1402/03/18 - 20 : 43
کد خبر: 36758
سفر رئيس جمهور به آذربايجان شرقي چه آورده‌ اي براي مردم دارد؟
احرار: رئيس جمهور به همراه جمعي از اعضاي هيات دولت امروز و فردا ميهمان آذربايجان شرقي است، سفري که با افتتاح چندين طرح بزرگ و مهم در بخش‌هاي مختلف کشاورزي، احياء واحدهاي توليدي راکد و راه‌آهن نويدبخش آن است که دولت سيزدهم در دومين دور سفرهاي استاني با دستاني پر به ديدار مردم اين خطه رفته است.

، برنامه کاري فشرده و بازديدها و گفت و گو با کارگران و جويا شدن از مسائل و مشکلات مردم اين استان به رسم همه سفرها در آذربايجان شرقي نيز پررنگ است و شايد بتوان در ميان انبوه طرح هايي که براي بهره برداري و استفاده آماده شده است به پايان انتظار مردم اين ديار براي راه اندازي راه آهن ميانه - بستان آباد اشاره کرد.
در بخش ديگري از رهاورد سفر رئيسي مي توان به احياء طرح تصفيه خانه با 450 ليتر بر ثانيه و انتقال آب حدود 900 ليتر بر ثانيه با پوشش حدود 180 هزار نفر از جمعيت شهرستان ميانه و اطراف آن اشاره کرد.
احياء ماشين سازي تبريز، احياء 220 واحد توليدي راکد، رونمايي از دو محصول جديد شرکت تراکتورسازي ايران، افتتاح 450 از شبکه پاياب سد سهند و آغاز عمليات اجرايي خط سه متروي تبريز از ديگر طرح هاي مهمي بود که امروز با حضور رئيس جمهور افتتاح شد.
ديدار با علما، روحانيون و ائمه جمعه و جماعت و بازديد از مجموعه فرهنگي مقبره الشعراي تبريز بخش ديگري از برنامه هاي رئيس جمهور در اولين روز سفر به آذربايجان شرقي بود.

در ادامه اين مطلب به جزئيات طرح هاي مهمي که طي امروز و فردا با حضور رئيس جمهور در استان آذربايجان شرقي به بهره برداري مي رسد، اشاره مي شود:
افتتاح خط توليد شرکت خودروسازان ديزلي آذربايجان با ظرفيت توليد 4 هزار دستگاه
رئس جمهور پس از آنکه از شهرک صنعتي چرمشهر آذربايجان شرقي بازديد کرد و سه دستور مهم براي توسعه صنعت چرم اين استان صادر کرد به کارخانه تراکتورسازي ايران در تبريز سري زد و خط توليد شرکت خودروسازان ديزلي آذربايجان را افتتاح کرد.
طبق گفته کارشناسان اين خط با ظرفيت توليد سالانه 4 هزار دستگاه انواع خودروي تجاري سبک، سنگين، ون و کشنده در مساحتي به متراژ ? هزار متر مربع و با سرمايه‌گذاري 2 هزار و 800 ميليارد ريالي احداث شده و براي 200 نفر به صورت مستقيم و 300 نفر به صورت غيرمستقيم اشتغالزايي کرده است.
شرکت خودروسازان ديزلي آذربايجان يکي از 12 شرکت اقماري تراکتورسازي ايران است که با 8 شرکت در تبريز، 2 شرکت در خارج از آذربايجان شرقي و 2 شرکت در بيرون از مرزهاي ايران اسلامي، بزرگترين توليدکننده ماشين آلات کشاورزي و تراکتور کشور محسوب مي‌شود.

رونمايي از دو محصول جديد شرکت تراکتورسازي ايران
رئيس جمهور همچنين در ادامه برنامه‌هاي سفر دوم دولت مردمي به استان آذربايجان شرقي، ضمن بازديد از خط توليد شرکت تراکتورسازي ايران، از دو محصول جديد اين گروه صنعتي رو نمايي کرد.
تراکتور شاليزار و محور جلوي تراکتور سنگين و موتورهاي صنعتي دو محصول جديد شرکت تراکتورسازي ايران بود که با حضور رئيس جمهور رونمايي شد.
با داخلي‌سازي توليد تراکتور شاليزار نه تنها سالانه از خروج 15 ميليون دلار ارز از کشور جلوگيري خواهد شد، بلکه پيش‌بيني مي‌شود از محل صادرات اين نوع تراکتور، سالانه پنج ميليون دلار نيز ارز عايد کشور شود. با دستيابي به تکنولوژي طراحي و توليد اين نوع تراکتور در تراکتورسازي، ايران نيز به جمع کشورهاي دارنده تکنولوژي توليد اين نوع محصول در دنيا اضافه شد.

بازديد از شرکت ماشين‌سازي تبريز
سيد ابراهيم رئيسي در ادامه برنامه‌هاي دور دوم سفرهاي استاني دولت مردمي به استان آذربايجان شرقي، از شرکت ماشين‌سازي تبريز بازديد کرد و در جريان آخرين وضعيت فعاليت و توليدات اين شرکت قرار گرفت.
ماشين‌سازي تبريز يکي از صنايع مادر آذربايجان شرقي و از بزرگترين، پيشروترين و با سابقه‌ترين مجموعه‌هاي صنعتي کشور است که به‌دليل خصوصي‌سازي نادرست، در آستانه تعطيلي قرار گرفته بود، اما با نگاه ويژه دکتر رئيسي چه در دوران رياست قوه قضائيه و چه در زمان رياست جمهوري جاني تازه گرفت، به نحوي که سال گذشته موفق به شکستن رکورد توليد خود شد.

جشن احياء 20 واحد راکد صنعتي و توليدي
جشن احياي 220 واحد راکد صنعتي و توليدي استان آذربايجان شرقي با حضور رئيس جمهور برگزار شد و آيت الله رئيسي در اين مراسم گفت: اگر فرآيند خصوصي‌سازي کارخانه ماشين‌سازي درست انجام مي‌شد، اوضاع اين کارخانه امروز اينگونه نبود.

بازديد از نمايشگاه احياگران واحدهاي اقتصادي آذربايجان شرقي
سيد ابراهيم رئيسي در ادامه برنامه‌هاي دور دوم سفرهاي استاني دولت مردمي به استان آذربايجان شرقي، از نمايشگاه احياگران واحدهاي اقتصادي اين استان که در مجموعه شرکت ماشين‌سازي تبريز برپا شده بود بازديد کرد.
در اين نمايشگاه تعدادي از 220 واحد توليدي و صنعتي تعطيل و نيمه تعطيل در حوزه‌هاي مختلف کشاورزي، خدماتي، صنعتي و گردشگري که با کمک مجموعه‌هاي اقتصادي به عنوان احياگر به مدار توليد و اشتغال‌آفريني بازگشته‌اند، حضور داشتند.
فعاليت بخش قابل توجهي از اين واحدهاي تازه احيا شده از 10 سال پيش متوقف شده بود که با تلاش دولت سيزدهم بيش از 3 هزار و پانصد ميليارد تومان سرمايه آنها احياء شد.

افتتاح 450 هکتار از شبکه پاياب سد سهند
همزمان با سفر رييس‌جمهور به آذربايجان‌شرقي، ??? هکتار ديگر از شبکه پاياب سد سهند با حضور «عليرضا الماسوندي» معاون وزير نيرو به بهره‌برداري رسيد.
اين اراضي در محدوده روستاهاي «شکربلاغي»، «يله قارشو»، «يانيق»، «گندبيل»، «قشلاق کندي» و «خورشيد» قرار دارد و براي آبرساني به اين اراضي دو دستگاه ايستگاه پمپاژ احداث شده است.
آغاز عمليات اجرايي خط سه متروي تبريز
عمليات اجرايي خط سه متروي تبريز به طول 10 کيلومتر و با برآورد اعتبار 20 هزار ميليارد تومان با حضور وزير کشور امروز آغاز شد.
احمد وحيدي در بازديد از ايستگاه سوم خط 2 قطار شهري تبريز از ارائه فاينانس به اين خط براي آماده‌سازي تونل و ايستگاه‌ها خبر داد و گفت: حفاري اين خط تا پايان امسال به اتمام مي‌رسد.
وي همچنين در بازديد از مراحل عملياتي اين خط با بيان اينکه عمليات اجرايي پروژه مترو تبريز پيشرفت خوبي دارد، افزود: خط ? مترو تبريز شامل 20 ايستگاه بوده و عمليات اجرايي آن در هر ايستگاه در دست اقدام است.
امروز در ادامه برنامه هاي کاري دولتمردان 128 اتوبوس تازه خريداري شده از سوي شهرداري تبريز با حضور وزير کشور رونمايي شد که وحيدي در گفت و گويي کوتاه با رانندگان، از آنها خواست تا برنامه اي ارايه دهند که در آينده اين اتوبوس ها به خود آنها واگذار شود.

افتتاح هتل هاي رويال پالاس و بوتيک سرخه اي
هتل چهار ستاره رويال پلاس تبريز نيز امروز از ديگر طرح هايي بود که با حضور عزت الله ضرغامي وزير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در مسير تفرجگاه ائل گلي اين شهر افتتاح شد.
اين هتل چهار ستاره توسط بخش خصوصي و با تسهيلات دولت سيزدهم، با حجم سرمايه‌گذاري يک هزار ميليارد تومان در مساحت يک هزار و 800 مترمربعي و زيربناي هفت هزار و 300 مترمربع در 6 طبقه ساخته شده است.
اين هتل که با معماري خاص و نمادهاي آذربايجان ساخته شده، داراي 48 اتاق است و براي 220 نفر به‌ صورت مستقيم فرصت اشتغال فراهم کرده است.
افتتاح
هتل بوتيک خانه قديمي سرخه اي تبريز با حضور ضرغامي در محله تاريخي سرخاب اين کهن شهر افتتاح شد.
اين هتل بوتيک با سرمايه‌گذاري 14 ميليارد توماني توسط سرمايه‌گذار بخش خصوصي و پس از مرمت، تجهيز و آماده سازي با امکاناتي نظير 6 اتاق اقامتي، رستوران، نمايشگاه صنايع دستي و کافي شاپ براي بازديد و اقامت گردشگران داخلي و خارجي آماده خدمات دهي است.
حمايت از کارآفرينان زن
معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده بر لزوم حمايت از کارآفرينان زن و افزايش چرخه توليد داخلي تاکيد کرد.
انسيه خزعلي در بازديد از کارخانه توليد پوشاک شهرک شهيد سليماني تبريز افزود: زنان در جمهوري اسلامي در تمامي عرصه ها حضوري پررنگ دارند بطوري که نقش بسزايي در عرصه توليد و اشتغال زايي ايفا مي کنند.
بزرگترين مزرعه آرتمياي کشور در «عجب‌شير» آبگيري شد
امروز علاوه بر اين همزمان با سفر رييس‌جمهور و هيات دولت به آذربايجان‌شرقي، بزرگترين مزرعه جلبک و آرتمياي کشور با ?? هکتار مساحت در بندر «رحمانلو»ي شهرستان عجب‌شير و در سواحل شرقي درياچه اروميه آبگيري شد.
" آرتميا"، جانداري است سخت‌پوست که در آب‌هاي شور زندگي مي‌کند. درياچه اروميه در ايران، يکي از غني‌ترين منابع اين جاندار در جهان شمرده مي‌شد ولي به دليل فروکش کردن آب درياچه اروميه، جمعيت آرتميا در درياچه اروميه کاهش چشمگيري داشته‌است. آرتميا در صنايع پرورش ميگو و ماهي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
انتهاي پيام/

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 1

  آخرین اخبار
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
  پربازدیدترین اخبار
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
خدمت به مردم افتخاري براي قرارگاه پيشرفت و اباداني
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
اصحاب فرهنگ و هنر پاي کار انقلاب هستند
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.