1394/3/30 - 11 : 04
کد خبر: 3572
معاون فني و عمراني شهردار تبريز:
تأييديه اجراي پروژه ميدان آذربايجان پيش‌تر، اخذ شده‌ است
احرارنيوز:معاون فني و عمراني شهردار تبريز با بيان اينکه تأييديه اجراي پروژه ميدان آذربايجان پيش‌تر، اخذ شده‌ است، گفت: خواسته شوراي ترافيک استان از مجريان اين پروژه، اطلاع‌رساني بيشتر از جزئيات عمراني است؛ نه توقف آن.

به گزارش احرارنيوز به نقل از روابط عمومي شهرداري تبريز، محبوب عبدالله‌پور، با بيان اين که تأئيديه اجراي پروژه ميدان آذربايجان پيش‌تر، اخذ شده‌ است، اظهار کرد: خواسته شوراي ترافيک استان از مجريان اين پروژه، اطلاع‌رساني بيشتر از جزئيات عمراني است؛ نه توقف آن.

وي تاکيد کرد: طبيعي است که اجراي پروژه عظيمي چون ميدان آذربايجان، با حساسيت‌هايي همراه باشد، اما قطعاً حساسيت‌هاي مطالعاتي، وقفه‌اي در زمان‌بندي اجراي پروژه نخواهد داشت.

قادر امامي، شهردار منطقه چهار تبريز نيز از تجهيز کارگاه عمراني پروژه عظيم آذربايجان خبر داد و افزود: در جلسه شوراي عالي ترافيک که به همين منظور تشکيل شده بود، مشاور پروژه حضور نداشت، از اين رو پاسخگويي به برخي موارد، به جلسه‌اي که تا يک هفته آينده تشکيل خواهد شد، موکول شد.

امامي با بيان اين‌که هم‌اينک کارگاه عمراني پروژه در مرحله تجهيز بوده و محدوده عمليات عمراني در ميدان نيز محصور شده است، اظهار کرد: با برگزاري جلسه آتي شوراي عالي ترافيک و اطلاع‌رساني بيشتر از جزئيات فني، پروژه در چند روز آتي، با شتاب هر چه تمام پيگيري خواهد شد.

يعقوب وحيدکيا معاون حمل و نقل و ترافيک شهردار تبريز نيز در اين مورد گفت: پس از برگزاري مراسم آغاز عمليات اجرايي، تجهيز کارگا‌ه‌ها آغاز شده است و در چند روز آتي، وارد فاز اجرايي مي‌شود.

وي در زمينه توقف اين طرح به دليل نقص مطالعات گفت: تمامي مطالعات اين طرح در معاونت حمل و نقل انجام و سپس به شوراي ترافيک استان ارسال شده که آغاز عمليات اجرايي نيز بر اساس تائيديه اين شورا انجام گرفته است.

معاون حمل و نقل شهردار ادامه داد: در مطالعه ياد شده، موقعيت اين طرح با لحاظ طرح تبادل ارس و طرح تقاطع شهيد بابايي سنجيده مي‌شود تا ابهامات فرضي در زمينه امور فني پروژه برطرف گردد.

وحيدکيا تاکيد کرد: پروژه، طبق مطالعات صورت‌گرفته اجرا خواهد شد و در اين بين، هيچ تغيير اساسي و عمده‌اي در کم و کيف اجراي آن، متصور نيست.

عمليات اجرايي پروژه ميدان آذربايجان همزمان با نيمه شعبان کليد خورد. با آغاز پروژه عظيم مسيردهي و اصلاح ميدان آذربايجان، امکان دسترسي به چهار مسير بلوار شهيد بابايي، اتوبان پاسداران، بلوار آذربايجان و بلوار ستارخان از طريق خطوط رفت و برگشت فراهم مي‌شود.

اين پروژه شامل سه رمپ «پاسداران - آذربايجان»، «بابايي - آذربايجان» و «آذربايجان - بابايي» در قالب مسيرهاي طبقاتي و همچنين مسير عبور تراموا، عابر پياده و دوچرخه در محدوده مرکزي ميدان پيش‌بيني شده است.

پيش‌بيني مي‌شود تا طي دو سال آتي اتمام عمليات اجرايي ميدان آذربايجان نقش چشمگيري در کاهش تراکم ترافيکي شهر و صرفه‌جويي در وقت و هزينه شهروندان داشته باشد.

معاون عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي در جلسه شوراي ترافيک استان، گفته بود: اجراي طرح جراحي ترافيکي ميدان آذربايجان به مطالعات بيشتري نياز دارد و از اين رو شهرداري تبريز تا زمان انجام مطالعات کافي، اجراي آن را متوقف کند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 9

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.