1394/3/30 - 05 : 40
کد خبر: 3562
آشفتگي در هسته مرکزي شهر
کمبودپارکينگ خيابان‌هاي زنجان را قفل کرد
احرارنيوز:افزايش بي رويه تردد وسائل نقليه شخصي در سطح شهرهاي استان زنجان به خصوص شهر زنجان و همچنين نبود پارکينگ عمومي موجب شده اين شهر با چالشي به نام ترافيک مواجه باشد که هر روز تشديد مي شود.

به گزارش احرارنيوزبه نقل از مهر ، اين روزها قطار شدن اتومبيل‌ها در خيابان‌ها چندان امري تعجب‌برانگيز نيست و در اين ميان افزايش بي رويه وسائل نقليه شخصي در سطح شهرهاي استان زنجان به‌خصوص شهر زنجان و همچنين نبود پارکينگ موجب شده است که شهر بيش از ??? هزار نفري زنجان که روزانه ??  هزار خودرو در خيابان‌هاي آن تردد مي‌کنند، با چالشي به نام ترافيک مواجه باشد که هر روز تشديد مي‌شود.

شهرهاي استان زنجان در حالي به ناچار با معضل ترافيک خو گرفته‌اند که حتي نصب چراغ قرمزهاي متعدد در سطح تقاطع‌ها و يک طرفه کردن برخي خيابان‌ها نيز جوابگو نيستشهرهاي استان زنجان در حالي به ناچار با معضل ترافيک خو گرفته‌اند که حتي نصب چراغ قرمزهاي متعدد در سطح تقاطع‌ها و يک طرفه کردن برخي خيابان‌ها نيز جوابگو نيست و حالا ديگر برخي از خيابان‌هاي زنجان به دارا بودن معضل ترافيك مشهور شده‌اند.

خيابان سعدي جنوبي تا سعدي شمالي و همين‌طور خيابان امام خميني(ره) از خيابان‌هاي پرتردد و بيشتر اوقات روز پرترافيك هستند. در بسياري از مواقع اگر منصف باشيم، متوجه خواهيم بود كه هرکدام از ما در بروز ترافيك به‌صورت مستقيم سهمي داريم. يافتن اينكه چه تعداد خودروهاي تك‌سرنشين در روز خيابان‌هاي زنجان را دربر ميگيرند، شايد امر آساني نباشد اما بايد قبول كنيم كه تعدادشان كم نيست.

فرهنگ‌سازي بايد از ميان افراد يك جامعه آغاز شود؛ به اين مفهوم كه خودمان از رانندگي با اتومبيل‌هاي تك‌سرنشين در شهر خودداري كنيم. اين در حالي است كه دوچرخه‌سواري علاوه‌بر اينكه ورزشي براي سلامتي جسم محسوب مي شود، راهگشايي براي مقابله با ترافيك نيز خواهد بود و از طرفي با استفاده از آن، هميشه مسير براي رفت و آمد مهيا بوده و گاهي نيز ما را سريع‌تر به مقصدمان مي رساند.  

ضعف فرهنگ رانندگي در زنجان

فرمانده انتظامي استان زنجان با بيان اينکه فرهنگ رانندگي در استان زنجان وضعيت خوبي ندارد مي گويد: در اين ميان نبود پارکينگ استاندارد، افزايش ترافيک را تشديد مي‌کند.

سردار عليرضا صالحي با بيان اينکه شهرداري زنجان بايد در زمينه ايجاد پارکينگ مناسب در سطح شهر اقدام کند مي افزايد: هرچند مشکل پارکينگ در ساير شهرهاي استان زنجان وجود دارد، ولي شهر زنجان در اين ميان وضعيت خاصي دارد.

وي با بيان اينکه متاسفانه فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي در اين استان جا نيفتاده است ادامه مي دهد: بايد در استان به سمت استفاده از ناوگان عمومي پيش برويم، به‌طوري که فرهنگ استفاده از ناوگان عمومي در جامعه به‌عنوان فرهنگ جايگاه پيدا کند.

فرمانده انتظامي استان زنجان  مي گويد: روز به روز به تعداد خودروها در استان افزوده مي‌شود و خيابان‌ها پاسخگوي اين همه خودرو نيستند، بنابراين بايد مردم استان، استفاده درست و معقولانه از وسايل نقليه شخصي داشته باشند.

کمبود پارکينگ در شهر زنجان

سخنگوي شوراي اسلامي شهر زنجان نيز با اشاره به کمبود پارکينگ در شهر زنجان تاکيد مي کند: احداث پارکينگ‌هاي طبقاتي در دستور کار شهرداري زنجان قرار گيرد.

سعيد اميدي با اشاره به وظايف تکليفي عنوان شده شهرداري در تدوين بودجه ?? مي گويد: ايجاد پارکينگ‌هاي طبقاتي حداقل در سه نقطه شهر زنجان از تکاليف شهرداري در سال ?? است.

وي تسريع در آغاز عمليات اجرايي احداث اين پارکينگ‌ها را لازم عنوان کرده و مي گويد: عقد قرار‌داد نهايي و آغاز عمليات اجرايي احداث پارکينگ طبقاتي تسريع يابد.

مدير اداره آموزش و فرهنگ راهنمايي و رانندگي استان زنجان نيز با بيان اينكه بيشترين تعداد پزشكان، مراكز تجاري و ديگر مراکز ضروري مردم در نقاط مركزي شهر همچون خيابان سعدي استقرار يافته‌اند، مي گويد: خيابان‌هاي سعدي و امام خميني(ره) جزو خيابان‌هاي بسيار پر رفت و آمد هستند كه بيشترين تعداد مطب پزشكان، مراكز تجاري و ... را در خود جاي داده‌اند، از اين‌رو مردم براي رفع نيازهاي خود مجبورند به دفعات بيشتري در طول روز به اين خيابان‌ها مراجعه كنند.

حسين مولايي تصريح مي كند: در اصل شهر زنجان تك‌هسته‌اي است، از اين‌رو حجم بالايي از رفت و آمدها در نقاط مركزي خود را به‌صورت ترافيك نشان مي دهد كه اين امر مي تواند مشكلات ديگري همچون از بين رفتن وقت افراد را درپي داشته باشد.

ضرورت وجود خطوط ويژه براي وسايل نقليه عمومي

با اينكه وجود خطوط ويژه در خيابان‌هاي زنجان براي ترافيك ضروري است، اما اين خيابان‌ها از جمله خيابان امام خميني(ره) فضاي كافي براي در نظر گرفتن اين خطوط ندارندوي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه در شهر زنجان خطوط ويژه اتوبوس و تاكسي در دو خيابان سعدي و كوچمشكي تعبيه شده است، مي افزايد: با توجه به اينكه وسايل نقليه عمومي در شهر رفت و آمد مي كنند، وجود خطوط ويژه براي اين نوع وسيله‌ها مي تواند ميزان ترافيك در سطح خيابان‌ها را كاهش دهد. اين در حالي است كه نتيجه وجود خطوط ويژه در بخشي از خيابان سعدي و خيابان كوچمشكي ديده مي شود.

مدير اداره آموزش و فرهنگ راهنمايي و رانندگي استان زنجان با بيان اينكه متاسفانه خيابان‌هاي پرتردد در سطح شهر فضايي براي راه‌اندازي خطوط ويژه ندارند، اظهار مي كند: با اينكه وجود خطوط ويژه در خيابان‌هاي زنجان براي ترافيك ضروري است، اما اين خيابان‌ها از جمله خيابان امام خميني(ره) فضاي كافي براي در نظر گرفتن اين خطوط ندارند.

مولايي استفاده رانندگان وسايل عمومي از خطوط ويژه براي حمل و نقل مسافران را براي صرفه‌جويي در زمان امري ضروري دانست.

ضرورت ترويج فرهنگ كاهش خودروهاي تك‌سرنشين

وي ترويج فرهنگ كاهش خودروهاي تك‌سرنشين در سطح شهر را ضروري عنوان كرده و مي افزايد: يكي از راه‌حل‌هايي كه همه شهروندان براي مقابله با امر ترافيك مي توانند از آن بهره بگيرند، استفاده حداقل از خودروهاي تك‌سرنشين است. اين امر به مراتب باعث كاهش تعداد اتومبيل‌ها در سطح شهر شده و براي حفظ سلامتي، كاهش آلودگي هوا و صوت مثمرثمر خواهد بود.

مولايي حذف پارك خودرو در حاشيه خيابان‌ها را نيز يكي از راه‌حل‌هاي مقابله با معضل ترافيك عنوان كرده و مي‌افزايد: براي عملياتي شدن اين مهم بايد فضاي مناسبي به‌عنوان پاركينگ خودرو در سطح شهر وجود داشته باشد. از اين‌رو اميدواريم مسئولان مربوطه به‌زودي براي راه‌اندازي چنين فضايي اقدامات لازم را در دستور كار خود قرار دهند.

وي با اشاره به اينكه بايد به خاطر داشته باشيم كه پاركينگ عمومي ويژگيهاي خاص خود را دارد، توضيح مي دهد: وقتي فردي خودروي خود را در مكاني به‌عنوان پاركينگ پارك مي كند، بايد از سلامت وسيله خود اطمينان داشته باشد، اما هم‌اكنون در سطح شهر زنجان چنين پاركنيگ عمومي با استانداردهاي لازم وجود ندارد، پس ضروري است برنامه‌هاي لازم براي اقدام به‌زودي عملي شود.

بانوان زنجاني هنگام رانندگي محتاط‌تر از آقايان عمل مي كنند

مدير اداره آموزش و فرهنگ راهنمايي و رانندگي استان زنجان با اشاره به برنامه اين اداره، مي گويد: اين ارگان امسال برنامه‌هاي خود را بر محورهايي همچون رفتارسازي با كمك بيان مناسب رسانه‌ها و در عين‌حال از طريق آموزش‌هاي لازم به كودكان در مدارس و پرورش همياران پليس دنبال مي كند.

مولايي تاكيد مي كند: آموزش‌هاي غيرمستقيم همچون بيان صدمات ناشي از استفاده نكردن از كمربندي ايمني و ديگر خطرات احتمالي نيز به طرق مختلف براي شهروندان اطلاع‌رساني خواهد شد.

وي با بيان اينكه تصادفات جراحتي، خسارتي و فوتي در سال ?? نسبت به سال ?? به ميزان چهار درصد در كل استان كاهش داشته است، مي افزايد: از اين موضوع مي توان نتيجه گرفت كه مردم در بحث فرهنگ ترافيك از آگاهيهاي بهتري نسبت به سال‌هاي اخير برخوردار شده‌اند، اما بايد بيش از اين در راستاي حفظ امنيت جاني خود و ديگر شهروندان و همچنين جلوگيري از خسارات احتمالي تلاش كنند.

اين مسئول ?? درصد رانندگان شهر زنجان را بانوان و مابقي را آقايان دانسته و بيان مي كند: شايد بتوان به لحاظ تعداد رانندگان خانم و آقا، ميزان تخلفات را در بانوان کمتر دانست، اما بايد اين نكته را نيز قبول كنيم كه بانوان هنگام رانندگي از احتياط بيشتري بهره ‌مي گيرند، از اين‌رو اميدواريم آقايان نيز با رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي، خود و ديگر سرنشينان خودرو را در امنيت و سلامت به مقصد برسانند.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 3

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.