1394/3/30 - 05 : 18
کد خبر: 3556
«ميدان آذربايجان» شروع نشده متوقف شد
احرارنيوز:پروژه عظيم ميدان آذربايجان که از آن به عنوان جراحي ترافيکي در بستر حمل‌‌و‌نقل شهري تبريز ياد مي‌شود، به دليل تصويب نشدن در شوراي ترافيک استان، متوقف شد.

به گزارش احرارنيوز، ميدان آذربايجان، ميداني است که در شمال غرب شهر تبريز واقع شده و بزرگترين ميدان اين شهر است. اين ميدان با وسعت 12?5 هکتار و با يک و نيم برابر وسعت ميدان آزادي تهران، يکي از بزرگ‌ترين ميدان‌هاي شهري ايران به حساب مي‌آيد.

با توجه به اينکه اين ميدان، خروجي تبريز به سمت غرب استان آذربايجان‌شرقي و استان‌هاي همجوار و همچنين خارج از کشور و به سمت فرودگاه تبريز است، در هر ساعت، 12 هزار خودرو، در اين ميدان تردد مي‌کنند. از اين رو، ميدان آذربايجان، يکي از پرترددترين ميدان‌هاي شهر تبريز محسوب مي‌شود.

قرار گرفتن اين ميدان در محل تلاقي بزرگراه پاسداران، بلوار آذربايجان، خروجي فرودگاه تبريز و جاده مرند، موقعيت ترافيکي و اهميت اين ميدان را چند برابر کرده است.

در حال حاضر، با توجه به حجم بالاي ترافيک عبوري از اين ميدان، مسئولان شهرداري تبريز، قصد احداث تقاطع غيرهمسطح طبقاتي را براي روان‌سازي ترافيک اين منطقه داشتند.

گزارش فارس حاکي است، عمليات اجرايي پروژه ميدان آذربايجان همزمان با نيمه شعبان کليد خورد. با آغاز پروژه عظيم مسيردهي و اصلاح ميدان آذربايجان، امکان دسترسي به چهار مسير بلوار شهيد بابايي، اتوبان پاسداران، بلوار آذربايجان و بلوار ستارخان از طريق خطوط رفت و برگشت فراهم مي‌شود.

اين پروژه شامل سه رمپ «پاسداران - آذربايجان»، «بابايي - آذربايجان» و «آذربايجان - بابايي» در قالب مسيرهاي طبقاتي و همچنين مسير عبور تراموا، عابر پياده و دوچرخه در محدوده مرکزي ميدان پيش‌بيني شده است. 
پروژه ميدان آذربايجان با 260 هزار مترمکعب حجم خاکبرداري، 32 هزار مترمربع بتن‌ريزي، 35 هزار تن آسفالت‌ريزي و 11 هزار متر حفاري شمع به عنوان يکي از کم‌نظيرترين حرکت‌هاي دوره‌هاي مختلف توسعه و عمران شهر تبريز، پس از بررسي‌ها و مطالعات ترافيکي و تاثيرات اجتماعي و فرهنگي در دستور کار مجريان عمراني شهرداري تبريز قرار گرفته است.
پيش‌بيني مي‌شود تا طي دو سال آتي اتمام عمليات اجرايي ميدان آذربايجان نقش چشمگيري در کاهش تراکم ترافيکي شهر و صرفه‌جويي در وقت و هزينه شهروندان داشته باشد.
پروژه عظيم ميدان آذربايجان، جراحي ترافيکي در بستر حمل‌‌‌ و‌‌ نقل شهري

شهردار تبريز بر اهميت طرح ميدان آذربايجان و نقش اين ميدان در ترافيک شهري، تاکيد کرد و اين طرح را جراحي بزرگي در محدوده ترافيکي شهر خواند.

صادق نجفي ضمن اشاره به وضعيت ترافيکي ميادين استاندارد و مقايسه آن با وضعيت ميدان آذربايجان اظهار داشت: در ميادين استاندارد، به طور متوسط، در هر ساعت 3 تا 4 هزار خودرو وارد محدوده ميدان مي‌شود؛ در حالي که طبق آمار، ميدان آذربايجان در هر ساعت، پذيراي بيش از 12 هزار خودرو است.

وي ادامه داد: به همين دليل، نياز به يک جراحي عظيم در اين ميدان از ضرورت‌هاي شهر تبريز بود که در نهايت، پس از تحقيقات و بررسي‌هاي بسيار، طرح نهايي به تصويب رسيد و به زودي وارد فاز عملياتي مي‌شود.

شهردار تبريز، در توضيح اين طرح گفت: با اجراي اين پروژه، ترافيک شهر تبريز در دو رينگ اصلي تبادل مي‌شود که هر دو از ميدان آذربايجان و مسير پاسداران شروع و به همان‌جا ختم مي‌شود.

وي در توضيح مسيرهاي اين رينگ‌ها گفت: رينگ داخلي تبريز، از ميدان آذربايجان و بزرگراه پاسداران شروع و پس از يوسف‌آباد، آبرسان، خيابان آزادي، نصف راه و بلوار آذربايجان، به ميدان آذربايجان ختم مي‌شود.

نجفي اضافه کرد: رينگ خارجي شهر نيز، از ميدان آذربايجان آغاز و پس از گذر از مسير پاسداران، ولي امر، توانير، کمربند مياني، اماميه، فاطميه، جلاليه، رسالت، خطيب، آخوني، اره‌گر و معلم، به ميدان آذربايجان منتهي مي‌شود.

شهردار تبريز اضافه کرد: همين دو رينگ اصلي شهر، نشان‌دهنده اهميت ميدان آذربايجان و مسير بزرگراه پاسداران در ترافيک شهر است و اين مسير را پس از بزرگراه شهيد کسايي، پرترددترين مسير تبريز قرار داده است. شهرداري تبريز هم با توجه به اين اهميت، ابتدا بهسازي اتوبان پاسداران و در وهله بعد، اجراي ميدان آذربايجان را در اولويت کاري خود قرار داده است.

وي اظهار اميدواري کرد با اجرا و تکميل اين پروژه، علاوه بر اينکه تبريز صاحب ميداني مدرن و زيبا مي‌شود، مسايل و مشکلات ترافيکي اين محدوده نيز، برطرف شود.

انجام مطالعات و تحقيقات مربوط به پروژه ميدان آذربايجان

شهردار معتقد است، ميدان آذربايجان، به عنوان بزرگ‌ترين ميدان شهر و به دليل قرار گرفتن در شاهراه ارتباطي بين مسيرهاي اصلي، با مشکلات عمده ترافيکي روبه‌رو است و نياز به اجراي يک پروژه عظيم با محور تبادل ترافيکي و بهبود تردد در اين ميدان احساس مي‌شود.

وي افزود: بر اين اساس، شهرداري تبريز در سال گذشته، طرح پروژه بزرگ ميدان آذربايجان را تدوين کرد تا پس از انجام مطالعات مربوطه و بررسي‌هاي کارشناسانه، وارد فاز عملياتي شود.

شهردار تبريز تصريح کرد: در حال حاضر، مطالعات و تحقيقات مربوط به اين پروژه، به پايان رسيده و آماده شروع فاز عملياتي است.

معاون فني و عمراني شهرداري تبريز نيز پيش از اين گفته بود، مطالعات فني و کارشناسي پروژه ميدان آذربايجان به پايان رسيده است.

وي ميدان آذربايجان را از بزرگ‌ترين ميادين کشور، خواند و افزود: با توجه به پيش‌بيني احداث ايستگاه خط 4 قطار شهري در مسير اجراي پروژه ميدان آذربايجان، هم‌اکنون مشاور ترافيکي اين پروژه در حال تبادل اطلاعات فني و ترافيکي با کارشناسان و مشاوران فني خط 4 مترو انجام شد.

اما چند روز از کلنگ‌زني اجراي طرح ترافيکي ميدان آذربايجان نگذشته بود که در شوراي ترافيک آذربايجان‌شرقي اعلام شد اين طرح براي بررسي‌هاي بيشتر بايد متوقف شود.

توقف طرح ترافيکي ميدان آذربايجان/ طرح نياز به تصويب در شوراي فني دارد
معاون عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي در جلسه شوراي ترافيک استان، گفت: اجراي طرح جراحي ترافيکي ميدان آذربايجان به مطالعات بيشتري نياز دارد و از اين رو شهرداري تبريز تا زمان انجام مطالعات کافي، اجراي آن را متوقف کند.

محمدصادق پورمهدي اظهار کرد: با توجه به اين که اجراي هر طرحي بدون تصويب شوراي فني، تصرف در اموال عمومي محسوب مي‌شود از اين رو شهرداري تبريز بايد تا انجام مطالعات کافي بر روي اين طرح و نهايي شدن آن، از اجراي طرح خودداري کند.

وي افزود: طرح جراحي ترافيکي ميدان آذربايجان يکي از طرح‌هاي مهم و حياتي در ترافيک تبريز است و شهرداري لازم است در اجراي اين طرح نظرات و تجربه‌هاي کارشناسان و اساتيد دانشگاهي را هم به کار گيرد.

پورمهدي با بيان اينکه اجراي طرح‌هاي ترافيکي با هدف روان‌سازي ترافيک انجام مي‌شود، اضافه کرد: اجراي ناقض اين طرح‌ها موجب نارضايتي مردم و بروز مشکلات بعدي مي‌شود.

وي گفت: زماني که طرحي در شوراي فني و ترافيک مصوب مي‌شود بايد براي اجراي صحيح و کامل آن با استفاده از تجهيزات الکترونيکي و نيروي انساني اعمال قانون شود.

حال اين سئوال مطرح است، چرا پروژه عظيمي مثل ميدان آذربايجان که مسئولان از آن به عنوان جراحي ترافيکي در بستر حمل‌‌‌ و‌‌ نقل شهري ياد مي‌کنند قبل از اجرا در شوراي ترافيک مطرح و بررسي نمي‌شود و مسئولان اين شورا بعد از آغاز کلنگ‌زني آن وارد صحنه مي‌شوند...

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 5

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.