1394/3/30 - 13 : 54
کد خبر: 3548
گزارش
کارنامه نادر دست‌نشان؛ سايپاي شمال و دوري مقطعي از فوتبال
احرارنيوز:نادر دست نشان با عقد قراردادي ? ساله به تيم ماشين سازي تبريز پيوست که شرحي از فعاليت‌هاي فوتبالي وي از نظر مي‌گذرد.

نادر دست نشان سرمربي فصل گذشته تيم نساجي مازندران که با اين تيم موفق به کسب جايگاه سوم ليگ دسته 1 شد، با عقد قراردادي 2 ساله به تيم ماشين سازي تبريز پيوست.

در اين زمينه نگاهي مي‌اندازيم به کارنامه مربيگري اين سرمربي 55 ساله  قائم شهري که پدري با اصالت ترکي آذري و مادري ساروي دارد.

دست نشان در سال 1378 و پس از سپري کردن هر 3 دوره مربيگري B , A  و C  آسيا به عنوان دستيار کارلو سولدوي ايتاليايي در تيم ملي نوجوانان مشغول به کار شد و توانست با اين تيم به مقام چهارمي آسيا دست يابد.

وي پس از جدايي از تيم ملي شروع به فعاليت در باشگاه ها کرد اين باشگاه‌ها که تعدادشان کم هم نيست عبارتند از : پيام مشهد، شهيد قندي يزد، مس کرمان، شهرداري بندرعباس، پگاه گيلان، استيل‌آذين تهران، نفت تهران، نساجي قائم‌شهر دوبار، ابومسلم مشهد، صنعت ساري، شهرداري اراک و سايپاي شمال. که در اين بين وي موفق شد با پگاه گيلان به نايب قهرماني جام حذفي دست يابد و با تيم هاي مس کرمان ، استيل آذين و نفت تهران به ليگ برتر صعود کند.

از دست‌نشان به عنوان مربي که در صعود تيم‌ها به ليگ برتر تبحر دارد نام برده مي شود اما اين موضوع که عملکرد وي همواره داراي فراز و نشيب هايي بوده است نيز غيرقابل کتمان است. وي پس از آنکه در سال85-84 با مس کرمان به ليگ برتر صعود کرد به شهرداري بندرعباس پيوست که نتوانست در آن تيم عنواني کسب کند و شهرداري را به مقصد پگاه گيلان ترک کرد.

سال 87-86 وي موفق شد با پگاه گيلان نايب قهرمان جام حذفي شود، اما از آنجائيکه وي عادت به ماندن در يک تيم به مدت بيش از يک سال ندارد پگاه را نيز ترک کرد و به استيل آذين پيوست. دست نشان حضوري موفق در استيل آذين داشت و موفق شد اين تيم را نيز ليگ برتري کرده و سپس از جمع شان جدا شود.

اما سال 88 و حضور در تيم نساجي مازنداران براي دست نشان سال خوبي نبود و وي عليرغم داشتن تيمي مدعي براي صعود در نهايت در رده ي يازدهم جدول قرار گرفت و به دليل عملکرد ضعيف از اين تيم اخراج شد و پس از يک سال عدم فعاليت هدايت تيم صنعت ساري را به عهده گرفت اما پس از اين که در اين تيم نيز نتايج موفقي کسب نکرد در ساري ماندني نشد و در تير ماه 1390 به تيم شهرداري اراک پيوست.

اين مربي قائم شهري که ظاهرا در روند نزولي‌اش قرار داشت در تيم شهرداري اراک نيز موفق به کسب نتايج خوب نشده و سرانجام از اين تيم هم اخراج شد.

سايپاي شمال و دوري مقطعي از فوتبال

سايپاي شمال تيم بعدي او بود تيمي که وي توانست با آن در رده ي هشتم ليگ آزادگان جاي بگيرد اما در انتهاي کارش در اين تيم به دليل اتفاقاتي که در مورد پرونده تباني هاي ليگ يک در سال 92 رخ داد، دست نشان در ليست محرومان مربي گري قرار گرفت.

محروميتي که از خرداد سال 92 آغاز شد و با هدايت تيم نساجي به پايان رسيد، به اين ترتيب با بخشش دست نشان وي بدون اتلاف وقت شروع به فعاليت کرده و در تيم نساجي مازندران شروع به کار کرد. نساجي که فصل را با يونس گلايلي آغاز کرده بود در ادامه و پس از آمدن نادر دست نشان فصل را در جايگاه سوم ليگ آزادگان به اتمام رساند تا همچنان در حسرت صعود به ليگ برتر بمانند.

حال نادر دست نشان سرمربي پرفراز و نشيب و تا حدي حاشيه دار نساجي مازندران در تبريز است شهري که وي قبلا نيز 2 بار در آستانه  مربيگري در آن بود اما اين رويداد رخ نداده بود. وي قبلا در دو مقطع مختلف با تيم هاي تبريزي گسترش فولاد تبريز در ليگ دسته اول و تراکتورسازي در ليگ برتر به توافق رسيده بود ولي در نهايت اين انتقال رخ نداده بود.

اما حالا وضعيت متفاوت است و حضور دست نشان به عنوان سرمربي در تيم ماشين سازي تبريز قطعي شده است. بايد ديد که عملکرد اين مربي که در سال هاي اخير فراز و نشيب هاي زيادي را تجربه کرده در تبريز و در تيم ماشين سازي تبريز که از جمله تيم هاي ريشه دار و محبوب اين شهر است چگونه خواهد بود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 7

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.