1394/3/29 - 14 : 49
کد خبر: 3533
قرار نبود شکاف طبقاتي زياد شود
پزشکاني داريم که ماهي يک ميليارد تومان درآمد دارند
احرارنيوز:مسعود پزشکيان، عضو کميسيون بهداشت مجلس گفت: وقتي يک معلم و يک پرستار ماهي يک تا 1.5 ميليون تومان حقوق مي‌گيرد چرا يک پزشک بايد ماهي 100 ميليون يا در بازار آزاد تا ماهي يک ميليارد تومان درآمد داشته باشد، قرار نبود شکاف طبقاتي زياد شود.

به گزارش احرارنيوز به تقل از فارس، مسعود پزشکيان در حاشيه محفل انس تيم هاي اضطراري دوران دفاع مقدس و بسيج جامعه پزشکي در مسجد الزهراي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در جمع خبرنگاران گفت: جهاد اصغر دوران جنگ بود که از آن سربلند بيرون آمديم،  حالا زمان جهاد اکبر است. رسول خدا(ص) هم وقتي از جنگ آمد گفت، حالا جهاد اکبر که مبارزه با نفس و ماديات است شروع شده است.

وي گفت: جهاد اکبر اين است که رفتار ما اين نباشد که دنبال پول، مقام و پست باشيم کاري که الان متأسفانه خيلي ها دنبالش هستند.

پزشکيان ادامه داد: در مورد طرح تحول سلامت هم قرار نبود به جايي برسيم که يک پزشک ماهي 100 ميليون تومان يا در بازار آزاد تا ماهي يک ميليارد تومان درآمد داشته باشد در حالي که يک معلم يا يک پرستار بايد بايد با ماهي يک ميليون يا 1.5 ميليون تومان زندگي کند، مگر مي شود با ماهي يک ميليون تومان زندگي کرد.

وزير اسبق بهداشت گفت: قرار بود بهداشت همگاني و پوشش بيمه مناسب همگاني داشته باشيم، اما متأسفانه دنيا ما را به خودش مشغول کرده است به همين خاطر نتوانستيم به عدالتي که به دنبالش بوديم دست پيدا کنيم.

وي افزود: راه حل اين مشکلات اين است که از شعار دادن دست برداريم و براي مردم کار کنيم، به جاي اينکه دنبال پول و پست و مقام باشيم. مثل مردم و براي مردم کار کنيم و به فکر فقرا و محرومان باشيم آن وقت مي توانيم به اهداف و آرمانهاي انقلاب دست پيدا کيم، در غير اين صورت بقيه کارها حرف است.

پزشکيان گفت: حرف زدن آسان است، اين عمل کردن است که سخت است، جهاد اکبر اين است که به خاطر ماديات و پست و مقام از دايره عدالت خارج نشويم و گر نه اين راست و چپ بودن ها همه حرف است.

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس افزود: راه حل اين مسائل اين است که صادق باشيم و به جاي حرف براي رسيدن به آرمانهايي که از اول انقلاب دنبالش بوديم، تلاش کنيم ، مشکل اينجاست که هر کس منافع خودش را مي بيند و شعارهايي مي دهد که  به آن ايمان ندارد.

وي گفت: روش کار ما الان در نظام بهداشت و درمان کشور غلط است، مکانيزمي را که در پيش گرفته اند، غير عادلانه است، قرار بود منابع هدفمندي يارانه ها و ماليات بر ارزش افزوده را براي حاشيه نشين ها و مردم مناطق محروم هزينه کنيم نه در شهرها.

پزشکيان ادامه داد: قرار نبود اين پولها را بين عده اي خاص تقسيم کنيم و درآمد آنها را بالا ببريم، تا شکاف طبقاتي و يي عدالتي بيشتر شود، اين کارها هم غير علمي است و هم غير اسلامي.

وي دوباره تأکيد کرد: قرار نبود، يک عده اي در جامعه پزشکي درآمد ماهانه يک ميليارد توماني داشته باشند در حالي که يک پرستار يا يک معلم بايد با ماهي 1.5 ميليون تومان زندگي مي کند، حالا پرستاران تيمي را دارند که صدايشان را برسانند، خيلي ها هستند که صدايشان به جايي نمي رسد، مشکل اينجاست که رسانه ها را هم بايکوت مي کنند و آنها را هم به روشهاي مختلف ساکت مي کنند.

وزير اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ادامه داد: واقعيت اين است که من به عنوان يک پزشک که در شهر کار مي کنم وقتي يک زانو عوض مي کنم يا استنت قلب مي گذارم حتي اگر پول هم نگيريم براي من اعتبار و منزلت مي آورد و تبليغ مي شوم، مهم اين است که آن فردي که در مناطق محروم زندگي مي کند و هيچ وقت صدايش به بالادستي ها نمي رسد، به پزشک دسترسي داشته باشد.

وي گفت: ما محرومان و فقرا را نمي بينيم و آن وقت فکر مي کنيم کار درست را انجام داده ايم، مقصر من هستم که در مجلس درست نظارت نکردم، مقصر دولت است که قانون را اجرا نمي کند، مقصر همه ما هستيم که بي عدالتي را مي بينيم و ساکت نشسته ايم ما حتي استاد علوم پايه داريم که حقوق مناسبي نمي گيرد اما کسي صدايش را نمي شنود.

پزشکيان افزود: راه حل اين است که قانون را اجرا کنيم و در مسير عدالت گام برداريم، طبق قانون مديريت خدمات کشوري قرار بود فاصله کمترين و بيشترين درآمدها بيشتر از 7 برابر نباشد، حالا با گذشت 10 سال از تصويت آن قانون، شاهد اختلاف 70 برابري درآمدها هستيم.

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس درباره انرژي هسته نيز گفت: واقعيت اين است که برادران و خواهران ما و دانشمندان کشور ما به علم و مهارتي دست پيدا کرده اند که دشمنان ما را به هراس افکنده و ترسانده است و اين يعني اينکه ما قدرت داريم.

وي افزود: ما بايد به سمتي برويم که وابستگي مان را به دنيا کم کنيم. در دنيا هر کس به فکر منافع و مزاياي خودش است ما هم بايد به فکر استقلال و عظمت کشورمان باشيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 3

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.