1401/11/26 - 13 : 40
کد خبر: 34981
شهردار منطقه 3 تبريز خبر داد؛
پيش بيني بودجه 720 ميليارد توماني براي شهرداري منطقه 3 تبريز
احرار: شهردار منطقه 3 تبريز با بيان اينکه در لايحه بودجه سال آينده 720 ميلياردتومان براي منطقه 3 شهرداري در نظر گرفته شده است گفت : از اين رقم 442 ميليارد تومان به بخش عمراني و 277ميليارد تومان به بخش جاري تخصيص يافته است.

اکبر پورخردمند روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با بيان اينکه  43 ميليارد و 500 هزار تومان کل بودجه در سال 1401 است افزود : از اين رقم 199. ميليارد و پانصد ميليون تومان  مربوط به حوزه عمراني و183  ميليارد تومان  آن به حوزه جاري است.

وي افزود :در  لايحه بودجه براي سال آينده 720 ميلياردتومان براي منطقه 3 شهرداري در نظر گرفته شده است که از اين رقم 442 ميليارد تومان به بخش عمراني و 277 ميليارد تومان به بخش جاري تخصيص يافته است.

وي ادامه داد : بودجه جاري از  48درصد در 1401 به 39 درصد درسال  1402  و همچنين بودجه  عمراني از 52 درصد در سال 1401 به 61 دصد در سال 1402 رسيده است.

پور خردمند با بيان اينکه 92 درصد از کل بودجه  اين منطقه تحقق يافته است. افزود  : از بودجه عمراني   173 ميليارد تومان آن تحقق يافته است که  97 درصد آن  را شامل مي شود و  اين نشان دهنده آن است که در حوزه عمراني منطقه 3 تلاشهاي خوبي داشته است .

پور خردمند با اشاره به اينکه برداشت ما از بودجه سال آينده ، " بودجه سبز "است گفت :  در اين راستا  براي حوزه فضاي سبز  91 ميليارد 400 ميليون،  109.5 ميليارد تومان براي تاب آوري و نگهداري تاسيسات شهري، 58ميليارد تومان براي آسفالت اساسي و لکه گيري، 56 ميليارد تومان براي حوزه ورزش، 10 ميليارد تومان براي حوزه حمل و نقل، 38 ميليارد تومان براي مسيرگشايي و 15 ميليارد تومان براي طرح هاي فرهنگي در نظر گرفته شده است

شهردار منطقه 3 همچنين از ايجاد و توسعه 106 هکتار فضاي سبز در اين منطقه خبر داد و افزود : سال آينده 85 هکتار در ضلع جنوبي اتوبان کسايي با اعتباري افزون بر 15 ميليارد تومان  ،5 هکتار در فاز دوم پارک باغشمال، 6 هکتار در پارک جنگلي مارالان، 4 هکتار در قطعات اراضي ارتش و 6هکتار در حاشيه اتوبان کسايي فضاي سبز احداث مي‌گردد.

پورخردمند با بيان اينکه حوزه شهرداري منطقه 3 تبريز با جمعيتي بالغ بر 250 هزار نفر  و مساحتي حدود يک هزار و 268 مترمربع يکي از مناطق پر تراکم شهر محسوب مي شود گفت : امکان توسعه حاشيه نشيني در ضلع جنوبي اتوبان شهيد کسايي وجود دارد که شهرداري هاي مناطق 3،7و 2 در آن دخيل هستند.

وي همچنين مسئله دفع آب هاي سطحي از ميدان حکيمي تا ميدان ابوريحان و ادامه آن تا منتهي اليه حوزه استحفاظي منطقه3  که بزرگترين و طولاني ترين کانال دفع اب هاي سطحي  در اين حوزه است را از تهديدات مهم حوزه استحافظي منطقه 3 دانست.

پورخردمند همچنين  از ساماندهي اراضي ارتش خبر داد و گفت: 56 قطعه در متراژ هاي مختلف با کاربري خدماتي و تجاري در اين اراضي ساماندهي مي‌شود که  به فضاي کسب و کار و سرمايه‌گذاري  تبديل خواهد شد.

شهردار منطقه 3  با اشاره به اينکه تنها   22 درصد از حوزه خدماتي اين منطقه مسکوني است بيان کرد : اکثرمساحت اين حوزه استحفاظي  را منطقه نظامي و انتظامي است  که کار مولد‌سازي را با مشکل مواجه کرده است.

او  برنامه هاي شهرداري منطقه 3  در آستانه عيد نوروز  را  اينگونه تشريح کرد :نصب المان ترکيبي رمضان - بهار به علت تقارن اين عيد نوروز  با ماه رمضان در چند نقطه اين منطقه ؛ کمپ عشايري ، چاله زدايي و زيباسازي تا عيد نوروز T برنامه پويش جمع آوري کتاب  از خانه ها واهدا آن به شهروندان ،،  غبارروبي مزار شهداي قبرستان اماميه و بقائيه ، ديدار با مادران شهدا در آخرين پنجشنبه سال ، اختصاص مکاني براي فروش گل در پياده  راه ها،از جمله برنامه هاي شهرداري منطقه 3 است .

وي در خصوص معضل سگ هاي بلاصاحب نيز گفت : زنده گيري سگ هاي بلاصاحب همانند ديگر مناطق در دستور کار قرار دارد و در اين راستا 24 قلاده سگ  در  دو ماه گذشته زنده گيري شد.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 3 + 7

  آخرین اخبار
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
جدايي رسمي خمس از تراکتور
52 درصد مساکن روستايي آذربايجان شرقي مقاوم سازي شده اند
افتتاح دو شهرداري جديد در شهرستان تبريز
واگذاري يا خريد و فروش امتياز نهضت ملي مسکن غيرقانوني است
اطلاعيه سپاه درباره حمله به اسرائيل
هشدار جاري شدن رواناب و آبگرفتگي معابر در آذربايجان شرقي
سپاه، مسلمانان جهان را خوشحال کرد
تحقق 110 درصدي برنامه و بودجه شهرداري تبريز در سال 1402
  پربازدیدترین اخبار
اطلاعيه سپاه درباره حمله به اسرائيل
هشدار جاري شدن رواناب و آبگرفتگي معابر در آذربايجان شرقي
سپاه، مسلمانان جهان را خوشحال کرد
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
افتتاح دو شهرداري جديد در شهرستان تبريز
جدايي رسمي خمس از تراکتور
52 درصد مساکن روستايي آذربايجان شرقي مقاوم سازي شده اند
واگذاري يا خريد و فروش امتياز نهضت ملي مسکن غيرقانوني است
تحقق 110 درصدي برنامه و بودجه شهرداري تبريز در سال 1402
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.