1394/3/25 - 15 : 57
کد خبر: 3454
شهردار تبريز خبر داد
پنج واگن قطار شهري، در راه تبريز
احرارنيوز: شهردار تبريز گفت: انتقال يک رام قطار شهري تبريز، روز گذشته از بندرعباس به سمت تبريز آغاز شده است.

صادق نجفي در مراسم بهره‌برداري از پروژه مجتمع فرهنگي و ورزشي شهرک خاوران، با اعلام اين خبر خاطرنشان کرد: انتقال يک رام از  قطار شهري تبريز، شامل پنج واگن، روز گذشته از بندرعباس به سمت تبريز آغاز شده است.

وي افزود: علاوه‌بر پنج واگني که به زودي به قطار شهري ملحق مي‌شود، اواسط مردادماه نيز شاهد ورود سه رام، معادل 15 واگن خواهيم بود؛ تا به اين ترتيب در آينده‌اي نزديک شاهد آغاز حرکت مترو باشيم.

شهردار تبريز، در ادامه با اشاره به چالش‌هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي، از عزم شهرداري تبريز براي نقش‌آفريني در اين حوزه‌ها خبر داد.

نجفي اظهارکرد: امروز، چالش‌هاي فرهنگي و آسيب‌هاي اجتماعي، از نتايج کمبودهايي است که چه در حوزه زيرساخت ها و چه در موضوعات محتوايي، گريبان‌گير قشرهاي مختلف جامعه است.

وي ادامه داد: بر اين اساس، مصمم هستيم تا بخش مهمي از رويکردهاي عمراني شهر را معطوف تقويت زيرساخت‌هاي فرهنگي و ورزشي کنيم.

نجفي تصريح کرد: در اين راستا، توسعه برنامه‌هاي آموزشي در فرهنگسراها، مشارکت مداوم با بخش‌هاي مختلف فرهنگي و ورزشي و فعال‌سازي خانه‌هاي سلامت، مورد توجه شهرداري تبريز بوده است.

وي ادامه داد: توجه شهرداري تبريز به حوزه ورزش، در هر دو بخش ورزش قهرماني و ورزش همگاني، به موزات هم پيش مي‌رود.

شهردار تبريز در ادامه با گراميداشت 24 خرداد، دومين سالگرد برگزاري انتخابات چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر، گفت: خرسنديم که از رهگذر اين انتخابات، اعضاي دلسوز و توانمندي انتخاب شدند و با هدايت، نظارت و حمايت کارساز خود، حرکت شهر را به سمت توسعه و پيشرفت سوق دادند.

نجفي ادامه داد: بر اساس مطالعات صورت‌گرفته و با در نظر داشتن معيارهاي مختلف اقليمي و برنامه‌هاي اجرايي شهر، بهترين روند توسعه کلان‌شهر تبريز بايد در سمت‌وسوي جنوبي پگيري شود.

وي با اشاره به وضعيت توسعه منطقه خاوران اظهار کرد: با همکاري و تعامل تنگاتنگ بين دستگاه‌هاي مختلف اجرايي، زمينه تقويت زيرساخت‌هاي لازم در بخش‌هاي مختلف آب، گاز و برق در حال پيگيري است؛ به اين ترتيب، چهره اين منطقه تا يک سال آتي، در آستانه دگرگوني اساسي واقع خواهد شد.

شهردار تبريز، توسعه و تجهيز راه‌هاي مواصلاتي را از ضروريات تحول خاوران عنوان کرد.

نجفي در بخش ديگري از سخنان خود، با گراميداشت ياد و خاطره 175 غواص شهيد عمليات کربلاي چهار، گفت: در آستانه تشييع پيکرهاي مطهر اين عزيزان، نامگذاري مسير اتوبان پيامبر اعظم (ص) به ميدان بسيج، به نام «غواصان شهيد»، نشانگر همگامي حرکت‌ها عمراني با مشي ارزشي و جهادي خواهد بود.

رييس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تبريز نيز در اين مراسم  با اشاره به ضرورت هاي فرهنگي شهر گفت: نگرش فرهنگي شهرداري تبريز، ياري‌گر مباحث فرهنگي و اجتماعي شهر است.

اکرم حضرتي افزود:  با همت جدي‌ي که شهرداري تبريز در حوزه‌هاي فرهنگي به کار بسته‌است، مي‌توانيم به توسعه کمي و کيفي رويکردهاي فرهنگي بيش‌از‌پيش اميدواريم باشيم.

وي پروژه مجتمع فرهنگي و ورزشي شهرک خاوران را محصول تفکر فرهنگي مجموعه شهرداري خواند و افزود: در بازديهاي متعددي که در مراحل اجرايي اين پروژه داشتم، تلاش شهرداري منطقه و عوامل عمراني آن، در تغيير چهره منطقه خاوران بارز بود.

حضرتي در بخش ديگري از سخنان خود با يادآوري پيشينه معماري، صنعتي و فرهنگي شهر تبريز گفت: معماران اين شهر، از ديرباز در توانمندي و تمدن‌سازي سرآمد بوده‌اند. مقبره‌الشعرا، مقبره‌العرفا و مقبره‌الوزار، معرف و مبين ورودي‌هاي شهر بودند؛ و همين امر، امروز، وظايف مجريان عمران و سازندگي شهر را سنگين‌تر مي‌کند.

عضو شوراي اسلامي شهر تبريز متذکر شد: تهاجمات گسترده فرهنگي، امروز  رکن خانواده را هدف قرار داده است؛ تنها راه مقابله با اين هجمه‌ها، توسعه کمي و کيفي حوزه‌هاي فرهنگي با محوريت سبک زندگي است.

وي تاکيد کرد: تقويت سخت‌افزارهاي فرهنگي شهر بايد با به موازات توليدات جديد فرهنگي و به تناسب  نيازهاي جامعه باشد؛ در اين راستا، معاونت اجتماعي و فرهنگي با وظايف خطيري مواجه است.

حضرتي در ادامه با بيان اين‌که نيمي از تناسب جمعيتي متعلق به بانوان است، اظهار داشت:  توانمندسازي اين قشر، ضامن تربيت و سازندگي تمام جامعه خواهد بود.

 رييس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تبريز گفت: اميدواريم تايم‌هاي ويژه فضاهاي فرهنگي و ورزشي و به خصوص مجموعه زيباي خاوران، به طور مقتضي در خدمت بانوان ارجمند باشد.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 4

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.