رييس کل دادگستري آذربايجان شرقي گفت: عمده گلايه و شکايت مردمي از دستگاه قضائي استان مربوط به نوع و نحوه برخورد تعدادي از کارکنان است.
موسي خليل اللهي روز شنبه در جمع گزينشگران قوه قضاييه منطقه شمالغرب کشور شامل استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و اردبيل، افزود: احترام و تکريم ارباب رجوع بايد همواره در سرلوحه فعاليت هاي اداري و خدماتي قوه قضائيه باشد و کسي که از عمق جان به نظام اسلامي ارادت دارد و علاقمند و مطيع ولايت امر است بدون ترديد در برخورد با مردم نيز رفتار مناسبي خواهد داشت.
وي با بيان اينکه گزينشگران نبايد کيفيت کارهاي خود را فداي سرعت کنند، يادآور شد: بر همين اساس بايد با همفکري و همکاري به بهترين شيوه ها و روش هاي گزينشي دست يابيم و با احراز حداقل هاي گزينش، در اين مسير با ريزش هاي احتمالي مواجه نشويم.
خليل اللهي با تاکيد بر گزينش افراد معتقد به نظام و انقلاب اسلامي در قوه قضاييه، اظهار داشت: بايد توجه داشت که بهترين و مهمترين سرمايه نظام اداري کشور سرمايه هاي انساني است و تنها سرمايه دستگاه قضايي نيز نيروهاي انساني است و نبايد اقدامي انجام داد تا اين نيروها از دست بروند و يا بي انگيزه شوند.
وي با تاکيد بر اينکه گزينشگران قوه قضاييه در تأمين سرمايه انساني متعهد اثرگذار و موثرند، ادامه داد: بين گزينش کارمندان و قضات نبايد تفاوتي قايل شد و همچنان که قضات از حيث شرع، قانون و اخلاق مسئوليت هاي بسيار مهم و خطيري دارند و در راستاي کشف حقيقت، احقاق حق مردم و ابطال باطل تلاش مي کنند، کارکنان اداري نيز در به نتيجه رسيدن يک پرونده نقش به سزا و تعين کننده اي دارند.
رييس کل دادگستري آذربايجان شرقي کيفيت کار گزينشگران را مهم برشمرد و اضافه کرد: با توجه به لزوم جذب کارکنان صالح و سالم در نظام اداري جمهوري اسلامي بايد با همفکري و همکاري به بهترين نفرات رسيد و با احراز حداقل هاي گزينش در مسير بارورسازي نظام اداري تلاش شود.