1394/3/14 - 15 : 49
کد خبر: 3304
نگاهي به سي‌امين دوره تور دوچرخه‌سواري ايران-آذربايجان
احرارنيوز:با پايان يافتن سي‌امين دوره تور دوچرخه سواري ايران – آذربايجان، نگاهي اجمالي به شش مرحله‌ اين تور مي اندازيم.

سي‌امين دوره تور دوچرخه سواري ايران – آذربايجان، با حضور تيم هاي ناويتاس ساتاليست استراليا، سرچ تو ريته ين استراليا، تيم ملي گرجستان، تيم ملي مغولستان، ان اس سي مالزي، تورکو شکر ترکيه، سي سي ان سايکلينگ لائوس، ترانگانو مالزي، تيم ملي سوريه، تيم ملي ارمنستان، وينو فور ائور قزاقستان، لويشان لند اسکيپ جمهوري خلق چين، اي سي اسپارتا پراگ جمهوري چک و تيم هاي داخلي پتروشيمي و شهرداري تبريز، سپاهان اصفهان، پيشگامان کوير يزد و تيم ملي ايران برگزار شد.

"غلامرضا شعباني بهار" معاون وزير ورزش و جوانان در مراسم افتتاحيه اين دوره از مسابقات که به صورت نيمه حرفه اي برگزار شد، از اين تور به عنوان برند آذربايجان شرقي عنوان کرد و افزود: نهالي که همکاران قبلي ما در ورزش کاشته اند، بايد تلاش کنيم که در گام اول آن را حفظ کنيم و در گام دوم به سمت حرفه اي شدن و ارتقاي سطح سوق دهيم، البته کسب چنين کيفيتي چندان ساده نيست، اما در مقابل اراده همه چيز امکان پذير است.

وي گفت: من در ديگر استان ها مسابقاتي به اين قدمت نديده ام و هيچ رويداد ورزشي در کشور نبوده که 30 سال مداوم برگزار شود.

مرحله نخست:

سرانجام مرحله نخست اين دوره از مسابقات، صبح روز هفتم خردادماه از مقابل ورزشگاه جهان پهلوان تختي تبريز و با شليک تپانچه توسط فرماندار تبريز رسماً آغاز شد.

اين مرحله در مسير تبريز به سمت مشکين شهر برگزار شد و طي آن دوچرخه سواران 18 تيم خارجي و داخلي مسافت 8/163 اين مسير را رکاب زنند که "الکساندر شوشنو" رکابزن تيم وينو فور ائور قزاقستان با ثبت زمان 3 ساعت و 27 دقيقه و 25 ثانيه زودتر از ساير نفرات به خط پايان رسيد و پيراهن طلايي، آسيايي و امتيازي را بر تن کرد.

نفر دوم نيز "صمد پورسيدي" از تيم پتروشيمي تبريز بود که زمان 3 ساعت و 28 دقيقه و 5 ثانيه را ثبت کرد و نفر سومي هم که از خط پايان عبور کرد، "حسين عسگري" از تيم پيشگامان کوير يزد بود که زمان3 ساعت و 28 دقيقه و 5 ثانيه را ثبت کرد. پيراهن کوهستان اين دور از مسابقات را نيز محسن رحماني بيرق از تيم سپاهان بر تن کرد.

مرحله دوم:

دومين مرحله مسابقات نيز از ساعت 10:00 روز هشتم خرداد شروع شد و تپانچه شروع اين مرحله به مسافت ??? کيلومتر توسط معاون سياسي استاندار اردبيل شليک شد و 96 دوچرخه سوار حاضر در اين دور از سرعين استان اردبيل به سمت تبريز حرکت کردند.

در نهايت "سعيد صفرزاده" از تيم شهرداري تبريز توانست مسافت ??? کيلومتري بين سرعين تا تبريز را در زمان ? ساعت و ?? دقيقه و ?? ثانيه بپيمايد و رده نخست مرحله دوم اين دوره از مسابقات را از آن خود کند. "مهدي سهرابي" از تيم پتروشيمي تبريز نيز با ? ثانيه اختلاف نسبت به نفر اول، در جايگاه دوم اين مرحله قرار گرفت و "حسين ناطقي" از تيم سپاهان اصفهان نيز با زمان ? ساعت و ?? دقيقه و ?? ثانيه در مکان سوم دومين مرحله از سي امين دور تور دوچرخه سواري ايران - آذربايجان قرار گرفت.

رحله سوم:

سومين مرحله از مسابقات تور ايران-آذربايجان نيز روز نهم خردادماه به مسافت 144 کيلومتر از مقابل اداره کل ورزش و جوانان استان در تبريز شروع شد و در اروميه به پايان رسيد.

92 رکابزن در اين مرحله از سي اُمين دوره تور دوچرخه سواري بين المللي نيمه حرفه اي ايران - آذربايجان تحت عنوان کاروان سرداران شهيد آذربايجان حضور داشتند.

"اسماعيل اکسوي" رکابزن تيم دوچرخه سواري تورکو شکر ترکيه با ثبت زمان 3 ساعت و 21 دقيقه و 12 ثانيه نفر اول، "تئودور يتس" از ناويتاس ساتاليست استراليا نفر دوم و "آنديس تووين" از سرچ تو ريته ين استراليا با همين زمان مشابه ولي به جهت اختلاف صدم ثانيه سوم شد.

مرحله چهارم:

مرحله چهارم اين تور ساعت ?? صبح روز دهم خرداد با شليک تپانچه توسط معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان غربي از اروميه به سمت منطقه آزاد ارس با حضور ?? رکابزن و در مسافت ??? کيلومتر شروع شد.

بعد از رکاب زدن ??? کيلومتر "حسين عسگري" با ثبت زمان ? ساعت و ?? دقيقه و ?? ثانيه زودتر از حريفان به خط پايان رسيد و فاتح اين مرحله شدند.

همچنين "آروين معظمي گودرزي" و "امير زرگري" رکابزنان تيم پيشگامان با همين زمان مشابه، ولي با اختلاف زمان صدم ثانيه اي دوم و سوم شدند

پيراهن امتيازي، آسيايي و طلايي به "حسين عسگري" رسيد و همچنين پيراهن کوهستان را نيز "سعيد صفرزاده" از تيم شهرداري تبريز بر تن کرد.

مرحله پنجم:

اما مرحله پنجم تور، روز يازدهم خرداد با شليک تپانچه توسط "فرج مسجدي" قائم مقام منطقه آزاد ارس، از دانشگاه پيام نور جلفا شروع شد. 

"نورمن شل مردين" نماينده اتحاديه جهاني دوچرخه سواري و مشاور فني تور ايران - آذربايجان از اين مرحله به عنوان سخت ترين مسير تور ياد کرد و گفت: پيش بيني مي کنم شاهد دسته دسته شدن دوچرخه سواران حاضر در مرحله پنجم تور باشيم.

اين مرحله يکي از سنگين ترين مراحل تور بود، زيرا ارتفاع از سطح دريا در خط استارت 300 متر بود و در خط پايان ارتفاع 1800 متري داشت.

در نهايت، "صمد پورسيدي" از پتروشيمي تبريز با ثبت زمان 4 ساعت و 30 دقيقه و 23 ثانيه فاتح اين مرحله شد.

همچنين نفر دوم و سوم اين مرحله نيز از رکابزنان تيم پتروشيمي تبريز بودند و "امير کلاهدوز" از اين تيم تبريزي توانست زمان 4 ساعت و 33 دقيقه و 41 ثانيه بدست آورده و نفر دوم اين مرحله شود. "قادر ميزباني" 44 ساله که پرسابقه ترين رکابزن ادوار اين تور نيز به شمار مي رود توانست با زمان 4 ساعت و 33 دقيقه و 42 ثانيه به مقام سوم مرحله پنجم برسد.

مرحله پاياني:

اما سرانجام تپانچه شروع مرحله پاياني را مديرکل ورزش و جوانان استان، راس ساعت 10 صبح روز دوازدهم خرداد، شليک کرد و رکابزن حاضر در اين مرحله، مسافت 114 کيلومتري را از مقابل لاله پارک تا ميدان امام علي(ع) تبريز رکاب زدند که "تئودور يتس" از ناويتاس ساتاليست استراليا فاتح مرحله ششم اين تور با ثبت زمان 2 ساعت و 36 دقيقه و 8 ثانيه شد.

نفر دوم اين مرحله نيز "توبين آنگوس" از تيم سرچ تورين استراليا شد که زمان مشابه نفر اول داشت، ولي به جهت اختلاف صدم ثانيه اي در رده دوم مرحله ششم قرار گرفت. نفر سوم مرحله شش نيز "وديم قاليف" از تيم وينو فور اور قزاقستان شد که وي نيز زمان 2 ساعت و 36 دقيقه و 8 ثانيه براي خود ثبت کرد.

نتايج نهايي:

در نهايت پتروشيمي تبريز با کسب زمان 71 ساعت و 41 دقيقه و 9 ثانيه قهرمان سي اُمين دوره تور دوچرخه سواري ايران - آذربايجان شد.

پيشگامان کويز يزد نيز با زمان 71 ساعت و 46 دقيقه و 5 ثانيه دوم شد. شهرداري تبريز نيز با زمان 71 ساعت و 52 دقيقه و 14 ثانيه در مکان سوم اين تور قرار گرفت.

همچنين مجموع نتايج انفرادي رکابزنان تور سي اُم بعد از برگزاري مرحله پاياني اعلام شد که "صمد پورسيدي" رکابزن تيم پتروشيمي در مجموع نتايج انفرادي رکابزنان تور سي اُم به مقام اول رسيد.

"رحيم امامي" و "رامين مهرباني" رکابزنان تبريزي تيم پيشگامان کوير يزد نيز به مقام هاي دوم و سوم مجموع نتايج انفرادي دست پيدا کردند.

پيراهن هاي طلايي و آسيايي با زمان 23 ساعت و 50 دقيقه و 26 ثانيه به "صمد پورسيدي" از پتروشيمي تبريز رسيد و پيراهن امتيازي را نيز "حسين عسگري" با امتياز 11 از تيم پيشگامان کوير يزد بر تن کرد.

"سعيد صفرزاده" رکابزن تيم شهرداري تبريز با امتياز 41 سلطان کوهستان سي‌امين دوره تور دوچرخه سواري ايران - آذربايجان شد.

سرانجام سي‌امين دوره تور دوچرخه سواري ايران-آذربايجان نيز با موفقيت به پايان رسيد و رئيس فدراسيون دوچرخه سواري در مراسم اختتاميه، اين تور را افتخاري براي دوچرخه سواري ايران و آسيا دانست.

"خسرو قمري" با بيان اينکه بنده و مجموعه دوچرخه سواري جمهوري اسلامي ايران از عوامل برگزار کننده تور ايران - آذربايجان تشکر مي کنم، ادامه داد: امسال اولين دوره اي بود که اين تور در سطح نيمه حرفه اي برگزار مي شد که نياز است تمام تلاش ها را بکنيم تا اين تور به صورت حرفه اي برگزار شود.

استاندار آذربايجان شرقي نيز در مراسم اختتاميه تور از کسب 90 عنوان قهرماني توسط ورزشکاران آذربايجان شرقي در سال 93 خبر داد.

"اسماعيل جبارزاده" با اشاره به اينکه اين تور بايد در سطح حرفه اي برگزار شود، ادامه داد: آذربايجان شرقي ظرفيت هاي لازم براي حرفه اي شدن تور ايران - آذربايجان را دارد و بايد مسئولان زيربط نسبت به عملي شدن اين موضوع تلاش کنند.

وي همچنين با اشاره به اينکه اميدوارم نمايندگان اتحاديه جهاني دوچرخه سواري نيز از اين تور رضايت کاملي داشته باشند، اظهار کرد: اميدوارم بعد از 30 سال برگزاري خوب اين تور شاهد برگزاري تور حرفه اي ايران - آذربايجان از سال هاي بعد باشيم

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 1

  آخرین اخبار
مشاور رسانه اي، آشنايي غريب
برنامه‌ريزي براي افتتاح 2700واحد نهضت ملي مسکن در سهند تا دهه فجر
احياي درياچه اروميه نيازمند سهيم کردن مردم در تصميم گيري هاست
دستگيري سارق منازل با اموال سرقتي به ارزش 300 ميليارد ريال
کشف ??? کيلوگرم آرد خارج از شبکه توزيع در مراغه
هشت مرکز غيرمجاز درمان در تبريز پلمب شد
اولين بانوي داور تبريزي جام باشگاههاي واليبال نشسته آسيا را قضاوت خواهد کرد
مشارکت مردم ايران با پليس در سطح دنيا بي نظير است
پيشرفت بخش خصوصي در گرو امنيت سرمايه‌گذاري است
رفع فيلترينگ در صلاحيت‌هاي شوراي نگهبان نيست
  پربازدیدترین اخبار
مشاور رسانه اي، آشنايي غريب
پيشرفت بخش خصوصي در گرو امنيت سرمايه‌گذاري است
مشارکت مردم ايران با پليس در سطح دنيا بي نظير است
اولين بانوي داور تبريزي جام باشگاههاي واليبال نشسته آسيا را قضاوت خواهد کرد
رفع فيلترينگ در صلاحيت‌هاي شوراي نگهبان نيست
کشف ??? کيلوگرم آرد خارج از شبکه توزيع در مراغه
هشت مرکز غيرمجاز درمان در تبريز پلمب شد
برنامه‌ريزي براي افتتاح 2700واحد نهضت ملي مسکن در سهند تا دهه فجر
دستگيري سارق منازل با اموال سرقتي به ارزش 300 ميليارد ريال
احياي درياچه اروميه نيازمند سهيم کردن مردم در تصميم گيري هاست
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.