احرار: اولا ارتباط و تکنولوژيهاي ارتباطي را نميتوان فيلتر کرد، ثانيا اگر هدف مديريت نسل z است، فيلترشکنهاي آنها هميشه روشن است. علل همه اغتشاشات هم شبکههاي اجتماعي نيستند.
رسالت در مطلبي به انتقاد از فيلترينگ پرداخت وآن را ناکارآمد ارزيابي کرد.
اين روزنامه نوشت: مردم اينستاگرام را به اين دليل انتخاب کردهاند که برندهاي داخلي ايران دير به ميدان آمدهاند و مردم به فعاليت در اينستاگرام و واتساپ عادت و سرمايهگذاري کردهاند، جايگزين داخلي معتبر و برابر بهلحاظ فني را نمييابند، اعتماد به برندهاي موجود داخلي ندارند و افراد حقيقي و حقوقي بينالمللي در اپهاي داخلي نيستند و به آنها نخواهند پيوست.
فيلتر دائمي شبکههاي اجتماعي خارجي که حدود ?? ميليون کاربر و ميليونها نفر از آن ارتباط ارتزاق ميکنند در حرف کار سختي نيست، اما بدانيم که اولا ارتباط و تکنولوژيهاي ارتباطي را نميتوان فيلتر کرد، ثانيا اگر هدف مديريت نسل z است، فيلترشکنهاي آنها هميشه روشن است. علل همه اغتشاشات هم شبکههاي اجتماعي نيستند.
بنابراين براي خروج از محاصره تبليغاتي کشور، اتخاذ استراتژي کنشگري فعال و آفندي، اجراي راهبردهاي همعرض و تقويت رسانهها و پلتفرمهاي داخلي، توليد محتواي بهموقع، غني و اقناعکننده نوجوانان و جوانان در محيط رقابتي، استفاده حداکثري از ظرفيتهاي موجود، استفاده از سلاح رسانهاي دشمنان عليه خودشان همانند دفاع مقدس و تحقق راهبرد بازدارندگي رسانهاي در حوزه شبکههاي اجتماعي همانند بازدارندگي در حوزه هاي دفاعي با عمليات معکوس، تأمينکننده امنيت ملي است، نه ربط دادن همه کمکاريها و غفلت و خاليبنديها به شبکههاي اجتماعي.