1394/2/30 - 12 : 29
کد خبر: 3114
رئيس جمهور در جمع علما، نخبگان، برگزيدگان و ايثارگران:
گروهي به دنبال ‌شکستن فضاي اميد در جامعه هستند/ مذاکره‌کنندگان ايراني ‌در برابر دنيايي از قدرت‌هاي بزرگ ايستاده‌اند
احرارنيوز:رئيس جمهور گفت: بايد جلساتي با استادان و صاحب‌نظران در استان تشکيل داد و در نتيجه آن بايد کار را قدم‌به‌قدم به مردم واگذار کرد تا دولت تصدي‌گري خود را کمتر کند

به گزارش احرارنيوز به نقل  از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحاني عصر امروز در جمع علما، نخبگان، برگزيدگان و ايثارگران در تالار معلم تبريز وحدت و انسجام را رمز پيروزي دانست و اظهار کرد: وقتي يک ملت ايستاده خداوند هم آنان را ياري و کمک مي‌کند.

 بايد در همه مباحث به محيط زيست توجه کنيم و اگر امروز وضعيت درياچه اروميه به اين حال رسيده به‌دليل اين بوده که اجراي برنامه‌هاي قبلي مثل احداث سد و چاه در حوضه اين درياچه پيوست محيط زيستي نداشته است.

وي با بيان اينکه احياي درياچه اروميه از اولين طرح‌هاي دولت بود، گفت: هر چند احياي اين درياچه کار مشکلي است ولي در عين حال دولت از روز اول در اين مورد کار کرده و امروز وضع درياچه از پارسال بهتر است ولي همچنان راه طولاني در پيش داريم.

روحاني تصريح کرد: محيط زيست حق‌‌آبه دارد و بايد آن را رعايت کنيم.

رئيس جمهور با تاکيد لزوم حفظ وحدت و انسجام در بين مردم و مسئولان، افزود: نيت ما بايد خالصانه باشد و در چارچوب قانون؛ من ترديدي ندارم اگر ما متحد باشيم، عطر اميدواري در فضاي جامعه مي‌پيچد چراکه همه چيز با انسجام، اعتدال، اميد، تدبير و تحمل برطرف مي‌شود.

وي با بيان اينکه اگر همه ما براي آينده کار خود تدبير داشته باشيم به‌راحتي از مشکلات عبور مي‌کنيم، اظهار کرد: معتقديم تمام کارها به‌دست مردم حل مي‌شود و دولت نيز در اين زمينه مي‌تواند به مردم کمک کند.

روحاني با اشاره به اينکه آذربايجان استاني با انواع نعمت‌هاي الهي است، گفت: اين خطه استاني امن است و همه گروه‌ها و اقوام و مختلف کنار هم قرار گرفتيم که اين وحدت و اتحاد نيرو ، سرمايه بزرگ انساني است.

رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه استاني که اين‌قدر استعداد دارد مي‌تواند کارهاي بزرگي انجام دهد، تصريح کرد: هميشه ما در عرصه‌هاي مختلف مثل حوزه علميه و انقلاب مي‌ديديم آذري‌ها در صف نخست بودند که اين نشان از استعداد بالاي مردمان اين منطقه دارد.

وي با بيان اينکه فرهنگ اساس و ريشه در جامعه است، گفت: اگر فرهنگ جامعه ما به سمت خوبي نرود، اقتصاد و سياست هم نمي‌تواند راه خود را طي کند.

روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ضرورت تغيير الگوي مصرف آب در کشور، اظهار داشت: اگر الگوي مصرف آب و الگوي کشت را تغيير ندهيم نمي‌توانيم به دستاوردهاي خوبي برسيم و در اين مسير بايد همگي اين بار را به دوش خود حس کنيم.

وي با تاکيد بر اين موضوع که البته مشکلاتي در هر استاني است در اينجا هم هست که بايد حل کنيم، افزود: فرهيختگان استان‌ها بهتر مي‌دانند مشکل چيست و گروه‌هاي مردم‌نهاد و دانشگاه‌ها در اين زمينه مي‌توانند مشاوران خوبي باشند.

رئيس جمهور همچنين خطاب به استاندار آذربايجان‌شرقي اظهار داشت: بايد جلساتي با استادان و صاحب‌نظران در استان تشکيل داد و در نتيجه آن بايد کار را قدم‌به‌قدم به مردم واگذار کرد تا دولت تصدي‌گري خود را کمتر کند تا در سايه تلاش مردم حرکت‌هاي اجتماعي فرهنگي خود را در جوامع بيشتر کنيم.

وي با بيان اينکه کارهايي که دولت در عمر بيست ماهه خود انجام داده در مقابل کارهاي بزرگ خانواده ايثارگران و شهدا ناچيز است، گفت: اميدواريم خداوند اجر دهد که روحيه ايثار در همه ما پديدار شود تا همه بتوانيم اين روحيه را ادامه دهيم و در سايه وحدت و يکپارچگي به موفقيت برسيم.

روحاني با اشاره به اينکه دولت يازدهم در شرايطي کار خود را آغاز کرد که از لحاظ اقتصادي کشور رشد منفي 6.8 درصدي را در سال 91 تجربه مي‌کرد، گفت: آنچه باعث شد از آن مرحله عبور کرده و به شرايط فعلي برسيم، ايجاد فضاي اميد در جامعه بود و نبايد اجازه دهيم فردي، گروهي و يا دسته‌اي بخواهد اميد مردم را در هم بشکنند و اين موضوع نبايد براي مردم ما قابل تحمل نيست.
رييس شوراي عالي اقتصاد گفت: مردم ما بيدار، آگاه، فهميده و قدردان هستند، چرا که مگر من به عنوان خادمي کوچک با يک جمع، در 20 ماه گذشته چه کرده‌ايم که در هر استان مورد لطف و مهرباني و استقبال مردم قرار مي‌گيريم. مردم در اين مدت احساس آرامش مي‌کنند، مي‌بينند که ما مي‌خواهيم کار کنيم و مي‌دانند که با وجود برخي نواقص ما در مسير درستي حرکت مي‌کنيم.
رييس جمهوري با بيان اينکه اگر اميد در جامعه نباشد و مردم دولت را همراهي نکنند و بار مسئوليت در کشور را بر دوش نگيرند، امکان عبور از مشکلات وجود ندارد، گفت: اگر مردم از دولت حمايت نکنند، ما قادر نيستيم به‌تنهايي در برابر کوهي از مشکلات ايستادگي کنيم و اگر متحد و يکپارچه باشيم در اين صورت است که ياري خداوند هم به کمک ما مي‌آيد.
دکتر روحاني با بيان اينکه در دوران دفاع مقدس، ملت و رزمندگان ايران در برابر دنيا ايستادند، گفت: علاوه بر تجهيزات، تبليغات و امکانات خارجي که در اختيار رژيم بعث قرار داشت، در ميان اسراي آنها نيز اتباع 13 کشور حضور داشتند، اما رزمنده‌ها و ملت ما در برابر همه دنيا پيروز شدند، زيرا وحدت، اتحاد، ايمان، عشق و اعتقاد به حق داشتند.
رييس شوراي عالي امنيت ملي با تأکيد بر اينکه امروز نيز مذاکره‌کنندگان ما در برابر دنيايي از قدرت‌هاي بزرگ ايستاده‌اند، گفت: 1+5 قدرت‌هاي بزرگ مادي دنيا هستند، با تمام ابزار، امکانات سياسي، حقوقي و فني. در اين شرايط ديپلمات‌هاي ما اتکا به حضرت حق و اميد به موفقيت در مذاکرات دارند.

روحاني در ابتداي سخنانش به سوابق آذربايجان شرقي در تاريخ معاصر کشور اشاره کرد و گفت: مردم آذربايجان شرقي و تبريز در انقلاب اسلامي و دفاع مقدس نقش بي‌بدليلي داشتند و امروز نيز بايد در دوران ايستادگي و تحول به سمت توسعه، نقش خود را ايفا کنند.
رييس جمهوري گفت: آذربايجان و تبريز سهم به‌سزايي در انقلاب مشروطه داشتند و بسيار مهم است که در کل منطقه خاورميانه ما اولين ملتي هستيم که با رهبري علما و فرهيختگان جامعه و با ايثار و فداکاري توانستيم نهضت بزرگي را بيش از يک قرن قبل به ثمر برسانيم.
رييس شوراي عالي امنيت ملي با تأکيد بر اينکه ما نخستين کشور در منطقه هستيم که پارلمان را براي ايستادگي در برابر استبداد و دخالت‌هاي خارجي تأسيس کرديم، گفت: ايران از نظر سوابق تاريخي براي ايجاد فضاي آزاد و استقرار حکومت قانون از همه کشورهاي منطقه جلوتر بوده‌ و در استقرار حکومت مردم‌سالار ديني نيز پيروزي انقلاب اسلامي گام بسيار مهمي بود که با هدايت و رهبري امام راحل و حمايت و پايداري مردم به ثمر رسيد.
دکتر روحاني با اشاره به اهميت قيام 29 بهمن 56 مردم تبريز و حرکت اين مردم در زنده نگه داشتن رشته چهلم شهداي قم و اربعين‌ها، گفت: اين قيام اميد و دلداري براي انقلابيون بود و پشت رژيم سفاک گذشته را شکست. گاهي يک کار و عمل آنقدر ارزشمند است که معادل يک دوران تاريخي ملت است.
رييس جمهوري در خاتمه ضمن اشاره به استعدادها و امکانات آذربايجان شرقي به تصميمات اتخاذ شده در تهران براي استفاده از اين ظرفيت‌ها و حل مشکلات اشاره کرد و گفت: بايد همه گروه‌ها از تشکل‌هاي مردم‌نهاد، حوزه‌ها، دانشگاه‌ها براي توسعه استان تلاش کنند، دولت نيز در کنار مردم خواهد بود و با توجه به اينکه فرهيختگان هر استان بهتر از سايرين راهکارهاي حل معضلات و پيشرفت را مي‌دانند، از استاندار مي‌خواهم تا جلساتي با حضور آنها به‌منظور بهره‌برداري از فکرهاي نو و واگذاري امور برگزار کند.
دکتر روحاني در خاتمه از توجه و اهتمام ويژه دولت يازدهم به حل معضل درياچه اروميه اشاره کرد و گفت: براي انجام همه طرح‌هاي اقتصادي بايد پيوست محيط زيستي آن فراهم شود در غير اين صورت ما با معضلاتي نظير آنچه بر سر درياچه اروميه آمد، مواجه خواهيم شد.
پيش از سخنان رييس‌ جمهوري آيت‌الله مجتهد شبستري امام جمعه تبريز با اشاره به وجود نيروي انساني نخبه و فرهيخته در آذربايجان شرقي، وضعيت حوزه‌هاي علميه و تحصيل طلاب خارجي در اين حوزه‌ها را تشريح کرد و به تبيين ديدگاه‌هايش در خصوص مسايل فرهنگي و مبارزه با تهاجم فرهنگي پرداخت.
سپس 5 تن از محققان جامعه ايثارگران، برگزيدگان و نخبگان آذربايجان شرقي نظرات خود را در خصوص اجرايي نمودن قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران و دغدغه‌هاي آنها، اهتمام به مسايل فرهنگي و سياست داخلي، موضوع مشارکت بانوان در مسئوليت‌هاي اجرايي، فعاليت تشکل‌هاي مردم‌نهاد و لزوم توجه به شرکت‌هاي دانش‌بنيان به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتي بيان کردند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 2

  آخرین اخبار
مشاور رسانه اي، آشنايي غريب
برنامه‌ريزي براي افتتاح 2700واحد نهضت ملي مسکن در سهند تا دهه فجر
احياي درياچه اروميه نيازمند سهيم کردن مردم در تصميم گيري هاست
دستگيري سارق منازل با اموال سرقتي به ارزش 300 ميليارد ريال
کشف ??? کيلوگرم آرد خارج از شبکه توزيع در مراغه
هشت مرکز غيرمجاز درمان در تبريز پلمب شد
اولين بانوي داور تبريزي جام باشگاههاي واليبال نشسته آسيا را قضاوت خواهد کرد
مشارکت مردم ايران با پليس در سطح دنيا بي نظير است
پيشرفت بخش خصوصي در گرو امنيت سرمايه‌گذاري است
رفع فيلترينگ در صلاحيت‌هاي شوراي نگهبان نيست
  پربازدیدترین اخبار
مشاور رسانه اي، آشنايي غريب
پيشرفت بخش خصوصي در گرو امنيت سرمايه‌گذاري است
مشارکت مردم ايران با پليس در سطح دنيا بي نظير است
اولين بانوي داور تبريزي جام باشگاههاي واليبال نشسته آسيا را قضاوت خواهد کرد
رفع فيلترينگ در صلاحيت‌هاي شوراي نگهبان نيست
کشف ??? کيلوگرم آرد خارج از شبکه توزيع در مراغه
هشت مرکز غيرمجاز درمان در تبريز پلمب شد
برنامه‌ريزي براي افتتاح 2700واحد نهضت ملي مسکن در سهند تا دهه فجر
دستگيري سارق منازل با اموال سرقتي به ارزش 300 ميليارد ريال
احياي درياچه اروميه نيازمند سهيم کردن مردم در تصميم گيري هاست
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.