1401/07/14 - 15 : 28
کد خبر: 30777
گزارش
ماجراي افزايش تعرفه تلفن ثابت و دستور توقف آن چيست؟
احرار: پيش از اين اعلام شده بود که افزايش تعرفه هزينه ماهانه تلفن ثابت، تابستان امسال مورد تاييد قرار گرفته و ستاد تنظيم بازار افزايش قيمت کارکرد تلفن ثابت را تصويب کرده است و درصورت موافقت رگولاتوري و ابلاغ به مخابرات اعمال و اجرايي خواهد شد.

به گزارش احرار به نقل از ايسنا، طبق مصوبه مذکور کاربران تلفن‌هاي ثابت استان تهران براي حفظ خط تلفن ثابت خود بر اساس جدول جديد پيرامون تعرفه‌هاي جديد تلفن ثابت، بايد ماهانه 20 هزار تومان، پرداخت کنند. اين هزينه صرفاً هزينه‌اي است که صاحبان خطوط تلفن در پايتخت، در صورت عدم استفاده از خط تلفن و صرفا به منظور نگهداري اين خطوط بايد پرداخت کنند.اما به تازگي اعلام شد که در همين رابطه شوراي رقابت دستور توقف هرگونه افزايش در هزينه خدمات تلفن ثابت را تا زمان ارايه دقيق هزينه تمام شده صادر کرد.
بنابر اعلام مرکز ملي رقابت، در پانصد و نهمين جلسه اين شورا به استناد بند 5 ماده 58 قانون اجراي سياست‌هاي کلي اصل 44 قانون اساسي و با توجه به ماده 3 مصوبه جلسه 466 شوراي رقابت با موضوع " دستورالعمل نحوه تنظيم هزينه ماهيانه تلفن ثابت"، شرکت مخابرات ايران موظف است با استقرار نظام حسابداري بهاي تمام شده، نظام خود را به نحوي اصلاح کند که هزينه تمام شده هر يک از خدمات تمام شده اين شرکت به صورت مجزا و دقيق محاسبه شود و در صورت‌هاي مالي حسابرسي شده اين شرکت درج گردد، اما شرکت مخابرات ايران اين مصوبه را اجرا نکرده است، لذا تا زمان ارايه دقيق هزينه ماهانه تمام شده خدمات تلفن ثابت، مندرج در صورت‌هاي مالي حسابرسي شده شرکت مخابرات ايران، هرگونه تغيير در هزينه خدمات تلفن ثابت و اخذ وجوه اضافي، مغاير مصوبه شوراي رقابت بوده و بايد به قيد فوريت متوقف گردد.
پس از اين اتفاق، شرکت مخابرات ايران هم در اين راستا اعلام کرده که اين شرکت همواره تمامي فعاليت‌هاي خود را بر اساس قانون تجارت و مصوبات و الزامات حوزه رگولاتوري انجام مي‌دهد و با رعايت الزامات قانوني پروانه فعاليت صادره و مصوبات هيات مديره، علي رغم ثابت ماندن تعرفه‌ها در ?? سال اخير و رشد چندين برابري نرخ ارز و تورم به ارايه خدمات ارتباطي به همه ذي نفعان مي‌پردازد.
اين شرکت همچنين تکيد کرده که ابلاغ "دستورالعمل نحوه تنظيم هزينه ماهيانه تلفن ثابت" پس از پيشنهاد و موافقت کميسيون تنظيم مقررات و شوراي رقابت و پس از بررسي توسط ستاد تنظيم بازار صورت گرفته است و با توجه به ضرورت پياده‌سازي الزامات توسعه‌اي و رشد اقتصادي در کشور، شرکت مخابرات ايران همواره خدمات‌رساني گسترده خود را در سراسر کشور و در چارچوب مشتري مداري ادامه مي دهد.
اما ماجراي افزايش تعرفه تلفن ثابت از اين قرار بود که اين افزايش تعرفه در استان تهران بابت چهار هزارو 444 دقيقه مکالمه، هزينه‌اي معادل 20 هزار تومان، براي ساير مراکز استان‌ها به ازاي حداقل سه هزارو 333 دقيقه مکالمه 15 هزار تومان به عنوان حداقل پرداخت و ساير شهرها به ازاي دو هزارو 666 دقيقه مکالمه معادل 10 هزار تومان مشخص شده بود.
پيش از اين محمدرضا بيدخام -مدير کل ارتباطات و اموربين الملل شرکت مخابرات ايران- در گفت و گو درباره اين موضوع اظهار کرده بود: تعرفه تلفن ثابت حدود 12 سال است که علي رغم افزايش تورم تغييري پيدا نکرده است. ما در خواستمان را براي تغيير تعرفه به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ارايه داده ايم و آنها بررسي کردند و کارهاي کارشناسي آن انجام شد.
وي افزود: همچنين در سازمان تنظيم مقررات راديويي و کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات هم تصويب شد و در نهايت به کميسيون تنظيم بازار ارسال کردند؛ آنجا هم با شرايطي مصوب شد و پس از آن به وزارت ارتباطات ابلاغ شد.
او گفته بود ما منتظريم اين موضوع در  کميسيون تنظيم بازار بررسي و از طريق وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به ما ابلاغ شود. به عبارتي کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات بايد تغييرات تعرفه ها را به ما ابلاغ کنند تا بتوانيم اعلام کنيم و اطلاع رساني لازم در اين زمينه انجام دهيم.
بعد از اين اظهارات خبري ديگر منتشر شد که طبق آن مشترکان تهراني از ابتداي شهريور با توجه به مصوبه ستاد تنظيم بازار و براساس مصوبه کميسيون تنظيم مقررارت مبني بر دستورالعمل هزينه ماهانه خدمات مکالمه صوتي مشترکان تلفن ثابت، مي‌توانستند با پرداخت 20 هزار تومان هزينه ماهانه خدمات مکالمات صوتي، چهار هزارو 444 دقيقه مکالمه رايگان درون شهري يا به همان ميزان مکالمات بين شهري و همراه دريافت کنند.
اين طرح به گفته مديرکل ارتباطات شرکت مخابرات ايران، براي ساير مراکز استان‌ها، 15 هزار تومان و سه هزارو 333 دقيقه مکالمه رايگان و ساير شهرها، 10 هزار تومان و دو هزارو 666 دقيقه مکالمه رايگان اجرا شده و دستورالعمل نحوه تنظيم هزينه ماهانه خدمات مکالمه صوتي مشترکان تلفن ثابت در راستاي حداقل جبران هزينه نگهداري از خطوط تلفن ثابت است.
بر اين اساس خطوط مشتريان با هر مبلغ صورت حساب، در صورت عدم پرداخت در دو دوره متوالي قطع و حداقل اعتبار مکالمه مبلغ يک ميليون ريال يا ميانگين سه دوره آخر براي کارکردهاي بالاتر در نظر گرفته مي شود و در صورت رسيدن به حد اعتبار توسط زير سيستم اعتباري و هوشمند قطع مي‌شود.
طبق اعلام شرکت مخابرات، پيامک صورتحساب براي تمامي مشتريان شهري ارسال مي‌شود در صورتي که براي مشتريان روستايي فقط براي صورت حساب‌هايي با بدهي بيش از پنج هزار تومان پيامک ارسال خواهد شد. در محاسبه هزينه‌هاي قبوض تلفن ثابت، طبق مقررات ? درصد ارزش افزوده لحاظ مي‌شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 9

  آخرین اخبار
.جمع‌آوري 32 ميليارد ريال کمک براي مردم غزه و لبنان
طرح انتقال آب ارس به تبريز تکميل مي شود
مشکل رجيستري آيفون حل شد/ اعلام آيين‌نامه واردات به‌ زودي
6400 مجوز استخدامي صادر شده است/ تشکيل کارگروه براي ساماندهي نيروهاي شرکتي
سال فرهنگي ايران و ترکيه باهنر بانوان ايراني زينت داده مي‌شود
کدام شهر ايران در اين ليست قرار دارد؟
تقويت حمل و نقل عمومي در اولويت شوراي شهر تبريز است
تيم تروريستي عامل جنايت در گوهرکوه تفتان منهدم شد
جعفري: جدايي از تراکتور درخواست خودم بود
افسردگي شايعترين مشکل سلامت روان در زنان
  پربازدیدترین اخبار
سال فرهنگي ايران و ترکيه باهنر بانوان ايراني زينت داده مي‌شود
تقويت حمل و نقل عمومي در اولويت شوراي شهر تبريز است
کدام شهر ايران در اين ليست قرار دارد؟
مشکل رجيستري آيفون حل شد/ اعلام آيين‌نامه واردات به‌ زودي
استاندار آذربايجان شرقي: جايگاه متزلزل مرکز ملي فرش بايد احيا شود
تيم تروريستي عامل جنايت در گوهرکوه تفتان منهدم شد
6400 مجوز استخدامي صادر شده است/ تشکيل کارگروه براي ساماندهي نيروهاي شرکتي
.جمع‌آوري 32 ميليارد ريال کمک براي مردم غزه و لبنان
طرح انتقال آب ارس به تبريز تکميل مي شود
استاندار آذربايجان‌شرقي: نجات درياچه اروميه عزم ملي مي طلبد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.