1394/2/27 - 15 : 53
کد خبر: 3050
عليلو:
اقدامات کاربردي و عملي براي احياي درياچه اروميه انجام نشده است
احرارنيوز:نماينده مردم شبستر در مجلس شوراي اسلامي گفت: تاکنون اقدامي جدي و عملي در خصوص احياي درياچه اروميه به عنوان مهمترين مطالبه مردم آذربايجان از دولت يازدهم صورت نگرفته است.

به گزارش احرارنيوزبه نقل ازمهر، علي عليلو يکشنبه در جمع خبرنگاران با بيان اينکه اگر رسانه ها مورد توجه مسئولان دولت نباشند نشانه عدم بلوغ مديريت است، به مطالبات مردم استان از رئيس جمهور اشاره و تصريح کرد: هر چند درياچه اروميه اصلي ترين مطالبه مردم منطقه در خصوص وعده هاي انتخاباتي دولت است  ولي متاسفانه در دولت تدبير و اميد کارهاي کاربردي چنداني در اين خصوص صورت نگرفته است.

وي در ادامه افزود: تاکنون در سه دولت بودجه هاي آسيب شناسي درياچه اروميه تخصيص داده شده ولي متاسفانه دولت ها در حالي نظريات و يافته هاي يکديگر را قبول ندارند که هشتاد درصد اين نظريه ها مشابه بوده است.

عليلو يادآور شد: تبعات اين پديده را مي توان در دو بعد بحران هاي محيطي - انساني و نابودي درياچه اروميه بررسي کرد که در اين ميان شهرستان شبستر به دليل واقع شدن در شمال و شمال شرق درياچه اروميه بيشترين بحران را تجربه مي کند و صدمات و آسيب هاي ريزگردها در باغات و مزارع شبستر به خوبي نمايان شده و تعدادي باغات تحت تاثير قرار گرفته است.

اين نماينده مجلس با بيان اينکه شبستر کمترين تاثير منفي را بر روي درياچه اروميه دارد، گفت:احيا درياچه اروميه، کامل شدن تلغيظ مس سونگون، تکميل اتوبان تبريز- بازرگان، شروع به کار نفلين سينت سراب، تکميل قطار تبريز- ميانه، بحث حمل و نقل عمومي و استفاده از خودروهاي ارس پلاک در حمل و نقل عمومي از مهم ترين رئوس و نيازهايي است که در سفر رئيس جمهور به آذربايجان شرقي مطرح مي شود و رئيس جمهور در جريان آن قرار مي گيرد.

عضو کميسيون صنعت و معدن با اشاره به استاني شدن انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: با استاني شدن انتخابات نمايندگان، طايفه و قوميتي و چهره ها و تعصب هاي فاميلي در اين خصوص از بين مي برد و باعث رشد احزاب مي شود.

عليلو در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: سرطان زمين خواري در شهرستان شبستر نيز وحود دارد و بصورت غيرقانوني اراضي کشاورزي تبديل به ويلا و استخر شده و حفر چاه در ويلا ها باعث کمبود آب در بعضي روستاهاي شهرستان شده و ما به مسئولين اعلام کرده ايم که با اين عوامل برخورد قانوني صورت گيرد.

نمايده مردم شبستر تصريح کرد: کل شهرستان با کمبود آب روبرو است و سهميه شهرستان از زرينه رود نيز خيلي کم است و روستاهايي وجود دارند که با مصرف سه ليتر آب در ثانيه زندگي مي کنند در حالي که بعضي از کارخانه ها سهميه ?? ليتري در ثانيه دارند.

رئيس تحقيق و تفحص از خودروسازان در خصوص وضعيت نظارت بر اين حوزه نيز گفت: اين قضيه از دولت قبلي کليد خورد و اکنون نيز ادامه دارد بطوريکه در شش ماه اول تحقيق و تفحص به سرانجام رسيد و سيزده پرونده  به قوه قضائيه ارسال شده و با وجود روند کند بررسي اين پرونده ها در قوه قضائيه، نفس قضيه آثار مثبت زيادي داشته چرا که بعضي شرکت هاي خودروسازي تبديل به حيات خلوت بعضي دولتمردها شده است.

وي افزود: يکي از دلايل که باعث افزايش قيمت خودرو مي شود همين ساختار غلط است که زمينه ساز تحميل هزينه ها به شرکت مادر مي شود که نمونه آن انتصاب هايي است که توسط دولتي ها با ايجاد پست در شرکت ايران خودرو ايجاد و اين باعث افزايش حداقل يک ميليون تومان در قيمت تمام شده هر خودرو مي شود.

نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اجراي درست اصل خصوصي سازي تصريح کرد: بايد اصل ?? و خصوص سازي به درستي انجام شود تا نتايج تحقيق و تفحص به خوبي نمايان شود ولي چون نتايج عملي نشده، طرح سوالي از وزير صنعت در جريان بوده و در نوبت مطرح شدن در صحن مجلس شوراي اسلامي است.

وي با بيان اينکه اگر رانت و فساد از صنعت خودرو کنار برود، صنعت خودروي ايران ظرفيت توليد بالايي همچون انرژي هسته اي دارد و جايگاه خود را به دست مي آورد، اظهار داشت: صندوق توسعه ملي و عدم تخصيص ?? درصد منابع هدفمندي يارانه ها به صنعت از علت هاي ناکارآمدي بنگاه هاي کوچک اقتصادي در کشور هستند.  

عليلو در پايان با اشاره به برخي واگذاري ها در استان گفت: متاسفانه نحوه واگذاري صنايع با معايب و انحراف پيش مي رود و تنها ?? درصد اين واگذاري ها مثبت بوده در حالي که کارخانه هايي مانند ماشين سازي تبريز بايد به بخش خصوصي داراي اهليت واگذار شود در حاليکه در آخرين نمونه اين واگذاري ها، يک کارخانه داروسازي به دليل داشتن سرمايه انباشته مورد توجه بعضي هاست.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 9

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.