1394/2/27 - 15 : 29
کد خبر: 3043
مطالبات مردم ملکان از رئيس جمهور در سفر به آذربايجان
متاسفانه شهرستان ملکان با مسائل و مشکلات بي شماري دست و پنجه نرم کرده و جاي آن دارد که به همت هيئت دولت ،استاندار محترم و ساير مسئولين استان غبار فقرو محروميت از چهره اين شهرستان زوده شود.

به گزارش احرارنيوز، بر اساس گفته دکتر جبارزاده استاندار استان ، سفر استاني دولت يازدهم ?? فروردين به آذربايجان شرقي انجام و در اين سفر ضمن افتتاح طرحهاي عمراني ، خدماتي و غيره اهم مسائل و مشکلات استان نيز بررسي خواهد شد.

در اين بين بر اساس شنيده ها وزراي دولت تدبير و اميد نيز به نمايندگي و نيابت از دکتر روحاني به شهرهاي استان سفر کرده و نسبت به جمع بندي مشکلات شهرها اقدام خواهند کرد.

شهرستان ملکان نيز با داشتن ? بخش ملکان و ليلان و ? شهر ملکان،ليلان و مبارک شهر و همچنين ?? پارچه روستا حدود ??? هزار جمعيت شهري و روستايي را در خود جاي داده و در ??? کيلومتري جنوب استان و هم جوار و هم مرز با استان هاي آذربايجان غربي و کردستان واقع شده است.

اين شهرستان يکي از شهرهاي دور افتاده و محروم استان آذربايجان شرقي محسوب شده که جمعيت آن به شغل باغداري و کشاورزي و بخصوص تاکداري مشغول هستند.

اهالي اين شهرستان در طول دوران دفاع مقدس نيز با اعزام نيروهاي رزمنده و کمکهاي مردمي به جبهه هاي حق عليه باطل همواره زبانزد در سطح استان بوده و با تقديم ??? شهيد و صدها جانباز و آزاده و چندين هزار رزمنده دين خود را نسبت به انقلاب اسلامي و ميهن عزيزمان ادا نموده و در انتخابات اخير رياست جمهوري نيز بيش از ?? درصد شرکت کنندگان ملکاني به برنامه هاي دولت تدبير و اميد راي داده اند.

با اين اوصاف متاسفانه شهرستان ملکان با مسائل و مشکلات بي شماري دست و پنجه نرم کرده و جاي آن دارد که به همت هيئت دولت ،استاندار محترم و ساير مسئولين استان غبار فقرو محروميت از چهره اين شهرستان زوده شود.

بيکاري جوانان اکثرا تحصيلکرده دانشگاهي يکي از معضلات مهم ملکان به شمار مي رود بطوريکه بر اساس آمارهاي رسمي نرخ بيکاري اين شهرستان در سال ?? حدود ?/? درصد بوده يعني ???? تن بيکار وجود داشته که از اين تعداد ??? تن داراي تحصيلات دانشگاهي بوده اندکه اگر با آمار هاي جديد و امروزي بسنجيم مطمئنا تعداد بيکاران شهرستان ملکان از مرز ? هزار تن نيز تجاوز خواهد کرد!

متاسفانه نبود کارخانجات و مراکز اشتغال زا نيز به بحران بيکاري در ملکان کمک نموده و بر اساس گفته رئيس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعي ملکان در ?? واحد توليدي اين شهرستان تنها تعداد ??? تن مشغول کار هستند که با جذب سرمايه گذار و افزايش تعداد واحدهاي توليدي و همچنين عدم بکارگيري نيروهاي غيربومي مي توان تا حدودي از خانه نشين شدن جوانان بيکار و مستعد منطقه جلوگيري کرد.

پخش خبر مربوط به آغاز عمليات احداث ذوب آهن شمال غرب کشور در سال ?? کام مردم ملکان را شيرين و جوانان بيکار آن رادلگرم کرد ولي متاسفانه بعد از حدود ? سال پشرفت لاک پشتي و چشم انتظار ماندن اهالي اخيراً اين پروژه که (به گفته مسئولين محلي قرار بود صدها و حتي چندين هزار اشتغال زايي در آن صورت بگيرد )بعلت اختلافات بين بنياد مسکن و شرکت ذوب آهن و اهالي روستاي آروق تعطيل شده و حدود ?? کارگر آن نيز به خيل بيکاران شهرستان اضافه شده اند.

از بيکاري جوانان و نبود مراکز اشتغال زا که بگذريم شهرستان ملکان با داشتن ?? هزار هکتار باغات انگور مقام نخست استان ودوم کشوري در توليد انگور و کشمش را به خود اختصاص داده و قريب به اتفاق جمعيت روستايي و حتي شهري اين شهرستان به شغل تاکداري مشغول بوده و از اين راه امرار معاش مي کنند ولي متاسفانه قهر طبيعيت طي سالهاي متمادي حاصل اميد و منبع درآمدي را از آنها زوده وپرداختي اندک و با تاخير بيمه نيز کفاف حتي هزينه هاي جانبي را نيز نمي کند و از طرفي بعلت بي عدم برنامه ريزي و بازاريابي به موقع مسئولين مربوطه استان و شهرستان محصول باقي مانده آنها نيز بازار فروش مناسبي پيدا نکرده و بالاجبار محصول باغداران زحمت کش بعلت نياز مالي با قيمت هاي خيلي پايين تر نصيب دلالان و فرصت طلبان مي شود.

نبود امکانات فرهنگي و هنري نيز از ديگر مشکلات مردم و بخصوص جوانان هنرمند و با استعداد ملکان محسوب مي شود اوايل سال ?? و پس از سالها انتظار افتتاح تنها سينماي اين شهرستان دلهاي اهالي فرهنگ دوست را خوشحال کرد ولي ديري نپاييد ک درب اين تنها مرکز هنري نيز بسته شد تا خوشحالي مردم بيش از اين تداوم نداشته باشد.

کمبود امکانات فرهنگي و هنري در ملکان باعث گوشه نشيني جوانان بااستعداد شده است البته با انتصاب رئيس فعلي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ملکان برخي از انجمن هاي تعطيل شده دوباره فعال شده اند که اميد است اين روند همچنان تداوم يابد.در اين بين اصحاب رسانه در ملکان نيز که تعداد آنها نيز جمعا از ? تن تجاوز نمي کند نيز با مشکلاتي همچون عدم همکاري و تعامل مسئولين روابط عمومي و روساي ادارات و همچنين عدم استقبال شهروندان و دستگاههاي دولتي از روزنامه و نشريات رنج مي برند که اميد است حمايت هاي عملي از نمايندگان توزيع مطبوعات و تشويق و ترغيب خبرنگاران رحمت کش محلي که بدون چشم داشت و بدون دريافت ديناري حقوق و مزايا و به طور افتخاري اقدام به انعکاس اخبار و فعاليت هاي دولتمردان يازدهم و همچنين توزيع نشريات در شهر ملکان مي کنند انجام گيرد.انشالله

گزارش از : سياوش عينالو

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 7

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.