1394/2/27 - 13 : 22
کد خبر: 3041
روزنامه ايران: اسرار بازي ليگ در تبريز را بايد خانم مارپل و پوآرو کشف کنند
احرارنيوز:روزنامه ايران در سرمقاله خود نوشت:

در روز پاياني ليگ در تبريز آنقدر اتفاقات عجيب افتاد که کلي ابهام به دنبال آن شکل گرفت. ابهاماتي که ميتوان آنها را برشمرد و به پاسخ روشني نرسيد.
1- اختلالاتي در شبکه تلفن همراه و همچنين پخش راديويي و تلويزيوني به وجود آمد. مشخص نيست که دلايل اصلي پخش شايعه تساوي سپاهان برابر سايپا چه بوده يا چرا ارتباط با بيرون از استاديوم و در نتيجه آگاهي از نتيجه اصلي ديدار در اصفهان براي تماشاچيان يا حتي عوامل فني داخل استاديوم در تبريز ميسر نبوده است. در اين ميان تنها ميتوان ادعا کرد که در خوشبينانهترين حالت، اين حادثه در اثر بيتدبيري مسئولان بوده است. به نظر ميرسد شايد کسي از مقامات مسئول در داخل يا خارج از ورزشگاه تصور کرده است که دهها هزار تماشاچي را در داخل ورزشگاه نميشود کنترل کرد و بهتر است که با پخش چنين خبري مردم با شادي از ورزشگاه بيرون بيايند.
2- عليرضا فغاني، داور اين مسابقه بشدت در مظان اتهام تبريزيها قرار داشت. او در تصميمي که اعتراض هواداران تراکتورسازي را به دنبال داشت، آندو را اخراج کرد. از سويي پيش از برگزاري بازي هم عکسي از فغاني در شبکه هاي اجتماعي و مجازي به اشتراک گذاشته شد که حساسيت و پيشداوري هواداران تراکتورسازي را دوچندان کرد.
در اين عکس فغاني با لباس سپاهان و شال اين تيم اصفهاني قابل مشاهده است. تصور اينکه شايعه تساوي سپاهان براي مصون ماندن داور بوده باشد، ابهامي ديگر است. از سويي گفته شد تراکتوريها از مسئولان کميته داوران خواسته بودند به دليل حساسيتها، فغاني براي اين ديدار انتخاب نشود.
3- سؤال درخصوص 2 مسئول بلندپايه فدراسيون که مسابقات زير نظر آنهاست، وجود دارد. مهدي تاج، رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال روز قبل از بازي به تبريز رفت اما صبح بازي به يکباره بليت تهران را «اوکي» ميکند تا داربي پايتخت را ببيند. اين موضوع يکي از سؤالات هواداران تراکتورسازي است. تاج به اين سؤال پاسخ داد: «قرار بود جلسه شوراي تأمين چهارشنبه برگزار شود که به پنجشنبه موکول شد. من هم در اين روز در جلسه مذکور شرکت کردم و براي کنگره شهداي ورزش به تهران بازگشتم. از همان ابتدا هم برنامه همين بود و قرار نبود من در تبريز بمانم.»
به گفته فردي که نميخواهد نامش فاش شود،
ابهامي هم درباره غلامرضا بهروان وجود دارد. او که ناظر ويژه ديدار فينال گونه ليگ بوده، در دقيقه 80 از زمين خارج ميشود و کسي نميداند چرا چنين اقدامي کرده است!
در سالهاي اخير واژه هايي چون «لمپن»، «فوتبال کثيف»، «مافيا» و... به دايره واژگان فوتبال ايران اضافه شدهاند اما اتفاقات مرموز و پرابهام هفته پاياني ليگ برتر چهاردهم به گونهاي بود که شايد براي رمزگشايي از آن نياز به «پوآرو»، «خانم مارپل» يا «کارآگاه علوي» خودمان داشته باشيم! چرا که معمايي شکل گرفته و همچون فيلمهاي ژانر جنايي- پليسي بايد در انتظار سرنخهايي پنهاني و روشنگر براي حل موضوع باشيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 5

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.