1394/2/24 - 11 : 22
کد خبر: 2992
ورزشگاه يادگار امام مملو از تماشاگر مي‌شود؟
احرارنيوز:حساسيت بازي تراکتورسازي تبريز با نفت تهران و برگزاري بازي در روز جمعه و تعطيلي فرداي روز مسابقه به طور حتم در افزايش تماشاگران تراکتورسازي موثر است اما سوالي که مطرح مي‌شود اين است که آيا ظرفيت ورزشگاه به صورت کامل پرخواهد شد يا خير؟

به گزارش احرارنيوز، هفته پاياني ليگ برتر فوتبال کشور تيم تراکتورسازي تبريز ميزبان نفت تهران است. در اين بازي شبه فينال، تيم تراکتورسازي در صورت پيروزي براي نخستين بار قهرمان ليگ برتر مي‌شود.

بدون شک حضور تماشاگران تراکتورسازي در اين بازي مي‌تواند زمينه‌ساز پيروزي تيم تراکتورسازي شده و شرايط روحي بازيکنان تيم ميزبان را تقويت کند.

اما از آخرين باري که ظرفيت ورزشگاه يادگار امام به صورت کامل پر شده است، بيش از 800 روز گذشته و ديگر بازي‌هاي حساس تراکتورسازي با تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس و حتي بازي‌هاي آسيايي نيز اين ورزشگاه را به صورت تکميل پر از تماشاگر نمي‌کند.

حتي درخواست‌هاي «توني» براي حضور بيشتر تماشاگران تراکتورسازي در ورزشگاه نتيجه‌بخش نبوده و در بازي سرنوشت‌ساز تراکتورسازي در باشگاه‌هاي آسيا با تيم «نسف قارشي» ازبکستان تنها 15 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند.

افت تعداد تماشاگران تراکتورسازي در چندسال گذشته نشان‌دهنده کم شدن شور و شوق هواداران اين تيم براي حضور در ورزشگاه است.

به طور نمونه در سال 88 بازي نه چندان حساس تراکتورسازي تبريز با پاس همدان بيش از 60 هزار تماشاگر را به ورزشگاه کشانده بود اما بازي حساس تيم تراکتورسازي تبريز با «الاهلي» عربستان در اين فصل باشگاه‌هاي آسيا، تنها 45 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند.

همچنين در سال‌هاي 88 و 89 در بازي تراکتورسازي با استقلال و پرسپوليس در تهران تعداد هواداران تيم تبريزي بيشتر از ميزبان بود اما در سال بعد تعداد تماشاگران تراکتورسازي در تهران نيز افت کرده است.

به راستي بر سر پرتماشاگرترين تيم ليگ برتر چه آمده که تماشاگران اين تيم روز به روز کمتر مي‌شود؟

تراکتورسازي به درد استقلال و پرسپوليس گرفتار شد، زماني بازي‌هاي استقلال و پرسپوليس ورزشگاه آزادي را پر مي‌کرد اما امروز اين تيم‌ها به شدت هواداران خود را از دست داده‌اند و به نظر مي‌رسد تراکتورسازي نيز به درد اين دو تيم مبتلا شده است.

پخش زنده بازي‌ها، تعدد مسابقات، جو نامناسب ورزشگاه، عدم امکانات لازم در ورزشگاه‌ها براي تماشاگران، ورود بي‌رويه پول به فوتبال، از بين رفتن تعصب رنگ‌ها براي بازيکنان که به دنبال آن تماشاگران را نيز در بر گرفته، امکان پيگيري کوچک‌ترين جزئيات تيم‌ها در فضاي مجازي، مشکل اياب و ذهاب به ورزشگاه و ترافيک سنگين بعد از بازي را مي‌توان از مهم‌ترين دلايل کاهش تماشاگران برشمرد که هر کدام از اين موارد قابل موشکافي است.

پخش مستقيم + مشکلات ورزشگاه = کاهش تماشاگر

يکي از دلايل افت تماشاگر پخش تلويزيوني بازي‌هاست، تماشاگر وقتي در خانه به راحتي مي‌تواند بازي را تماشا کند از خير حضور در ورزشگاه گذشته و از سختي‌هاي آن صرف نظر مي‌کند.

مشکلات تهيه مجوز ورود به ورزشگاه، عدم امکانات رفاهي لازم، مشکل اياب و ذهاب و ترافيک سنگين چه در ورود و چه در خروج از ورزشگاه مهم‌ترين دلايل کاهش استقبال تماشاگران تراکتورسازي در ورزشگاه است.

آمار پرتماشاگرترين بازي‌هاي تراکتورسازي

تاکنون 10 بار ورزشگاه يادگار امام به صورت کامل ظرفيتش پر شده که همگي مربوط به بازي‌هاي تراکتورسازي است، پنج بازي مربوط به ليگ برتر دوره نهم است که سه بازي آن در سال 88 و دو بازي در اوايل سال 89 برگزار شده است.

سه بازي در دوره دهم بوده که دو بازي در سال 89 و يک بازي در اوايل سال 90  انجام شده و يک بازي نيز مربوط به ليگ برتر دوره يازدهم در  اوايل سال 91 است.

در بازي‌هاي آسيايي نيز ورزشگاه يادگار تنها در بازي تراکتورسازي با الجزيره مملو از تماشاگر شد که نخستين بازي تراکتورسازي در باشگاه‌هاي آسيا بود.

بيشترين حضور تماشاگر در اين 10 بازي مربوط به بازي تراکتورسازي با فجر سپاسي شيراز در سال 88 بيش از 100 هزار نفر است، رکوردي که با نصب صندلي ورزشگاه و کاهش ظرفيت آن هيچ‌گاه شکسته نخواهد شد.

در خاتمه اين گزارش به آمار بازي‌هايي که ظرفيت ورزشگاه يادگار امام به صورت کامل تکميل شده، اشاره شده است.

تراکتورسازي تبريز ـ استقلال تهران سال 88 (ليگ برتر دوره نهم)

در هفته ششم ليگ برتر دوره نهم تيم تراکتورسازي ميزبان استقلال تهران بود.در اين بازي که بعد از افطار و زير نور برگزار شد 75 هزار تماشاگر تبريز براي تشويق تيم تراکتورسازي در ورزشگاه حضور يافته بودند که براي نخستين بار ظرفيت ورزشگاه يادگار امام به صورت کامل پر شده بود.

در اين بازي فرهاد مجيدي در دقيقه 25 براي استقلال گل زده و گل تساوي تراکتورسازي دقيقه 80 توسط محمد ابراهيمي وارد دروازه استقلال شد.

تراکتورسازي تبريز ـ فجر سپاسي شيراز سال 88 (ليگ برتر دوره نهم)

وقتي در نظرسنجي برنامه 90 تيم تراکتورسازي بعد از تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال تهران سومين تيم پرطرف‌دار کشور شد، تماشاگران تراکتورسازي به نتيجه اين نظرسنجي اعتراض کرده و به طور خودجوش در نخستين بازي خانگي تراکتورسازي در ورزشگاه يادگار امام (ره) حضور يافتند.

استقبال از اين بازي به حدي بود که حتي کوه‌هاي مشرف به ورزشگاه نيز مملو از تماشاگر بود. اين بيشترين ميزان حضور تماشاگر در بازي تراکتورسازي بود که بيش از 100 هزار نفر تخمين زده شده بود.

در آن زمان چون هنوز در ورزشگاه صندلي نصب نشده بود حضور اين رقم در ورزشگاه به صورت فشرده ممکن بود، رکوردي که ديگر به نظر مي‌رسد هيچ‌گاه شکسته نشود. با وجود استقبال خوب تماشاگران بازي سردي بين تراکتورسازي و فجر سپاسي برگزار شد که در تنها موقعيت طول 90 دقيقه شوت راه دور «جاسم کرار» به تير دروازه فجر سپاسي برخورد کرد.

تراکتورسازي تبريز ـ سپاهان اصفهان سال 88 (ليگ برتر دوره نهم)

در آخرين هفته‌هاي ليگ برتر در دوره نهم تيم تراکتورسازي در حضور 80 هزار تماشاگر ميزبان سپاهان صدر جدولي بود که بازي دو تيم با تساوي يک بر يک خاتمه پذيرفت. فرهاد خيرخواه در دقيقه ششم بازي براي تراکتور و ابراهيم توره در دقيقه 9 براي سپاهان گلزني کردند.

تراکتورسازي تبريز ـ استيل آذين تهران سال 89 (ليگ برتر دوره نهم)

يک هفته بعد از بازي با سپاهان و در ديدار خانگي با استيل آذين، استقبال خوبي از اين بازي به عمل آمده بود. تراکتورسازي در حضور 80 هزار تماشاگر خود موفق شد با نتيجه دو بر يک استيل آذين را شکست دهد، هر دو گل تراکتورسازي را «جاسم کرار» به ثمر رساند، علي کريمي غايب بزرگ اين بازي بود.

تراکتورسازي تبريز ـ پرسپوليس تهران سال 89 (ليگ برتر دوره نهم)

تراکتورسازي در حضور 70 هزار تماشاگر مقابل پرسپوليس تهران به تساوي يک بر يک دست يافت، گل تراکتورسازي را فرهاد خيرخواه وارد دروازه مهمان کرد و زننده گل تساوي نيز هادي نوروزي بود.

تراکتورسازي تبريز ـ ذوب آهن اصفهان سال 89 (ليگ برتر دوره دهم)

تراکتورسازي در ليگ دهم و برابر ذوب‌آهن نايب قهرمان دوره قبل در حضور 80 هزار تماشاگر خود دو بر يک مغلوب شد.

زننده گل‌هاي ذوب‌آهن محمد قاضي و سيد محمد حسيني بودند و تنها گل تراکتورسازي در دقيقه 95 توسط «پيمنتا» به ثمر رسيد.

تراکتورسازي تبريز ـ استقلال تهران سال 89 (ليگ برتر دوره دهم)

بازي تراکتورسازي و استقلال تهران در حضور 70 هزار تماشاگر با تساوي يک بر يک خاتمه پذيرفت، گل تراکتور را «جاسم کرار» زد و کل استقلال نيز توسط «ميداودي» به ثمر رسيد، در اين بازي يک گل صحيح تراکتورسازي از سوي داور پذيرفته نشد.

 

 

تراکتورسازي تبريز ـ سپاهان اصفهان سال 90 (ليگ برتر دوره دهم)

تراکتورسازي در بازي که بيش از 80 هزار تماشاگر در آن حضور داشت، در مصاف با صدرنشين ليگ برتر سپاهان با نتيجه سه بر يک مغلوب شد.

«توره» دو گل براي سپاهان به ثمر رساند و ديگر گل تيم مهمان را «محسن بنگر» وارد دروازه تراکتور کرد و تنها گل ميزبان را نيز احسان حاج‌صفي مدافع سپاهان به اشتباه درون دروازه تيم خود کرد.

تراکتورسازي تبريز ـ فجرسپاسي شيراز 91 (ليگ برتر دوره يازدهم)

بيش از 80 هزار تماشاگر در اين بازي حضور داشتند، بازيي که در آن بليت‌فروشي صورت نگرفت و جريمه سنگين 132 ميليون توماني را براي تيم تراکتورسازي در برداشت.

در اين سال با وجود اينکه تراکتورسازي جزو مدعيان قهرماني بود اما حتي در بازي با استقلال و پرسپوليس نيز بخشي از ورزشگاه خالي از تماشاگر بوده و حداکثر 50 تا 60 هزار تماشاگر از اين دو بازي استقبال کردند.

تراکتورسازي تبريز ـ الجزيره امارات 91 (جام باشگاه‌هاي آسيا)

در سال 91 که هيچ‌يک از بازي‌هاي تراکتورسازي در ليگ دوازدهم منجر به پر شدن کامل ورزشگاه نشده و تنها در نخستين بازي آسيايي تراکتورسازي برابر الجزيره امارات 80 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور يافته و شاهد پيروزي سه بر يک تيم خود بودند و بسياري از طرفداران اين تيم نيز راهي به ورزشگاه نيافته و از طريق گيرنده‌هاي تلويزيون شاهد اين بازي بودند.

اين بازي آخرين ديداري بود که ظرفيت ورزشگاه يادگار امام تکميل شده و بعد از 807 روز بازي حساس تراکتورسازي تبريز با نفت تهران اين اميدواري را ساخته است که اين بازي ظرفيت ورزشگاه يادگار امام (ره) را به صورت تکميل پر کند.

حساسيت بازي که در واقع فينال ليگ برتر محسوب مي‌شود، برگزاري بازي در روز جمعه و تعطيلي فرداي روز مسابقه به طور حتم در افزايش تماشاگران تراکتورسازي در بازي برابر نفت موثر است اما سوالي که مطرح مي‌شود اين است که آيا ظرفيت ورزشگاه به صورت کامل پرخواهد شد يا خير؟  

__________________

گزارش از: فرهاد فرهادپور

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 9

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.