1394/2/24 - 15 : 15
کد خبر: 2986
تراکتورسازي - نفت؛ يک گام تا روياي جام/هواداران آماده جشن قهرماني
احرارنيوز:تراکتورسازي تبريز براي ثبت نخستين قهرماني تاريخ خود در رقابت هاي ليگ فوتبال ايران تنها ?? دقيقه فاصله دارد و پيروزي در بازي فردا مقابل نفت تهران آخرين گام براي رسيدن به اين روياي ?? ساله است

قطار ليگ چهاردهم فوتبال برتر کشور به ايستگاه سي ام و پاياني رسيد، ايستگاهي که روز جمعه ?? ارديبهشت شاهد برگزاري هفت ديدار حساس همزمان، آن هم پس از برگزاري دربي حيثيتي سرخابي هاي تهران خواهد بود و در اين ميان ميزباني ?? هزار نفري تراکتورسازي تبريز از تيم نفت تهران در مصافي فينال گونه، به نوعي حساس ترين رقابت فصل خواهد بود.

اين بازي همانطور که اشاره شد، مي تواند حساس ترين مسابقه فصل لقب بگيرد. ديداري که سرنوشت نهايي ليگ چهاردهم را مشخص مي کند و تنها اين يک بازي است که پس از برگزاري ??? پيکار ليگ برتر فصل ??-?? قهرمان مسابقات را معرفي خواهد کرد. هم اکنون تيم تراکتورسازي با ?? امتياز و تفاضل گل مثبت ?? صدرنشين ليگ است و تيم نفت تهران با همين تعداد امتياز و گل آوراژ مثبت ?? در جايگاه دوم قرار دارد.

تراکتور ?? ساله، يک گام تا جام!

تيم تراکتورسازي تبريز در حالي خود را آماده ديدار با نفت تهران کرده است که پيش از اين و در طول تاريخ ?? ساله اش هرگز طعم قهرماني در ليگ را نچشيده است. باشگاه تراکتورسازي تبريز که به سال ???? شمسي تاسيس شده است، در طول اين همه سال هرگز موفق به کسب عنوان قهرماني در ليگ کشور اعم از جام آزادگان (قبل از حرفه اي شدن ليگ) و ليگ برتر نشده است و حالا در يک قدمي تحقق اين روياي خود قرار گرفته است.

تراکتور تا فصل قبل حتي در جام حذفي نيز سابقه قهرماني نداشت و سرانجام با درخشش بازيکنان و حمايت هميشگي طرفدارانش، توانست با شکست مس اولين قهرماني خود در جام حذفي را در ورزشگاه شهيد باهنر کرمان جشن بگيرد.

قهرماني در ليگ برتر اما حلاوتي بس شيرين از تر از قهرماني جام حذفي خواهد داشت چراکه در دنياي فوتبال و در کشورهاي صاحب فوتبال، همواره کسب قهرماني در مسابقات طولاني و طاقت فرساي ليگ بسيار ارزشمند تر از قهرماني در مسابقات کوتاه حذفي است.

حال بخت به تراکتورسازان رو کرده و اين تيم مي تواند جاي خالي کاپ قهرماني ليگ برتر را در کلکسيون افتخارات خود در جاده ديزل آباد تبريز پر کند.

ايستگاهي براي جشن هفتاد هزار نفري

ديدار با نفت تهران براي تيم تراکتورسازي فارغ از حساسيت هاي يک بازي بين دو تيم مدعي و اول و دوم جدول، اهميت بالا بردن جام را نيز دارد و حالا قطار ليگ به ايستگاه آخر رسيده و ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز ايستگاه پاياني ليگ چهاردهم است، ايستگاهي که مي تواند محلي براي جشن قهرماني سرخپوشان تبريز باشد و چه به يادماندني خواهد بود وقتي اين جشن همراه با ?? هزار هوادار عاشق تراکتور باشد.

بدون شک کادر فني تيم تراکتورسازي هم اين حساسيت را احساس مي کند، مربياني که مي توانند نتيجه تلاش ?? هفته اي خود را ببينند و در راس اين کادر فني، توني اوليويرا قرار دارد که نشان داده در بازي هاي بزرگ مي تواند مثل يک جادوگر، ترفند تازه اي رو کند.

خودش مي گويد جادوگر نيست اما در بازي با استقلال جادو کرد و آبي هاي تهران را به چهارميخ کشيد تا امروز همچنان شانس اول قهرماني ليگ چهاردهم لقب بگيرد. روز جمعه، هواداران از توني فقط يک چيز مي خواهند: جام قهرماني ليگ برتر!

نفت، بخت دوم قهرماني

در سوي مقابل مصاف غروب آدينه ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز، تيم نفت تهران قرار دارد. تيمي جوان و دونده، با تاکتيک هاي بخصوص که هر حريفي را مي تواند دچار اشتباه کند. عليرضا منصوريان امسال تيمي ساخته که با بازي هاي خوب، تاکتيکي و سرشار از زيبايي هاي فني در مستطيل سبز و البته نتايج بسيار خوب، همه را انگشت به دهان گذاشته و توانسته در کورس با غول هايي چون تراکتور، سپاهان، فولاد و حتي تيم هاي پرهزينه پرسپوليس و استقلال رقيبي سرسخت نشان دهد.

نفتي ها در رقابت با چنين حريفاني نه تنها عقب ننشسته اند، بلکه حالا به روزي رسيده اند که همانند تراکتور، قهرماني دست خودشان است و به هيچ اما و اگري وابسته نيست. پرواضح است که کمتر هوادار و کارشناس فوتبالي در ابتداي فصل گمان مي کرد که تيم نفت بتواند در هفته پاياني، يک پاي مصاف فينال گونه ليگ باشد اما حالا نفت دومين بخت قهرماني ليگ چهاردهم لقب گرفته است و با کسب اولين جام قهرماني اش، تنها يک پيروزي فاصله دارد.

تغييرات احتمالي در ترکيب تراکتور

تيم تراکتورسازي براي ديدار با نفت تهران دو مدافع اصلي خود به نام هاي خالد شفيعي و محمد ايرانپوريان را به دليل سه اخطاره بودن در اختيار نخواهد داشت و اين در حاليست که وضعيت سلامت حبيب گرداني نيز کاملا مشخص نيست. توني در ديدارهايي که ايرانپوريان را در اختيار نداشته، يا از ميرهاني هاشمي و يا از شاهين ثاقبي در سمت راست خط دفاعي تيمش بازي گرفته است.

حالا براي بازي فردا علاوه بر ايرانپوريان، شفيعي نيز غايب است و با اين شرايط احتمال اينکه ميرهاني هاشمي در در کنار دوسانتوس در قلب خط دفاعي بازي کند، بيشتر است. در اين صورت احتمال دارد ثاقبي که پست تخصصي اش هافبک است، بار ديگر مجبور شود در سمت راست خط دفاعي بازي کند.

گزينه ديگر توني براي بازي کردن در اين پست، مهدي قريشي است که البته اين امکان هم وجود دارد که قريشي جاي خود را با هاشمي عوض کند و به عنوان يک دفاع مياني بازي کند و هاشمي به سمت راست برود.

تراکتوري ها غير از دو بازيکن ياد شده، نفر غايب ديگري ندارند اما به هر حال تراکتوري که روز جمعه برابر نفت صف آرايي خواهد کرد، قطعا تغييراتي نسبت به بازي با استقلال خواهد داشت و ممکن است اين تغييرات نه فقط در دفاع، بلکه در خط مياني و حمله نيز رخ دهد.

تغييرات احتمالي در تيم تراکتورسازي در شرايطي است که تيم نفت همه نفراتش را براي بازي روز جمعه در اختيار دارد و منصوريان مي تواند از همه ابزارهايش در جهت اجراي تاکتيک هاي مدنظر خود استفاده کند.

سه نتيجه احتمالي و سه شانس متفاوت براي قهرماني

سه نتيجه اي که ممکن است در بازي روز جمعه تبريز رخ دهد، سه تيم متفاوت را مي تواند به جام برساند. پيروزي تراکتورسازي در اين ديدار، کاپ قهرماني را در تبريز نگه خواهد داشت و توني و شاگردانش در جشن هواداران شرکت خواهند کرد. پيروزي احتمالي نفت اما شاهد خالي شدن يکباره ورزشگاه يادگار امام (ره) خواهد بود و جشن قهرماني تيم علي منصوريان در سکوت مطلق ورزشگاه خالي از تماشاگر برپا خواهد شد و در پايان هم کاپ سوار بر هواپيما آسمان تبريز تا تهران را طي خواهد کرد.

اما نتيجه مساوي در اين بازي، ضمن دور کردن دست نفتي ها از جام، تعداد شانس هاي قهرماني را به دو تيم افزايش خواهد داد، تراکتور و سپاهان و اينجاست که نتيجه بازي سپاهان با سايپا نيز اهميتي چند برابر به خود مي گيرد و تبريزي ها چنانچه نتيجه مساوي را در تابلوي ورزشگاه يادگار امام (ره) ببينند، چشم به تابلو و گوش به راديو خواهند داشت تا از نصف جهان نتيجه پيکار زردهاي اصفهان و تيم مجيد جلالي را پيگير باشند.

با تساوي احتمالي تراکتور و نفت، سپاهان مي تواند با شکست سايپا قهرمان ليگ چهاردهم شده و براي پنجمين بار جام را به خانه ببرد و نتيجه اي غير از پيروزي در اصفهان، تيم تراکتورسازي را حتي در صورت تساوي برابر نفت مي تواند قهرمان کند.

متوقف کردن سپاهان در ديار زاينده رود، هديه اي از سوي مجيد جلالي به هواداران تراکتورسازي خواهد بود و اين مربي پس از يک دوره نسبتا ناموفق در تبريز، در موفقيت تاريخي سرخپوشان تبريز به صورت غير مستقيم نقش بسزايي ايفا خواهد کرد!

دهمين رويارويي و حساس ترين رقابت

دو تيم تراکتورسازي تبريز و نفت تهران تا به حال ? بار برابر يکديگر بازي کرده اند که حاصل آن سه پيروزي براي هر دو تيم و سه تساوي بوده است. اولين مصاف دو تيم تراکتور و نفت به فصل ??-?? بار مي گردد که طي آن تراکتوري ها موفق شدند ميهمان خود را با نتيجه سه بر يک شکست دهند.

 

پس از اين بازي تيم تراکتورسازي دو بار و تيم نفت سه بار به پيروزي دست يافتند و سه مسابقه دو تيم هم با نتيجه مساوي تمام شد. آخرين ديدار دو تيم نيز همين فصل جاري در تهران برگزار شد که تيم نفت موفق شد در خانه برابر ميهمان خود دو بر يک پيروز شده و صاحب سه امتياز شود.

روز جمعه ?? ارديبهشت ??، دهمين بازي تيم هاي تراکتور و نفت است که به واقع حساس ترين و مهم ترين پيکار رو در روي دو تيم به شمار مي آيد و تيم پيروز مي تواند نتيجه و اتفاقات اين ديدار را در دفتر افتخارات خود به يادگار بنويسد.

هفت بازي براي اعاده حيثيت، آسيايي شدن و فرار از سقوط!

ديدار تيم هاي تراکتورسازي تبريز و نفت تهران از چارچوب بازي هاي هفته سي ام و پاياني رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي کشور فردا جمعه ?? ارديبهشت در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز برگزار مي شود تا بدين ترتيب پرونده ليگ چهاردهم بسته شود.

همزمان با اين بازي، تيم سپاهان اصفهان ?? امتيازي که سومين شانس قهرماني به حساب مي آيد، در خانه خود از تيم سايپا ?? امتيازي و رده هفتمي پذيرايي مي کند. همچنين گسترش فولاد ?? امتيازي و رده يازدهمي که هفته گذشته با برد برابر پرسپوليس خود را منطقه سقوط به کلي دور کرد، در خانه راه اهن ?? امتيازي به ميدان مي رود که اين بازي هم براي تيم راه اهن رده دهمي از اهميت بالايي برخوردار است.

ملوان ?? امتيازي و رده سيزدهمي که سخت در خطر سقوط قرار دارد، در بندر انزلي از تيم ?? امتيازي و سقوط کرده نفت مسجد سليمان پذيرايي مي کند. استقلال خوزستان ?? امتيازي و رده چهاردهمي و پيکان تهران ?? امتيازي و رده پانزدهمي که احتمال سقوط به ليگ دسته اول براي هر دو وجود دارد، در اهواز يک دوئل سخت و دشوار براي ماندن در ليگ برتر خواهند داشت.

فولاد خوزستان ?? امتيازي و رده پنجمي آخرين شانس هاي خود براي آسيايي شدن را در ديدار خانگي برابر تيم ?? امتيازي و رده هشتمي صباي قم جستجو خواهد کرد و ذوب آهن ?? امتيازي و رده چهارمي نيز در ضيافت خود در مشهد مقدس، تنها به دنبال يک امتياز از ديدار با پديده ?? امتيازي و رده دهمي است تا با يحيي گل محمدي آسيايي شدنش را قطعي کند.

قبل از برگزاري هفت بازي فوق، از ساعت ?? فردا دو تيم پرسپوليس ?? امتيازي و رده نهمي و استقلال ?? امتيازي و رده ششمي، هشتادمين دربي سرخابي هاي تهران را برگزار خواهند کرد. يک دربي که با وجود تشريفاتي بودن، همچنان از حساسيت هاي خاص خود برخوردار است و با اينکه تاثير چنداني نيز در جدول و سرنوشت دو تيم نخواهد داشت، اما به لحاظ حيثيتي بودن، جذابيت هاي ويژه يک شهرآورد را براي بينندگانش به دنبال خواهد داشت.

---------------------------

گزارش از: محمود نصيرپور

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 6

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.