احرارنيوز:نماينده شهرداران کشور گفت: روزانه 30 هزار نفر به بخشهاي مختلف شهرداري تبريز مراجعه ميکنند که با تاسيس و توسعه خدمات الکترونيکي شاهد صرفهجويي چشمگير در وقت و هزينه شهروندان خواهيم بود.
به گزارش احرارنيوز به نقل از روابط عمومي شهرداري تبريز، صادق نجفي در سومين همايش دفاتر پيشخوان دولت اظهار داشت: ايمان داريم که قريببهاتفاق کارکنان شهرداريها انسانهاي دلسوز و متعهدي هستند؛ اما با اين حال، بايد در نظر داشت که بروز تخلف در مجموعه وسيع و متنوعي چون شهرداريها، اجتنابناپذير است.
وي ادامه داد: زدودن زمينههاي تخلف و سوءاستفاده در شهرداريها، در گرو کاهش اقدامات و دخالتهاي دستي و حرکت به طرف الکترونيکيکردن است.
نجفي، با اشاره به مراجعه روزانه 30 هزار نفر به بخشهاي مختلف شهرداري تبريز، اظهار داشت: با تاسيس و توسعه خدمات الکترونيکي در بخشهاي مختلف صدور پروانه، جرايم و عوارض، شاهد صرفهجويي چشمگير در وقت و هزينه شهروندان خواهيم بود.
نماينده شهرداران کشور در شوراي سازمان شهرداريها و دهياريهاي کشور، ارتقاي بهرهوري کارکنان را از ديگر مزايايي توسعه خدمات الکترونيکي در شهرداريها عنوان کرد.
شهردار تبريز با اشاره به گردآوري 30 ميليون برگ مرتبط با سوابق شهروندان در حوزه شهرسازي تبريز اظهار داشت: با برخورداري از اين قابليت چشمگير، اطلاعات مورد نياز، به صورت الکترونيکي و در قالب ديتاسنتر جمعبندي و يکپارچه شده و به صورت پروندههاي جامع و منسجم، موجب ايجاد يکي از برزگترين بانکهاي اطلاعاتي شهرسازي کشور شده است.
نجفي اظهار اميدواري کرد تسري اين روند که براي نخستين بار در کلانشهر تبريز ايجاد شده است، زمينه ساز توسعه آن در کليه شهرداريهاي کشور باشد.