1394/2/18 - 09 : 33
کد خبر: 2916
معاون استاندار تشريح کرد:
آخرين جزييات مرگ دختر مهابادي/ خويشتنداري نيروهاي انتظامي
احرارنيوز: معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان غربي توضيحات مبسوطي در خصوص مرگ مشکوک يک دختر در مهاباد به خبرنگاران ارائه کرد.

، به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، عليرضا رادفر در نشست خبري با خبرنگاران رسانه هاي گروهي ضمن تشريح ابعاد مختلف پرونده مرگ دختر مهابادي جزييات کاملي از عاملان ماجراي اغتشاشات شهرستان مهاباد را ارائه کرد.

وي گفت: موضوع مرگ دختر مهابادي و حوادث روي داده در اين شهرستان تا ساعات يک الي ? بامداد امروز بارها در جلسه شوراي تامين استان مطرح و ابعاد آن به صورت کامل مورد بررسي گرفت و هم اکنون اقدامات اساسي براي پيگيري اين حوادث در دست اجراست.

رادفر هدف از برگزاري اين نشست را رساندن اطلاعات صحيح از طريق رسانه ها به مردم عنوان کرد و يادآور شد: متاسفانه در ماجراي شهرستان مهاباد در فضاي مجازي افرادي به حاشيه سازي پرداخته و موضوع از مسير اصلي خود خارج شده است.

معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان غربي ابتدا ماجرا را اينگونه شرح داد: ?? ارديبهشت ماه سال جاري در هتل تاراي مهاباد يك خانمي به دليل مسايل عاطفي و خانوادگي از طبقه ? سقوط مي كند كه منجر به مرگ وي مي شود و لازم است در همين جا به خانواده وي تسليت عرض كنم.

وي با بيان اينکه براي حفظ حرمت اين شخص و خانواده وي لزومي به تشريح جزييات آن نيست، اعلام کرد: اين خانم در اثر يک حادثه از بالکن طبقه چهار هتل سقوط و فوت کرده که در اين ماجرا فرد مضمون اين ماجرا بر اساس اعلام رسانه هاي بيگانه اصلا ربطي به نيروهاي دولتي نداشته است.

فرد مظنون ارتباطي با نهادهاي دولتي ندارد

رادفر با تاکيد بر اينکه مردم مهاباد هم بدانند كه متهم احتمالي دستگير شده است و استاندازي و قوه قضاييه به جد پيگير اين قضيه هستند، افزود: متاسفانه با توجه به سو استفاده رسانه هاي معاند از اين اتفاق دلخراش مبني بر اينكه متهم از نيروهاي امنيتي بوده بايد عرض کنم متهم احتمالي، فردي است متعلق به بخش خصوصي و هيچ ارتباطي با نهاد هاي دولتي ندارد، وي در آن هتل مستقر شده بود تا مسئولان هتل را براي توسعه بيشتر راهنمايي كند و به عنوان يك مشاور بخش خصوصي آنجا حضور داشت و به هيچ عنوان شايعات مبني بر اينكه آن فرد در ارتباط با نيروهاي امنيتي بوده است صحت ندارد.

معاون سياسي، امنيتي استانداري آذربايجان غربي اضافه کرد: به دنبال فضاسازي هاي جهت دار رسانه هاي ضد انقلاب در اين خصوص ديروز پنجشنبه متاسفانه عده اي از جوانان تحريك شده و با تجمع مقابل هتل تارا اقدام به آتش كشيدن هتل مي كنند. البته با توجه به فضاي موجود، تحريك احساسات جوانان را طبيعي مي دانيم و مشابه اين اتفاق ممكن است در همه جا رخ دهد اما نبايد احساسات جوانان به راه نادرست هدايت شود.

بناي مسئولان آذربايجان غربي در قبال حوادث روز پنجشنبه خويشتن داري بود

رادفر با بيان اينكه بناي ما در قبال حواث روز پنجشنبه بر خويشتن داري نيروهاي انتظامي در برابر تجمع كنندگان بود، خاطر نشان كرد: متاسفانه برخي از جوانان عزيز اما احساساتي، خويشتن داري نيروي انتظامي را بر نتافتند و اقدام به آتش زدن هتل كردند. اين جوانان مسئول هتل را در زمينه اتفاق رخ داده مقصر قلمداد مي كردند كه اين موضوع نيز در حال رسيدگي است.

وي افزود: متاسفانه اين اقدام به جايگاهي كه مهاباد در چند سال گذشته با همت خود مردم و مسئولان به آن رسيده بود، ضربه وارد كرد و زير سوال برد. در عيد نوروز امسال در حدود ??? هزار نفر از مهاباد بازديد كردند و يا در چند روز آينده قرار بود كه همايش سرمايه گذاري در مهاباد برگزار شود آيا با اين شرايط سرمايه گذاري حاضر هست كه در مهاباد سرمايه گذاري كند؟ آيا باز هم گردشگران به اين شهر باز خواهند گشت؟

معاون سياسي امنيتي استانداري جوانان مهابادي را به آرامش دعوت كرد و گفت: از مردم، معتمدين و والدين جوانان مهابادي در خواست دارم كه فرزندانشان را حمايت كنند كه خداي نكره در مسير حركت و خواست معاندين قرار نگيرند. بيشتر تجمع کنندگان ديروز جوانان ?? تا ?? سال بودند كه با توجه به سن و سالشان احساسات بر آنها غلبه كرده بود.

هيچ تيراندازي روز پنجشنبه از سوي ماموران انتظامي در مهاباد صورت نگرفته است

رادفر درخصوص انتشار اخباري در فضاي مجازي مبني بر تيراندازي از سوي ماموران انتظامي و کشته شدن تعدادي از مردم مهاباد گفت: به صراحت اعلام مي کنم هيچ تيراندازي توسط نيروي انتظامي صورت نگرفته است و با خويشتنداري سعي بر مديريت و متفرق كردن تجمع كنندگان كردند اما اين خويشتن داري هميشگي نخواهد بود و اگر احساس كنيم كه فضا به سمت ديگري هدايت مي شود با قاطعيت عمل خواهيم كرد.

وي با بيان اينکه در تجمع ديروز در مهاباد عده اي از جوانان با احساسات و هيجانات که غالبا از سوي شبکه هاي اجتماعي به خصوص رسانه هاي بيگانه هدايت مي شد با تجمع مقابل هتل دست به اقدامات اغتشاش آميزي زدند و در تجمع ديروز عده اي قصد داشتند جلوي ماشين آتش نشاني را بگيرند كه درگيري ها رخ داد و اشيايي مانند سنگ پرتاب شد كه عده اي مجروح شدند و بلافاصله به بيمارستان اعزام شدند.

معاون سياسي امنيتي استانداري آذرباجان غربي، تعداد مجروحين را ?? نفر اعلام كرد و گفت: از اين تعداد ? نفر از نيروهاي انتظامي بودند. همچنين اكثر آسيب ديدگان به صورت سرپايي درمان شدند اما از دو نفري كه وضعيت بدتري داشتند يكي در مهاباد مورد عمل جراحي قرار گرفت و اكنون نيز حال وي خوب است و نفر دوم كه از ناحيه چشم آسيب ديده بود به تبريز جهت مداوا اعزام شد.

ماجراي مهاباد با تغيير مسير از سوي رسانه هاي بيگانه هدايت مي شود

رادفر با بيان اينكه دعوت به تجمع از سوي رسانه هاي احزاب تروريستي مانند كومله و دموكرات هدايت مي شود، گفت: ماجراي ديروز و دخالت رسانه هاي ضد انقلاب که امروز نيز ادامه دارد نشان داد عده اي که اصلا دلشان به حال مهاباد نمي سوزد و قصد دارند با اغتشاش و آشوب آرامش موجود در اين شهر را بر هم بزنند مي خواهند چهره اي پرآشوب از مهاباد نشان دهند که در اينجا از مردم فهيم مهاباد مي خواهم جوابي به درخواست هاي اين معاندين ندهند.

وي در پاسخ به اين سوال كه نظر خانواده مرحومه درباره اتفاقات رخ داده چيست، گفت: خوشبختانه خانواده متوفي از اولين دقايق حادثه با مسئولان همکاري لازم را داشته و مخالف هر گونه تجمع و آشوبي هستند. پدر اين مرحومه سالهاست فوت کرده اما در صحبت هايي كه با مادر وي داشتيم، اعلام كردند كه ماجرا را فقط از طريق مجاري قانوني پيگيري خواهند كرد و اتفاقات بعدي را محكوم كردند.

رادفر با تاکيد بر اينکه فرد خاطي هم اکنون در بازداشت به سر مي برد عنوان کرد: بر اساس بررسي هاي اوليه ? نفر از آشوب گران که در اتفاقات روز پنجشنبه دست داشتند دستگير شده اند که در وهله اول برخورد ارشادي خواهيم داشت اگر جرم اين افراد ثابت شد با آنها برخورد جدي خواهد شد.

تمهيدات لازم براي جلوگيري از هر گونه آشوب انديشيده شد

معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان غربي با اشاره به انتشار اخبار و تصاوير کذب از اين ماجرا گفت: برخي از مسايل شخصي اين مرحومه است که نيازي به رسانه اي شدن آن براي حفظ حرمت وي نمي بينيم اما اخبار و تصاوير کذب زيادي در اين ماجرا منتشر شده که بنده اطلاعات صحيح را در اختيار شما قرار دادم.

وي ياد آور شد: بر اساس معاينات پزشکي قانوني هيچ تعرضي به اين مرحومه صورت نگرفته و اخبار و تصاوير منتشر شده ساخته و پرداخته رسانه هاي ضدانقلاب است که از همين جا تکذيب مي کنم.

رادفر تاکيد کرد: همچنين ابعاد مختلف اين ماجرا در دست بررسي و در صورت نياز اطلاعات دقيق در اختيار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 2

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.