1394/2/18 - 09 : 13
کد خبر: 2913
آيت‌الله مجتهدشبستري:
مذاکره بر پايه تهديد براي ملت ايران قابل قبول نيست
احرارنيوز:امام جمعه تبريز گفت: مذاکره بر پايه تهديد براي ملت ايران قابل قبول نيست.

، به گزارش احرارنيوز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبري در خصوص مذاکرات هسته‌اي، اظهار داشت: مذاکره بر پايه تهديد براي ملت ايران هرگز قابل قبول و پذيرش نيست.

رئيس شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت(ع) با تأکيد بر اينکه اين ملت همواره از هويت و شخصيت خود دفاع کرده است، افزود: ملت ايران به هيچ وجه زيربار تحميل، زور، تحقير و تهديد نمي‌رود و براي استکبار ثابت شده است.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه مذاکره در زيرشبح تهديد معنايي ندارد و ملت ايران مذاکره زير سايه تهديد را برنمي‌تابد، متذکر شد: اين قابل قبول نيست که همزمان با مذاکرات طرف مقابل دائماً تهديد کند.

وي عنوان کرد: مذاکره‌کنندگان هسته‌اي همواره بايد خطوط قرمز و اساسي مدنظر رهبري مدنظرشان بوده و آن را ملاک عمل خود قرار دهند.

آيت‌الله مجتهدشبستري در بخش ديگري از سخنان خود به سخنان سردار سلامي جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: ايران نسبت به هر زمان ديگر اين آمادگي را دارد که اگر کوچک‌ترين تعرض به ايران شود پاسخي پيشمان‌کننده در کمترين زمان و با اقتدار دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به تجاوزات ناجوانمردانه رژيم آل‌سعود که با حمايت استکبار و سکوت مجامع بين‌المللي و حقوق بشر صورت مي‌گيرد، چنين توضيح داد: عربستان تا به امروز تنها از طريق هوايي به زيرساخت‌ها و خانه‌هاي مردم مظلوم يمن حمله کرده و به غير از چند کشور مظلوم در دنيا تنها مانده است.

وي با بيان اينکه انصارالله به لحاظ ميداني گسترده‌تر از يک قوم عمل کرده است، بيان داشت: اگر سعودي‌ها جرأت دارند وارد جنگ زميني شوند و آن وقت قطعاً مرزهاي زميني يمن به گورستان سعودي‌ها تبديل مي‌شود.

امام جمعه تبريز، سکوت مجامع بين‌المللي و حقوق بشر را نشانه مرگ آنان دانست و اضافه کرد: مردم قهرمان ايران اسلامي به ويژه آذربايجان آمادگي کامل دارند و مکرراً به ما مراجعه مي‌شود که مقام معظم رهبري چه زماني اجازه مي‌دهند به جنگ داعشي‌ها و وهابي‌ها برويم؟

آيت‌الله مجتهدشبستري با بيان اينکه رهبرا مردم ايران به ويژه مردم آذربايجان منتظر اجازه شما هستند، ابراز داشت: جوانان ما آمادگي دارند که اگر مقام معظم رهبري مصلحت بدانند به مردم مظلوم يمن کمک کنند.

امام جمعه تبريز در بخش ديگري از سخنان خود به سالروز مقابله امام خميني (ره) با تصويب قانون کاپيتولاسيون در ايران اشاره و تأکيد کرد: امام راحل با اين حرکت موجب بيداري و هوشياري مردم و حوزه‌هاي علميه در برابر تهديدات و نقشه‌هاي شوم استکبار شدند.

وي عنوان داشت: امام خميني (ره) با درايت و تيزهوشي خود، مردم ايران را از دام اجراي کاپيتولاسيون در کشور نجات دادند.

آيت‌الله مجتهدشبستري ادامه داد: اگر درايت و آينده‌نگري بنيانگذار جمهوري اسلامي نبود، هنوز گرفتار خيانت‌هاي سرسپردگان به غرب بوديم و به ‌لطف خدا اين اقدام‌ ننگين آمريکايي‌ها با موضع‌گيري حضرت امام (ره) خنثي شد.

وي تصريح کرد: با لغو کاپيتولاسيون عزت به ملت و ايران اسلامي بازگشت و ايران استقلال کامل به دست آورد.

* نگراني وهابيت از حضور بانشاط و باشکوه جوانان در مراسم‌هاي نماز جمعه و اعتکاف

خطيب جمعه تبريز با اشاره به شوق عمومي و اقبال حيرت‌انگيز به سنت حسنه اعتکاف، امسال را از جمله برکات الهي و از مظاهر قدرت انقلاب اسلامي در نهادسازي خواند و متذکر شد: عشق وصف‌ناپذير جوانان به اعتکاف پس از انقلاب اسلامي که امروز در مساجد و دانشگاه‌ها نمود دارد، بايد به عنوان فرصتي ارزشمند قدر دانسته شود.

اين مسئول يادآور شد: اين علاقه وافر جوانان معتکف موجب مي‌شود تا سه روز را خالصانه به عبادت پروردگار اختصاص دهند و به راز و نياز مشغول شوند و اين امر جاي شکر فراوان دارد.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي در بخش پاياني سخنان خود افزود: حضور باشکوه، بانشاط و پرشور شيعيان به ويژه جوانان در نماز جمعه و مراسم اعتکاف وهابيت را نگران کرده است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 6

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.