1394/2/16 - 15 : 59
کد خبر: 2875
گزارش
بزرگراه تبريز - سهند در پيچ بي‌پولي
احرارنيوز:سهند يکي از پروژه هاي مهم و ملي آذربايجان شرقي است که بعد از هفت سال هنوز خبري از افتتاح آن نيست و مسئولان کمبود اعتبار را دليل اصلي پيشرفت کند اين پروژه مي دانند.

، به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، اجراي بزرگراه تبريز- سهند در سال ???? و با هدف کنترل و کاهش ترافيک اتوبان تبريز – آذرشهر به تصويب رسيد و در سفر استاني رئيس جمهور وقت به آذربايجان شرقي اعتبارات ويژه اي به اين طرح اختصاص يافت.

عمليات اجرايي اين پروژه ملي از اوايل سال ?? دوباره با اهتمام استاندار وقت آغاز شد و احداث قسمتي از آن به اداره کل مسکن و شهرسازي و قسمتي ديگر به شرکت عمران سهند و پيمانکار آن واگذار شد ولي خبري از افتتاح اين بزرگراه نشد تا انتظار مردم تبريز و سهند براي افتتاح اين پروژه هفت ساله شود.

براساس اين گزارش بزرگراه تبريز- سهند براي کاهش مسافت از مسير تبريز به اين شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت که مردم اين شهر همچنان انتظار بهره برداري از اين پروژه را دارند.

شهر جديد سهند يکي از شهرهاي جديد آذربايجان شرقي به شمار مي رود که در ناحيه شمال غربي شهرستان اسکو واقع شده‌ و جمعيتي بالغ بر ?? هزار نفر دارد، سهند هجدهمين شهر پرجمعيت استان به حساب مي آيد و هدف از احداث اين شهر اسکان دادن سر ريز جمعيت کلانشهر تبريز بود که با استقبال گسترده مردم اين کلانشهر نيز رو به رو شد.

شهر جديد سهند در تاريخ ???? با افتتاح ساختمان شهرداري و انتخاب شهردار به عنوان پنجاه و هشتمين شهر آذربايجان شرقي و سومين شهر شهرستان اسکو پس از شهرهاي اسکو و ايلخچي شناخته شد.

اين بزرگراه که يکي از زيرساخت هاي لازم براي ساکنان صدها مجتمع بزرگ مسکن مهر سهند به شمار مي رود هنوز تکميل نيست و با مشکلات کمبود اعتبار مواجه است.

عدم اتمام احداث اين بزرگراه ?? کيلومتري مشکلات بسياري زيادي براي مردم تبريز، اسکو و شهر جديد سهند ايجاد کرده است که از مهم ترين آن ها مي توان به طولاني بودن جاده کنوني تبريز- سهند، افزايش حجم تراقيک در اين مسير، افزايش روزافزون تصادفات رانندگي در اين محور مواصلاتي و همچنين هزينه هاي  تردد بين دو شهر تبريز و سهند اشاره کرد.

? کيلومتر اول بزرگراه تبريز – سهند تا آخر سال جاري به بهره برداري مي رسد

مديرعامل شرکت عمران شهر جديد سهند  با اشاره به اينکه ? کيلومتر اول بزرگراه تبريز – سهند تا آخر سال جاري به بهره برداري مي رسد، گفت: عمليات اجرايي بزرگراه تبريز – سهند با سرعت خوبي درحال پيشرفت است و شرکت عمران شهرجديد سهند به تعهدات خود عمل مي کند.

محمد رضا مظفري با اشاره به اينکه ? کيلومتر اول اين بزرگراه از سمت سهند به عهده شرکت عمران اين شهر است، افزود: ما اين ? کيلومتر را تا پايان سال افتتاح مي کنيم.

وي با تاکيد بر اينکه اين بزرگراه يکي از نيازها و زيرساخت هاي منطقه است، ادامه داد: احداث ?? کيلومتر مابقي اين بزرگراه بر عهده اداره کل راه و شهرسازي آذربايجان شرقي است که بايد از سمت تبريز احداث شود.

مظفري به تلاش مسئولان براي جذب اعتبارات لازم نسبت به تکميل و اتمام اين بزرگراه اشاره کرد و گفت: اميدواريم با بهره برداري از اين پروژه عمراني مشکلات شهروندان سهندي بيش از پيش کاهش يابد و متقاضيان خريد خانه که در آينده اين شهر را براي سکونت انتخاب خواهند کرد به راحتي بتوانند به سهند تردد کنند.

اداره کل راه و شهرسازي براي اتمام بزرگراه تبريز – سهند کمبود اعتبار دارد

استاندار آذربايجان شرقي در اين خصوص اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازي استان براي اتمام بزرگراه تبريز – سهند کمبود اعتبار دارد.

اسماعيل جبارزاده با بيان اينکه تلاش مي کنيم تا ? کيلومتر اول اين بزرگراه تا مهرماه سال جاري افتتاح شود، افزود: البته ?? کيلومتر باقيمانده پروژه را بايد اداره کل راه و شهرسازي استان اجرا کند که آنها نيز به شدت با کمبود اعتبار مواجه هستند.

وي با تاکيد بر اينکه اين پروژه به نوعي يک نياز اصلي براي مرم سهند و ساکنان مسکن هاي مهر است، ادامه داد: تلاش مي کنيم تا با جذب اعتبارات شاهد افتتاح ?? کيلومتر مابقي اين بزرگراه نيز باشيم.

جبارزاده با اشاره به اينکه مجوز تهاتري زمين براي تامين ??? ميليارد ريال اعتبار اين پروژه اخذ شده است، اظهار داشت: در صورتي که پيمانکار فعلي امکان استفاده از اين مجوز را ندارد لازم است پروژه به پيمانکار ديگري واگذار شود.

استاندار آذربايجان شرقي همچنين با اشاره به مزيت هاي بهره برداري از بزرگراه تبريز- سهند گفت: افتتاح اين طرح علاوه بر کاهش بار ترافيکي مسير تبريز آذرشهر باعث تسهيل در رفت و آمد مردم اسکو، شهر سهند و گردشگران کندوان از تبريز به اين منطقه مي شود.

پيشرفت فيزيکي ?? درصدي بزرگراه تبريز – سهند

مديرکل راه وشهرسازي آذربايجان شرقي نيز در اين خصوص با اشاره به اينکه بزرگراه تبريز – سهند پيشرفت فيزيکي ?? درصدي دارد، گفت: از سال شروع به کار اين پروژه تاکنون بيش از ??? ميليارد ريال به صورت وضعيت‌هاي پيمانکار و خريد ماشين آلات پرداخت شده است.

توحيد اخلاقي با بيان اينکه بزرگراه تبريز – سهند در دوفاز احداث مي شود، گفت: قطعه اول توسط شرکت عمران سهند و قطعه دوم به طول ?? کيلومتر از اتوبان شهيد کسايي تبريز توسط شرکت بتن سازه آذربايجان با مبلغ قرارداد اوليه ??? ميليارد ريال در حال اجرا است.

وي با اشاره به اينکه با تمهيدات انجام يافته توسط اين اداره کل و وزارت راه و شهرسازي و با مشارکت شرکت عمران شهر جديد سهند مقرر شده با واگذاري زمين در شهر جديد سهند در عوض مطالبات پيمانکار، اجراي پروژه تسريع شود، ابراز داشت: اعتبار تخصيصي سال گذشته ?? ميليارد ريال بود که ?? ميليارد ريال به پيمانکار پرداخت شده است.

وعده افتتاح کامل بزرگراه دو سال ديگر

اخلاقي درخصوص پيش بيني خود از افتتاح اين بزرگراه گفت: قطعه اول تا چند ماه آينده به بهره برداري مي رسد ولي  قطعه دوم در صورت جذب اعتبار ??? ميليارد ريالي دو سال ديگر به بهره برداري مي رسد.

مديرکل راه وشهرسازي آذربايجان شرقي از افتتاح کامل بزرگراه تا دو سال آينده خبر داد و افزود: در حال حاضر با وجود منابع محدود تلاش مي کنيم از منابع داخلي و از توان بخش خصوصي براي تکميل پروژه ها استفاده کنيم.

به هرحال و با وجود وعده هاي مختلف مسئولان، اميدواريم اجراي اين پروژه هرچه سريعتر به اتمام برسد و يکي از نيازهاي جدي هزاران نفر از ساکنان فازهاي دوم، سوم و چهارم شهر جديد سهند برطرف شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 8

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.