1394/2/16 - 15 : 57
کد خبر: 2874
رئيس مرکز تحقيقات راه و شهرسازي وزارت مسکن و شهرسازي:
عمر متوسط جاده‌هاي کشور 5 سال است / عمر جاده‌هاي کشورهاي توسعه يافته 15 سال
احرارنيوز:رئيس مرکز تحقيقات راه و شهرسازي وزارت مسکن و شهرسازي با اشاره به وضعيت نامناسب جاده‌ها نيز گفت: عمر متوسط جاده‌ها در کشورهاي توسعه يافته 10 تا 15 سال است ولي در ايران 5 تا 6 سال است.

به گزارش احرارنيوز به نقل از روابط عمومي دانشگاه تبريز، محمد شکرچي‌زاده در دهمين کنگر? بين‌المللي مهندسي عمران در دانشگاه تبريز با تاکيد بر اينکه در کشورهاي پيشرفته و توسعه يافته به صنعتي سازي به عنوان توسعه پايدار مي‌نگرند، اما در کشور ما، در اجراي پروژه‌هاي عمراني و ساختماني به اين مسئله کمتر توجه مي‌شود، اظهار داشت: مهندسين عمراني بايد در اجراي پروژه‌هاي انبوه‌سازي و به ويژه در اجراي پروژه‌هاي مسکن عمومي مانند مسکن مهر نگاه پايدار را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار دهند که بايد در اين خصوص فرهنگ‌سازي لازم صورت گيرد و در اين امر دانشگاهيان و اساتيد نقش تعيين کننده دارند.

وي در ادامه زلزله خيز بودن کشورمان را يکي ديگر از چالش‌هاي ساختمان سازي ذکر کرد و گفت: در چهل سال اخير 30 درصد زلزله‌هايي که بالاي 10 هزار نفر تلفات داشته‌اند در ايران اتفاق افتاده، که با مطالعه، صنعتي سازي و افزايش نظارت مي‌توان اين تهديدات و خسارت را به حداقل رساند.

شکرچي‌زاده عدم استانداردهاي لازم براي مصرف بهينه انرژي را از ديگر معضلات ساختمان‌سازي عنوان کرد و گفت: بايد در اين زمينه هم با آموزش مهندسان، مديريت درست، مصرف انرژي را، هم در مرحله ساخت و نيز در مرحله بهره‌برداري، کنترل نماييم.

رئيس مرکز تحقيقات راه و شهرسازي وزارت مسکن و شهرسازي، با اشاره به وضعيت نامناسب جاده‌ها نيز گفت: عمر متوسط جاده‌ها در کشورهاي توسعه يافته حدود10 تا 15 سال است ولي در کشورمان 5 تا 6 سال است که اين امر توجه بيشتر به ساخت جاده‌هاي کشور را نشان مي‌دهد و در اين کار به هيچ وجه نبايد از مصالح نامرغوب استفاده شود.

استاد دانشکده فني دانشگاه تهران، در خاتمه از راه‌اندازي دفتر منطقه‌اي مطالعات راه و شهرسازي وزارت مسکن و شهرسازي در اين استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازي اين مرکز به راحتي مي‌توان ارتباط علمي با دانشگاه‌هاي استان در اجراي پروژه‌هاي عمراني و ساختماني را گسترش داد و اجراي پروژه‌ها را مديريت کرد.

دبير هيئت امنا کنگره‌هاي مهندس عمران نيز از ديگر سخنرانان اين کنگره بود که به ارايه گزارشي از تاريخ برگزاري کنگره مهندسي عمران پرداخت و گفت: کنگره مهندسي عمران با قدمتي نزديک به 4 دهه در راستاي پيشبرد اهداف مورد نظر در زمينه‌هاي مختلف عمران فعاليت مي‌کند.

سيداحمد انوار، هدف از برگزاري چنين کنگره‌هايي را دستيابي به آخرين دستاوردهاي علمي و استفاده از تجارت انديشمندان عنوان کرد.

ناصر تقي‌زاديه، دبير دهمين کنگره بين‌المللي مهندسي عمران در دانشگاه تبريز نيز گفت: براي اين کنگره 2500 چکيده مقاله بعد از فراخوان اول از داخل کشور و خارج ارسال شده بود که پس از بررسي‌ها و اعلام نتايج داوري چکيده‌ها توسط اساتيد برجسته کشور، حدود 2200 مقاله کامل توسط دبيرخانه دريافت شد و از ميان آنها، 1200 مقاله براي ارائه پذيرفته شد.

به گفته وي، در طول برگزاري اين کنگره از اين تعداد مقالات پذيرفته شده 440 مقاله به صورت شفاهي و 707 مقاله نيز در قالب پوستر ارايه خواهد شد.

رئيس دانشکده مهندسي عمران دانشگاه تبريز افزود: اين کنگره با همکاري شرکت‌کنندگان و مقامات عالي‌رتب? وزارت‌خانه‌هاي راه و شهرسازي، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، نيرو و نيز سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور، استانداري آذربايجان‌شرفي، شهرداري کلانشهر تبريز، اداره کل استاندارد و تحقيقات استان، قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء، شرکت CIVILICA و بانک تجارت به مدت سه روز براي فراهم‌ آوردن امکاني براي ارايه دستاوردها و خدمات و آخرين تکنولوژي‌هاي مرتبط با حوز? تخصصي عمران برگزار مي شود.

 برگزاري هفت کارگاه آموزشي، نشست‌هاي تخصصي صاحبنظران و برگزاري نمايشگاه تخصصي در اين حوزه از ديگر بخش‌هاي اين کنگره است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 1

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.