احرارنيوز:رئيس اداره آموزش و پرورش عجبشير با بيان اينکه 50 درصد کلاسهاي درس منطقه نياز به تخريب و بازسازي دارند، گفت: طول عمر اين مدارس بالاي 35 سال بوده که نياز به توجه کميته برنامهريزي شهرستان به تخصيص اعتبار تخريب و بازسازي را دارد.
به گزارش احرارنيوز ببه نقل از فارس، محمدعلي صمدزاده ا گراميداشت هفته معلم، معلمي را شغل معنوي دانست و افزود: هر چقدر شان معلمي گرامي داشته شود، آن جامعه عطر و بوي زيبايي به خود ميگيرد و عطر علم و معرفت در هرجا پراکنده شود آن فضا زيبا و فرحبخش است.
وي با بيان اينکه تمام توفيقات علمي کشور که در حال اتفاق است حاصل رنج و تلاش معلمان است، افزود: همه روزها براي معلم است، عشق ورزيدن به مردم زيباترين ترنم گفتگو با خالق است به خصوص اگر توفيق خدمت به عزيزاني باشد که تمام دنيايشان را ميتوان در زيبا کردن و رنگين کردن فکرها و انديشه جامعه خلاصه کرد.
بيش از 400 برنامه در هفته معلم در عجبشير اجرا ميشود
رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان عجبشير با بيان اينکه اکثر برنامههاي هفته معلم توسط دانشآموزان اجرا ميشود، گفت: بيش از 400 برنامه در هفته معلم در عجبشير اجرا ميشود.
50 درصد کلاسهاي درس عجبشير نيازبه تخريب و بازسازي دارند
صمدزاده با بيان اينکه فضاهاي فيزيکي در مدارس روستايي جزو مشکلات منطقه هستند، افزود: ضرورت ايجاد فضاي مناسب آموزشي در روستاي «هرگلان» از اولويتهاي کاري عمراني منطقه است.
وي با اشاره به نياز دانشآموزان به صندلي براي جايگزيني و تعويض هر پنج سال يکبار اين نيمکتها و صندلي ها گفت: حصارکشي مدرسه روستاي يايچي، ادامه تکميل پروژههاي نيمه تمام و تکميل پروژه گرمايش مدارس از جمله برنامههاي کوتاه مدت 3 ساله اين مديريت است.
رئيس اداره آموزش و پرورش عجبشير افزود: مديريت ارائه مجوز تاسيس مدارس غيردولتي در سطح شهر با توجه به تراکم دانشآموزي و توزيع عادلانه امکانات آموزشي در سطح شهر جزو برنامههاي شوراي نظارت بر مدارس غيردولتي است.
وي با بيان اينکه 50 درصد کلاسهاي درس منطقه نياز به تخريب و بازسازي دارند، افزود: طول عمر اين مدارس بالاي 35 سال بوده که نياز به توجه کميته برنامهريزي شهرستان به تخصيص اعتبار تخريب و بازسازي را دارد.
گزارش حاکي است، منطقه عجبشير با دارا بودن 11 هزار و 149 نفر دانشآموز، تنها 17 درصد دانشآموزان در مدارس غيردولتي مشغول تحصيل هستند. 96.82 درصد دانشآموزان که بالغ بر 9 هزار و 249 نفرند در مدارس دولتي مشغول هستند از اين تعداد 4 هزار و 17 نفر در هشت مجتمع روستايي در قالب 38 روستا مشغول تحصيل هستند.
43.43 درصد دانشآموزان روستايي در مدارس دولتي تحصيل ميکنند و مابقي در مدارس شهري با تراکم بالا در حال تحصيل هستند.