1394/2/7 - 13 : 50
کد خبر: 2753
وقتي تصميم مسئولان چاره ساز نشد/انتقال زايشگاه فرسوده به ورزش سرا
احرارنيوز:بخش زنان و زايمان بيمارستان ?? ساله مطهري که به دليل فرسوده بودن،کمبود امکانات و تجهيزات وضعيت اسفباري داشت با تصميم مسئولان قرار است به وزرش سراي نيمه تمام اروميه منتقل شود.

به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، در اين بيمارستان اين بخش ?? نفر ظرفيت پذيرش روزانه دارد که ??? نفر را با وجود کمبود تجهيزات و نبود فضا پذيرش مي کند اين تعداد پذيرش ضمن گلايه بيماران موجب مشکلات متعددي شده است.اين روزها اما به وضعيت بدتري دچار شده است؛ انتقال به ساختمان ورزشي نيمه تمامي که به هيچ وجه فضاي آن سنخيتي با فضاي يک بيمارستان ندارد.

بيمارستان مطهري در سال ???? در اروميه احداث شده و به هلال احمر بود که اکنون در اختيار دانشگاه علوم پزشکي استان است،اين بيمارستان ?? ساله با بدنه اي فرسوده جوابگوي نيازهاي استان نيست و بخش زنان و مامايي آن که کوثر نام دارد با مشکلات زيادي روبروست و از لحاظ رواني نيز استرس بسياري را به زناني که مي خواهند وضع حمل کنند و کادر پزشکي ، مامايي و پرستاري وارد مي کند.

رايگان و کم هزينه بودن زايمان طبيعي در بيمارستان هاي دولتي باعث افزايش تقاضا براي زايمان طبيعي در بخش کوثر بيمارستان مطهري شده ولي اين بخش مشکلات بسياري دارد و در طول سال هاي گذشته به آن توجه نشده است.

خواباندن فرد وضع حمل کننده در راهروهاي بيمارستان و يا روي زمين روي پتو، کمبود تخت از اهم مشکلاتي است که زايشگاه بيمارستان مطهري امروز با آن دست و پنجه نرم مي کند با وجود تمام اين مشکلات قراراست اين بيمارستان به ورزش سراي نيمه تمام اروميه منتقل شود تصميمي که چندان مورد توافق مسئولان ورزش استان نيست.

سراي ورزشکاران اروميه که ?? درصد پيشرفت فيزيکي داشت بر اساس مصوبه شواري برنامه ريزي و توسعه آذربايجان غربي به استناد بند ب ماده ?? قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت به بيمارستان زنان و مامايي کوثر اروميه تغيير کاربري داد.

بيمارستان فرسوده کوثر اروميه

طراحي ساختمان سراي ورزشکاران مناسب بيمارستان نيست

اين در حالي است که در اين بند به امکانات مازاد دستگاه هاي اجرايي اشاره شده که اين طرح جزء اماکن مازاد نيست و از مطالبات ورزشکاران و براي ميزباني مسابقات با توجه به وجود ورزشگاه ها در حاشيه اين بنا است.

هتل ??? نفره در زميني به مساحت يک هزار در جنب سالن شش هزار نفري، سه هزار نفري، مجموعه ورزشي بانوان، استخرهاي شنا، خانه واليبال، تيراندازي، کاراته و ... قرار دارد که به لحاظ موقعيت مناسب براي بيمارستان نيست.

زير بناي ساختمان ??? متر مربع بوده که تا کنون براي احداث آن ??ميليارد ريال هزينه شده و چهار ميليارد ريال براي تکميل و تجهيز مورد نياز بوده که در صورت تامين اعتبار مقرر بود امسال به بهره برداري برسد.

با توجه به اينکه طراحي ساختمان به عنوان هتل بوده نه بيمارستان، از نظر امکانات اصلا در حد بيمارستان نيست، به طوريکه در بناي بيمارستان بايد نکات فني و ايمني براي استحکام بيشتر رعايت شود که در ساخت هتل بعنوان سراي ورزشکاران رعايت اين نکات ضروري نيست.

سراي ورزشکاران اروميه از نظر معماري و شهرسازي جز ساختمانهاي متوسط محسوب مي شود و سيستم طراحي آن شامل اتاق، آسانسور، پذيرايي و تالارهاي کنفرانس و سالن جلسات است، اين در حالي است که بيمارستان با توجه به شرايط کاري نيازمند اتاقهاي ويژه عمل، آزمايشگاه و ... بر اساس استانداردهاي خاص بوده که در صورت رعايت اين اصول هزينه اضافي تحميل دولت مي شود.

بازديد استاندار آذربايجان غربي از بيمارستان کوثر

خليلي:مطيع تصميمات مقام عالي استان هستيم

مدير کل ورزش و جوانان آذربايجان غربي  با بيان اينکه سراي ورزشکاران در بين سالنهاي ورزشي در دست احداث بود، افزود: دائما شاهد حضور و رفت و آمد ورزشکاران و برگزاري مسابقات ملي و بين المللي در اين سالنها هستيم.

علي خليلي با بيان اينکه در اين بين ايجاد بيمارستان نکته اي جالب توجه خواهد بود، اظهار داشت: ما مطيع تصميمات مقام عالي استان هستيم اما با وزارت ورزش و جوانان در اين خصوص مکاتبات لازم انجام شده است.

وي با بيان اينکه هم اکنون ساختمان در اختيار استانداري و شوراي برنامه ريزي و توسعه آذربايجان غربي است، ادامه داد: منتظر پاسخ وزارت ورزش و جوانان هستيم که در صورت پاسخ مثبت، نسبت به تحويل ساختمان اقدام مي کنيم.

اين اظهارنظرها در حالي است که رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات درماني آذربايجان غربي در اين خصوص به خبرنگار مهر گفت: در جريان بازديد اخيري که استاندار آذربايجان غربي از وضعيت بسيار اسفبار بيمارستان کوثر داشت جهت حل مشکلات اين بيمارستان دستور تغيير کاربري ورزش سراي اروميه را دادند.

جواد آقازاده افزود: در اين راستا براي اتمام و تکميل اين طرح جهت استفاده به عنوان بيمارستان ?? ميليارد ريال هزينه شده که اين موضوع در شوراي برنامه ريزي استان مصوب و مقررشده است اين طرح در اختيار دانشگاه قرار داده شود.

شوراي توسعه و برنامه ريزي تغيير کاربري سراي ورزشکاران را به صورت قانوني مصوب کرده است

وي ادامه داد: با تکميل و راه اندازي اين بيمارستان شش هزار و ??? مترمربع فضاي جديد به بخش درماني استان افزوده مي شود که اميدواريم بخشي از مشکلات کمبود فضا جهت زنان و زايمان از اين طريق برطرف شود.

آقازاده با بيان  اينکه در اين راستا ??? ميليارد ريال ديگر براي ادامه اين طرح نياز است گفت: محل اين بيمارستان که ورزش سراي تغيير کاربري داده اروميه است از سمت خيابان حسني خواهد بود.

وي در خصوص عدم موافقت مسئولان ذيربط با اختصاص اين ورزش سرا به بيمارستان کوثر عنوان کرد: شوراي توسعه و برنامه ريزي استان از نظر قانوني اين موضوع را مصوب کرده و ما نيز در شرف تحويل اين مکان هستيم.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات درماني آذربايجان غربي يادآور شد: بخشي از اعتبارات اين طرح از طريق وزارت خانه و بخش ديگر نيز از طريق استان تامين مي شود که اميدواريم وضعيت و مشکلات بيمارستان کوثر با اجرايي شدن آن برطرف شود.

گزارش :سکينه اسمي

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 7

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.