1394/2/6 - 08 : 24
کد خبر: 2744
بهادري خواستار شد:
تامين اعتبارات دولتي براي احياي درياچه اروميه
احرارنيوز: معاون امورعمراني استاندار آذربايجان غربي خواستار تسريع در تامين اعتبارات دولتي براي احياي درياچه اروميه شد

به گزارش احرارنيوز، بهادري ظهر يکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بيان اينکه برنامه جامع احياي درياچه اروميه تدوين شده است، اظهار کرد: اين برنامه ده ساله بوده و به شدت نيازمند تامين اعتبارت دولتي به موقع است.

وي با اظهار رضايت از فعاليت شبانه روزي کميته هاي تخصصي در ستاد احياي درياچه اروميه گفت: با توجه به نامگذاري امسال با عنوان دولت و ملت، همدلي و همزباني از سوي مقام معظم رهبري، دولت با تدابير ويژه و تخصيص اعتبارات به موقع و مردم نيز با صرفه جويي و مديريت مصارف آب بايد دست به دست هم دهند تا درياچه اروميه از ناخوش احوال رنج نبرد.

بهادري کاهش ?? درصدي مصرف آب در حوزه آبريز درياچه اروميه را ضروري دانست و اذعان کرد: نقش عوامل انساني در خشکيدن درياچه اروميه ?? درصد است در حالي که اگر اين درياچه خشک شود علاوه بر نابودي حيات در حوزه درياچه اروميه، ? ميليون نفر از جمعيت منطقه با مشکلات اساسي براي زندگي دست به گريبان خواهند بود.

وي احياي درياچه اروميه را فرصتي براي تبديل کشاورزي منطقه از سنتي به مدرن عنوان و گفت: پايبندي اقتصاد منطقه و معيشت مردم به کشاورزي باعث شده تا سرانه درآمد استان بسيار ناچيز باشد و در صورت احياي درياچه مي توان با کشاورزي مدرن از کشاورزي معيشتي به سمت کشاورزي رقابتي گام برداشت.

 

علت اصلي خشک شدن درياچه اروميه سياست هاي غلط گذشته است

معاون امورعمراني استاندار آذربايجان غربي علت اصلي خشکيدن درياچه اروميه را سياست هاي غلط در گذشته عنوان کرد و افزود: بايد از تمامي ظرفيت هاي اقتصادي همانند گردشگري، معادن و صنايع براي خروج معيشت مردم از کشاورزي و کاهش مصرف آب استفاده کرد و به همين خاطر ديگر در اين منطقه صنايع مصرف کننده آب زياد هيچ گاه اولويت نخواهند داشت.

بهادري همچنين با اشاره به آموزش کشاورزان و دانش آموزان براي استفاده بهينه آب نيز اظهار کرد: با همکاري ائمه جماعات و روحانيون تبعات خشکيدن درياچه اروميه به گوش مردم خواهد رسيد و اين قشر نيز مي تواند با اطلاع رساني خوب در راستاي کاهش مصرف آب توسط مردم گام هاي موثري بردارد.

وي همچنين از همکاري سازمان آب منطقه اي و دستگاه قضايي براي جلوگيري از ايجاد چاه هاي غيرمجاز در حوزه آبريز درياچه اروميه خبر داد و گفت: ?? اکيپ گشت و بازرسي در اين مورد فعاليت خواهند کرد تا هيچ کس به صورت غيرقانوني از حق آبه ساير مردم و درياچه اروميه استفاده شخصي نکند.

بهادري همچنين با اشاره به برگزاري همايش ها و جشنواره هاي فرهنگي نيز تصريح کرد: امسال با همکاري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي و شهرداري اروميه جشنواره هاي انگور، تنديس هاي نمکي، فيلم کوتاه و عکاسي با هدف رساندن پيام هاي صرفه جويي در مصرف آب و تبعات خشکيدن درياچه اروميه برگزار مي شوند.

وي با بيان اينکه هيچ گاه درياچه اروميه را مرده تلقي نمي کنيم، افزود: با همکاري اداره کل ميراث فرهنگي و گردشگري و شهرداري اروميه مجموعه لجن درماني در سايت گردشگري چيچست اروميه فعاليت خود را دوباره از سر خواهد گرفت و به دنبال ايجاد سايت گردشگري در حوزه درياچه هستيم تا علاوه بر شناساندن ظرفيت هاي درياچه موضوعات جالب ديگري همچون مطالعات نجومي و رصد آسمان نيز در اين سايت انجام گيرد.

بروز ريزگردهاي نمکي به صورت ويژه بررسي شود

معاون امورعمراني استاندار آذربايجان غربي همچنين درمورد ريزگردهاي نمکي نيز گفت: با توجه به طوفاني شدن آب و هواي منطقه در روزهاي اخير تا حدودي شاهد ريزگردهاي نمکي در اين طوفان ها بوديم که بايد اين امر به صورت ويژه بررسي شود چراکه عدم توجه به اين موضوع باعث بروز مشکلات عديده زيست محيطي خواهد بود.

بهادري با بيان اينکه در يک سال گذشته موضوع احياي درياچه اروميه از امنيتي بودن به موضوع اجتماعي و فرهنگي تبديل شده است، اظهار کرد: به هيچ عنوان نبايد اجازه دهيم افرادي با سواستفاده از اين موضوع به دنبال منافع شخصي خود باشند و در اين زمينه رسانه ها بايد نقش خود را به نحو احسن انجام دهند.

وي با بيان اينکه بروز برخي بيماري ها و مشکلات پزشکي در منطقه مشکوک است افزود: علت هاي شيوع آسم، سرطان، آب مرواريد چشمي و سقط جنين در حيوانات به صورت پايلوت در برخي از مناطق حوزه درياچه اروميه مورد بررسي قرار گرفته اند و از دانشگاه علوم پزشکي خواستاريم بيشتر از گذشته در موضوع خشکيدن درياچه اروميه و تبعات احتمالي وارد شوند.

بهادري همچنين با بيان اينکه سال گذشته قفل تامين اعتبارات انتقال آب رودخانه زاب شکسته شد افزود: امسال ??? ميليارد تومان اعتبار براي انتقال آب اين رودخانه درنظر گرفته شده است که براي انتقال آب اين رودخانه به طول ?? کيلومتر ساخت تونل و کانال کشي در دستور کار است و حجم کار بسيار بزرگي بوده و زمان بر خواهد بود.

معاون امورعمراني استاندار آذربايجان غربي همچنين از رهاسازي آب پشت سدهاي ساروق، بوکان و حسنلوي نقده خبر داد و گفت: امسال اميدواريم ??? ميليون مترمکعب آب از طريق رهاسازي آب اين سدها به سمت درياچه اروميه جاري شود.

اروميه ميزبان بازيکنان تيم ملي حاضر در جام جهاني فرانسه است

معاون امور عمراني استاندار آذربايجان غربي همچنين ياد آور شد: بازيکنان منتخب تيم ملي حاضر در جام جهاني فرانسه براي رساندن پيام احياي درياچه اروميه به گوش مسولان کشوري و بين المللي در اروميه حضور مي يابند.

وي با بيان اينکه مسابقه فوتسال بين تيم منتخب تيم ملي حاضر در جام جهاني فرانسه و باشگاه نود اروميه روز دهم ارديبشهت ماه در سالن ? هزارنفري اين شهر برگزار مي شود، اظهار کرد: اين مسابقه فوتسال با پيام ضرورت احياي درياچه اروميه و استفاده از ظرفيت هاي بين المللي با کمک آقاي علي دايي به عنوان اسطوره فوتبال ايران و يکي از سفيران کشور در عرصه بين المللي برگزار مي شود.

 بهادري از قطعي شدن حضور ?? نفر از بازيکنان تيم ملي حاضر در جام جهاني ???? فرانسه به مديريت آتيلا حجازي خبر داد و افزود: حضور علي دايي در کنار درياچه اروميه و حرکات نمادين اين بازيکن اسطوره اي ايران از جمله برنامه هاي جنبي اين مسابقه ورزشي است.

وي با بيان اينکه استفاده از حوزه ورزش براي رساندن پيام هاي ستاد احياي درياچه اروميه به مردم و مسولان از جمله برنامه هاي مورد توجه است، افزود: استفاده از تمامي راهکارها و ظرفيت هاي موجود براي احياي درياچه اروميه و اطلاع رساني نحوه مديريت مصارف آب به تمامي قشرهاي اجتماعي جزو اولويت هاي ستاد احياي درياچه اروميه است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 3

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.