1394/2/4 - 08 : 08
کد خبر: 2696
امام جمعه شهر مهربان:
شوراها نبايد محل تاخت و تاز اغراض سياسي باشد
احرارنيوز:امام جمعه شهر مهربان گفت: متن شورا نبايد محل تاخت و تاز اغراض سياسي باشد به گونه‌اي که اعضاي شورا نبايد اجازه دهند که هواي نفس بر اين مجموعه حاکم شود.

به گزارش احرارنيوز، حجت الاسلام و المسلمين جليل جليلي امروز در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خويش و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، با اشاره به توقف جنگ افروزي ائتلاف نظامي تحت هدايت عربستان عليه مردم يمن، پس از يک ماه با اعلام آتش بس رسمي اظهار داشت: شايد مقامات سعودي براي نخستين بار خشنود باشند که توانسته‌اند نقش رهبري منطقه‌اي از منظر نظامي را تجربه کنند يا دوستان و دشمنان واقعي خود را در خاورميانه، در بزنگاه عمل شناسايي کنند؛ اما از اين واقعيت هم گريزي ندارند که فرجام حمله به يمن جز شکست نبوده است.

امام جمعه مهربان با اشاره به شهادت نزديک به هزاران نفر و زخمي شدن سه هزار و 500 نفر از مردم بي‌دفاع يمن در جنگ 27 روزه افزود: اين جنگ با وجود خسارات زيادي که به زيرساخت‌ها تا سياست کشور يمن وارد کرد و شهادت و زخمي شدن هزاران نفر را باعث شد ولي در مجموع دستاوردهايي براي مردم يمن و حتي جهان اسلام داشت.

خطيب جمعه مهربان، شکست مفتضحانه ائتلاف عليه يمن به سرکردگي سعودي‌ها در حالي که مقام معظم رهبري دقيقاً آن را پيش‌بيني کرده بودند و فرموده بودند، که سعودي‌ها در اين مسئله خسارت خواهند کرد و ضرر خواهند کرد را يکي از دستاوردها براي مردم يمن و جهان اسلام برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمين جليلي با اشاره به قرار گرفتن بسياري از ملت‌ها و کشورهاي مسلمان برابر سعودي‌ها و عدم همراهي کشورهايي مانند پاکستان افزود: ايجاد جبهه مقاومت و شفاف شدن مرز دوست و دشمن براي توده مردم يمن در جريان جنگ 27 روزه  بسيار با اهميت بود.

امام جمعه مهربان ايجاد هماهنگي و همکاري بي‌سابقه قبايل و طوايف يمن در برابر دشمن متجاوز و اخراج سياسيون وابسته به استکبار و پناه بردن به دامن سعودي‌ها را از ديگر دستاوردهاي مردم يمن در اين جنگ 27 روزه برشمرد.

خطيب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با گراميداشت پنجم ارديبهشت ماه سالروز شکست نظامي حمله آمريکا در واقعه طبس در سال 1359 اظهار کرد: واقعه طبس روز رسوايي و شکست آمريکا در برابر امدادهاي غيبي الهي بود و متاسفانه آمريکايي‌ها با گذشت 35 سال از واقعه طبس هنوز درس و عبرت لازم را نگرفته‌اند.

امام جمعه مهربان افزود: حضرت امام (ره) در خصوص واقعه طبس فرمودند، هيلکوپترهاي آقاي کارتر را شن‌ها ساقط کردند و شن‌ها مامور خدا بودند و باد نيز مامور خداست و قوم عاد را بادها از بين برد.

حجت الاسلام و المسلمين جليلي با تبريک و گراميداشت نهم ارديبهشت ماه به عنوان روز شوراها و همچنين با تبريک گراميداشت هفته شهر و شهروندي، افزود: شوراي اسلامي در قانون اساسي جايگاه خوبي دارند و سفارش بزرگان نيز همواره بر شور و مشورت با متخصصان در انجام کارها بوده است.

خطيب جمعه مهربان  افزود: سفارش شده است که در کارهايتان با عقل و تدبير عمل کنيد و اگر مشکلي باقي ماند با اهل تخصص مشورت کنيد، اگر با عقل و شعور به نتيجه نرسيدند سپس استخاره کنيد.

امام  جمعه مهربان شوراها را عرصه خدمتگزاري عنوان کرد و گفت: عرصه شوراها عرصه خدمتگزاري و خدمت است و شوراها يک پارلمان محلي است و با استفاده از ظرفيت اين جايگاه مي‌توان براي پيشرفت شهرها و روستاها حرکت کرد.

حجت الاسلام و المسلمين جليلي  با درخواست از اعضاي شوراهاي اسلامي شهرها و روستاها براي دورکردن شوراها از اغراض سياسي و قومي و قبيله‌اي اظهار کرد: متن شورا با توجه به اين که يک اصل قرآني است و مجموعه مقدس شورا با توجه به الهام گرفتن از آيات قرآني، نبايد محل تاخت و تاز اغراض سياسي باشد و اعضاي شوراهاي اسلامي شهرها و روستاها نبايد اجازه دهند که هواي نفس بر اين مجموعه حاکم شود.

خطيب جمعه مهربان با تاکيد بر اين نکته که شوراها نبايد در تصميم‌گيرها منافع شخصي را مد نظر قرار دهند، اظهار کرد: شوراها در روز قيامت بخاطر مسئوليتي که داشتند جوابگوي اعمال خود خواهند بود .

امام جمعه مهربان وظيفه نظارتي شوراها را يکي از مهمترين بخش‌هاي مسئوليتي شوراها عنوان کرد و افزود: شوراها با توجه به وظايف و اختيارات نظارتي که دارند بايد در برخورد با هرگونه فسادي مماشات نکنند.

خطيب جمعه مهربان با توجه به آغاز ثبت‌نام از خواهران براي مراسم معنوي اعتکاف در شهر مهربان اظهار اميدواري کرد که خيران همچون ساير برنامه‌ها در زمينه تامين هزينه‌هاي مراسم اعتکاف همکاري کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 5

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.