1394/2/2 - 08 : 54
کد خبر: 2663
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان‌شرقي عنوان کرد
بازگشت فولاد آذربايجان به شرکت ايميدرو/ رفع نگراني 570 کارگر
احرارنيوز:مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان‌شرقي از فسخ قرارداد واگذاري فولاد آذربايجان خبر داد و گفت: اين کارخانه به شرکت ايميدرو بازگشته و نگراني کارگران بابت بيکاري نيز برطرف مي‌شود.

ميراحد حسيني ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته کارخانه فولاد آذربايجان تحت عنوان خصوصي‌سازي واگذار شد که موجب نگراني کارگران اين کارخانه شده بود که با تمهيدات انجام شده قرار شد دوباره اين کارخانه به ايميدرو باز گردد.

گزارش فارس حاکي است، مديران سازمان خصوصي‌سازي، مديران ايميدرو [سازمان دولتي فعال در بخش معدن] و خريداران کارخانه فولاد آذربايجان روزهاي گذشته در تهران جلسه‌اي مشترک برگزار کردند. در اين جلسه درخواست بخش خصوصي مبني بر اقاله قرارداد واگذاري که پيش‌ از سال جاري مطرح شده بود بررسي شد.

60 درصد سهام کارخانه فولاد آذربايجان تحت عنوان خصوصي‌سازي به گروه مالي بانک ملت و يک شخص حقيقي واگذار شده است و مابقي سهام اين کارخانه در اختيار ايميدرو است. هر سه شريک به اين نتيجه رسيده‌اند که نمي‌توانند اين کارخانه را اداره و به تعهدات خود عمل کنند و پيش از سال جاري به صورت مکتوب، خواستار فسخ و اقاله قرارداد واگذاري شدند.

وزير اقتصاد نيز دستور اقاله قرارداد را صادر کرده است تا وضعيت مالکيت اين کارخانه به حالت اوليه باز گردد و کارگران به کار بازگردند. اين کارخانه پيش از واگذاري به بخش خصوصي در مالکيت دولت و تحت مديريت ايميدرو بود.

570 کارگر فولاد آذربايجان در پايان بهمن سال گذشته، دو ماه بعد از واگذاري اين کارخانه به بخش خصوصي اخراج شدند و توليد در اين مجتمع صنعتي متوقف شد. اين اخراج‌ها در شرايطي صورت گرفت که شوراي تامين ميانه پيش از واگذاري کارخانه فولاد آذربايجان به بخش خصوصي تصويب کرده بود کارفرماي جديد اين واحد توليدي حق ندارد هيچ کارگري را اخراج کند. اين کارگران در دو ماه گذشته حقوقي دريافت نکرده‌اند و پاداش و عيدي آن‌ها نيز به تعويق افتاده است.

کارخانه فولاد آذربايجان به عنوان بزرگ‌ترين کارخانه فولاد شمال غرب کشور و تنها کارخانه توليد فولاد در آذربايجان شرقي در سال 1380 در زميني به مساحت 46 هکتار در سه کيلومتري جنوب شرق شهر ميانه احداث شده است.

ميانه، تبريز و جلفا بيشترين بيکار آذربايجان‌شرقي

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان آذربايجان‌شرقي گفت: طبق آخرين سرشماري جمعيت استان آذربايجان شرقي از جمعيت 3 ميليون و 724 هزار نفري استان يک ميليون و 143 هزار 836 نفر شاغل و فعال هستند.

وي افزود: مرکز آمار کشور برآورد نرخ بيکاري استان در سال‌ 91 را 12.5 درصد اعلام کرد که در اين سال نرخ بيکاري کشور 12.2 درصد بود و در سال 92 نرخ بيکاري استان 9.6 و کشور 10.4 درصد بود.

حسيني اضافه کرد: نرخ بيکاري استان براساس اعلام مرکز آمار تا پايان پاييز سال گذشته 8.1 درصد بود که در کشور 10.5 درصد بوده و نشانگر اين مطلب است که متوسط نرخ بيکاري در استان پايين‌تر از کشور است.

وي بيشترين نرخ بيکاري در استان را مربوط به ميانه با 13.44، تبريز 12.69 و جلفا با 11.1 درصد اعلام کرد و گفت: کمترين نرخ بيکاري در استان نيز خداآفرين 4.26، شبستر 4.68 و هريس 4.8 درصد است.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه بيشترين جمعيت اشتغال استان در بخش صنعت 469 هزار و 979 نفر است اظهار داشت: بخش خدمات نيز با بيش از 423 هزار نفر در رتبه دوم قرار دارد و بخش کشاورزي نيز با 243 نفر در رتبه سوم است که کمترين ميزان اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

حسيني خاطرنشان کرد: در سال گذشته چهار جلسه کارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري با 51 مصوبه تشکيل شد که 46 مصوبه از اين مصوبات اجرايي شد.

وي از اختصاص 273 ميليارد تومان تسهيلات بانکي براي ايجاد اشتغال 14 هزار نفر در سال گذشته خبر داد و گفت: براساس آخرين آمار 140 ميليارد تومان از اين تسهيلات اختصاص يافته است.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه در سال گذشته 27 هزار شغل جديد در استان ايجاد شده است، گفت: در سال 93 شاهد رشد 6 درصدي دادخواست‌هاي ارائه شده کار و کارگري نسبت به سال قبل بوديم که از ميان 14 هزار و 285 مورد دادخواست، در خصوص 9 هزار و 930 دادخواست راي قانوني صادر و مابقي به‌صورت سازشي مختومه شده‌اند.

حسيني در بخش ديگري از سخنان خود به اهم برنامه‌هاي گراميداشت هفته کار و کارگر و هفته بسيج کارگري اشاره کرد و گفت: در طول سه سال گذشته 100 ميليارد تومان در سه سال گذشته به مشاغل خانگي در استان آذربايجان‌شرقي پرداخت شده است و در هفته کارگر نمايشگاه عرضه مشاغل خانگي در مجموعه فرهنگي ورزشي شماره يک کارگران تبريز برگزار مي‌شود.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي ديدار نمايندگان جامعه کارگري استان با مقام معظم رهبري در نهم ارديبهشت و ديدار با نماينده ولي فقيه در استان و استاندار را از جمله برنامه‌هاي ديگر هفته کار و کارگر در استان اعلام کرد.

وي در پايان برگزاري يادواره شهدا و غبارروبي مزار شهيدان و ديدار با خانواده‌هاي آنها، برگزاري همايش دوچرخه‌سواري، مسابقات دوميداني و دارت بانوان و تجليل از قهرمانان ورزش کارگري، برپايي نمايشگاه عرضه مشاغل خانگي، تجليل از زنان کارگر، مسابقه پيامکي صدا و سيما، واگذاري مساکن مهر کارگري و ديدار و بازديد از واحدهاي توليدي و کارگران را از ديگر برنامه‌هاي هفته کار و کارگر امسال آذربايجان‌شرقي عنوان کرد که سوم تا يازدهم ارديبهشت امسال برگزار مي‌شوند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 8

  آخرین اخبار
مشاور رسانه اي، آشنايي غريب
برنامه‌ريزي براي افتتاح 2700واحد نهضت ملي مسکن در سهند تا دهه فجر
احياي درياچه اروميه نيازمند سهيم کردن مردم در تصميم گيري هاست
دستگيري سارق منازل با اموال سرقتي به ارزش 300 ميليارد ريال
کشف ??? کيلوگرم آرد خارج از شبکه توزيع در مراغه
هشت مرکز غيرمجاز درمان در تبريز پلمب شد
اولين بانوي داور تبريزي جام باشگاههاي واليبال نشسته آسيا را قضاوت خواهد کرد
مشارکت مردم ايران با پليس در سطح دنيا بي نظير است
پيشرفت بخش خصوصي در گرو امنيت سرمايه‌گذاري است
رفع فيلترينگ در صلاحيت‌هاي شوراي نگهبان نيست
  پربازدیدترین اخبار
مشاور رسانه اي، آشنايي غريب
پيشرفت بخش خصوصي در گرو امنيت سرمايه‌گذاري است
مشارکت مردم ايران با پليس در سطح دنيا بي نظير است
رفع فيلترينگ در صلاحيت‌هاي شوراي نگهبان نيست
اولين بانوي داور تبريزي جام باشگاههاي واليبال نشسته آسيا را قضاوت خواهد کرد
کشف ??? کيلوگرم آرد خارج از شبکه توزيع در مراغه
هشت مرکز غيرمجاز درمان در تبريز پلمب شد
برنامه‌ريزي براي افتتاح 2700واحد نهضت ملي مسکن در سهند تا دهه فجر
دستگيري سارق منازل با اموال سرقتي به ارزش 300 ميليارد ريال
احياي درياچه اروميه نيازمند سهيم کردن مردم در تصميم گيري هاست
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.