1401/04/11 - 12 : 51
کد خبر: 26088
رئيس کميسيون آموزش مجلس از رفع گره قانوني رتبه‌بندي معلمان خبر داد
احرار: رئيس کميسيون آموزش مجلس از رفع گره قانون رتبه‌بندي معلمان خبر داد و اظهار داشت: آيين‌نامه منطبق با نظر مجلس و آموزش‌وپرورش تدوين و جهت ابلاغ به دفتر معاونت اول رييس جمهور ارسال شده است و اميدواريم آقاي مخبر ظرف 48 ساعت آتي آن را ابلاغ کنند.

عليرضا منادي در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با اينکه قرار بود آيين‌نامه توسط آموزش‌وپرورش تدوين شود، در کميسيون هيات دولت خلاف آن عمل کردند و از صاحب نظران وزارت آموزش و پرورش و نمايندگان قانوني ناظر در کميسيون دعوت نکردند و در آيين‌نامه نيز با اقداماتي همچون محدودسازي مشمولين، برگزاري آزمون و ارزيابي رتبه‌بندي توسط کارشناسان خارج از آموزش‌ و پرورش، آن را به بيراهه بردند، اما با ايستادگي مجلس و وزارت، اين ايرادات رفع شد.

 

نماينده تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس وضع قانون رتبه‌ بندي معلمان را حاصل تلاش‌هاي بي‌وقفه مجلس شوراي اسلامي به ويژه کميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري خواند و اظهار اميدواري کرد قانون رتبه‌بندي معلمان، عامل رقابت براي ارتقاء کيفيت تدريس و ارتقاء شأن و منزلت معلمان باشد و رضايت قشر فرهيخته را که نقش اصلي را در تربيت نسل آينده دارند جلب کند.

 

وي اظهار کرد: ?? هزار ميليارد تومان پيش‌بيني ما براي اجراي اين قانون بود که براي سال 1401 حدود 38  هزار ميليارد تومان آن در مجلس تصويب شد و مابقي مسايل مالي‌اش نيز پيش بيني شده است و در ادامه اجرا مي‌شود.

 

منادي افزود: ما در برابر اقدامات ناصواب ايستاديم و گفتيم اگر آيين‌نامه قانون رتبه‌بندي معلمان مغاير با خواست مجلس و مصوبه‌اش باشد در کميسيون تطبيق آن را رد مي‌کنيم و همين امر در اصلاح ايرادت نقش اساسي داشت.

 

 وي گفت: خدمات فراموش نشدني معلمان در ايام کرونا هيچ وقت از اذهان عموم ايرانيان زايل نخواهدشد و ما آبادي معلم را عنصر اصلي آبادي ايران ميدانيم.

 

لايحه «نظام رتبه بندي معلمان» ?? اسفندماه سال ???? پس از تدوين در وزارت آموزش و پرورش و تصويب در هيات وزيران به مجلس يازدهم تقديم شد تا اجراي بند الف ماده ?? قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي آغاز شده و ساز و کار قانوني براي افزايش انگيزه شغلي، کسب و ارتقاي صلاحيت‌هاي معلمي و همچنين متناسب‌ سازي نظام پرداخت‌ها بر اساس شايستگي‌ها و نتايج عملکرد رقابتي معلمان، فراهم شود.

 

بر اساس اين لايحه  آموزگار، دبير، هنرآموز، مربي امور تربيتي، مشاور واحد آموزشي، مراقب سلامت، مدير و معاون شاغل در واحدهاي آموزشي و تربيتي که صرفاً در مشاغل مذکور در واحدهاي آموزشي و تربيتي اشتغال به خدمت دارند؛ مي‌توانند با افزايش شايستگي‌هاي خود که شامل صفات، ويژگي‌ها و توانمندي‌هاي مورد نياز براي توفيق در شغل يا عملکرد برتر در حيطه دانش، نگرش و مهارت هستند؛ ارتقاي شغلي و درآمدي داشته باشند.

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 8

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.