احرار: رئيس کميسيون آموزش مجلس از رفع گره قانون رتبهبندي معلمان خبر داد و اظهار داشت: آييننامه منطبق با نظر مجلس و آموزشوپرورش تدوين و جهت ابلاغ به دفتر معاونت اول رييس جمهور ارسال شده است و اميدواريم آقاي مخبر ظرف 48 ساعت آتي آن را ابلاغ کنند.
عليرضا منادي در گفتوگو با خبرنگاران افزود: با اينکه قرار بود آييننامه توسط آموزشوپرورش تدوين شود، در کميسيون هيات دولت خلاف آن عمل کردند و از صاحب نظران وزارت آموزش و پرورش و نمايندگان قانوني ناظر در کميسيون دعوت نکردند و در آييننامه نيز با اقداماتي همچون محدودسازي مشمولين، برگزاري آزمون و ارزيابي رتبهبندي توسط کارشناسان خارج از آموزش و پرورش، آن را به بيراهه بردند، اما با ايستادگي مجلس و وزارت، اين ايرادات رفع شد.
نماينده تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس وضع قانون رتبه بندي معلمان را حاصل تلاشهاي بيوقفه مجلس شوراي اسلامي به ويژه کميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري خواند و اظهار اميدواري کرد قانون رتبهبندي معلمان، عامل رقابت براي ارتقاء کيفيت تدريس و ارتقاء شأن و منزلت معلمان باشد و رضايت قشر فرهيخته را که نقش اصلي را در تربيت نسل آينده دارند جلب کند.
وي اظهار کرد: ?? هزار ميليارد تومان پيشبيني ما براي اجراي اين قانون بود که براي سال 1401 حدود 38 هزار ميليارد تومان آن در مجلس تصويب شد و مابقي مسايل مالياش نيز پيش بيني شده است و در ادامه اجرا ميشود.
منادي افزود: ما در برابر اقدامات ناصواب ايستاديم و گفتيم اگر آييننامه قانون رتبهبندي معلمان مغاير با خواست مجلس و مصوبهاش باشد در کميسيون تطبيق آن را رد ميکنيم و همين امر در اصلاح ايرادت نقش اساسي داشت.
وي گفت: خدمات فراموش نشدني معلمان در ايام کرونا هيچ وقت از اذهان عموم ايرانيان زايل نخواهدشد و ما آبادي معلم را عنصر اصلي آبادي ايران ميدانيم.
لايحه «نظام رتبه بندي معلمان» ?? اسفندماه سال ???? پس از تدوين در وزارت آموزش و پرورش و تصويب در هيات وزيران به مجلس يازدهم تقديم شد تا اجراي بند الف ماده ?? قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي آغاز شده و ساز و کار قانوني براي افزايش انگيزه شغلي، کسب و ارتقاي صلاحيتهاي معلمي و همچنين متناسب سازي نظام پرداختها بر اساس شايستگيها و نتايج عملکرد رقابتي معلمان، فراهم شود.
بر اساس اين لايحه آموزگار، دبير، هنرآموز، مربي امور تربيتي، مشاور واحد آموزشي، مراقب سلامت، مدير و معاون شاغل در واحدهاي آموزشي و تربيتي که صرفاً در مشاغل مذکور در واحدهاي آموزشي و تربيتي اشتغال به خدمت دارند؛ ميتوانند با افزايش شايستگيهاي خود که شامل صفات، ويژگيها و توانمنديهاي مورد نياز براي توفيق در شغل يا عملکرد برتر در حيطه دانش، نگرش و مهارت هستند؛ ارتقاي شغلي و درآمدي داشته باشند.