1394/1/30 - 15 : 28
کد خبر: 2608
استاندار آذربايجان شرقي:
دولت خود را مکلف به انجام تعهدات مسکن مهر مي داند
احرارنيوز:استاندار آذربايجان شرقي با تاکيد بر اتمام پروژه‌هاي مسکن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر استان در سال جاري، گفت: مسکن مهر تعهد دولت جمهوري اسلامي به مردم است و ما مکلف به انجام اين تعهدات هستيم.

، اسماعيل جبارزاده در ديدار با مديران بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان به مناسبت سالگرد تاسيس اين نهاد انقلابي با تاکيد بر لزوم  توسعه فعاليت‌هاي عمراني در روستاها و جلوگيري از مهاجرت روستاييان به شهرها گفت: بنياد مسکن تا کنون اقدامات بسيار خوبي انجام داده است و اميدواريم پس از اين نيز شاهد افزايش خدمات اين سازمان به مردم و بخصوص به روستاييان باشيم.

وي با بيان اينکه فعاليت‌هاي اين بنياد با قشر محروم و ضعيف جامعه در ارتباط است و قاعدتا مورد پسند و رضايت الهي است، تصريح کرد: وضعيت مطلوب و مقبول روستاها در حال حاضر، در سايه تلاش نهادهايي همچون بنياد مسکن است.

وي نسبت جمعيت شهري استان نسبت به جمعيت روستايي را 70 به 30 عنوان کرد و افزود: موظفيم اين ترکيب جمعيتي را با عمران و آباداني روستاها اصلاح و روند مهاجرت از روستاها به شهرها را معکوس کنيم.

وي خاطرنشان کرد: روستايياني که به شهرها مي‌آيند عمدتا از وضع موجود خود راضي نيستند و حسرت زندگي در روستا را مي‌کشند، لذا بايد شرايط بازگشت آنها را به روستاها فراهم کنيم.

جبارزاده اظهار کرد: در صورت وجود امکانات مناسب در روستاها چه بسا شهرنشينان نيز تمايل به سکونت در روستاها خواهند داشت، چرا که امروز شرايط زندگي در شهرهاي بزرگ غيرقابل تحمل شده است.

وي با بيان اين که بخشي از اين رسالت بزرگ بر عهده بنياد مسکن است، افزود: اين بنياد بايد در کنار خدمات عادي خود هر ساله طرح‌ها و ايده‌هاي نو براي عمران و آباداني روستاها داشته باشد.

استاندار آذربايجان شرقي با تاکيد بر اين که بنياد مسکن بايد نگاهي متفاوت از گذشته به بحث عمران روستايي داشته باشد، گفت: در اين زمينه بنياد مسکن بايد از توان علمي دانشگاه‌ها و نظرات تمام صاحب‌نظران استفاده کند، حتي آماده‌ايم از تجربيات کشورهاي موفق در زمينه عمران روستايي نيز بهره جسته و از کارشناسان آنها براي مشارکت در اين زمينه دعوت کنيم.

وي خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازي و بنياد مسکن کشور نيز نگاه ويژه‌اي به استان آذربايجان شرقي دارند و بايد از اين فرصت به خوبي استفاده کنيم.

جبارزاده در ادامه با تاکيد بر اتمام پروژه‌هاي مسکن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر استان در سال جاري، گفت: مسکن مهر تعهد دولت جمهوري اسلامي به مردم است و ما مکلف به انجام اين تعهدات هستيم.

وي افزود: تا زماني که بحث مسکن مهر حل نشود نمي‌توان ايده جديدي در حوزه تامين مسکن تعريف و اجرا کرد، لذا همه دستگاه‌ها موظف به همکاري با بنياد مسکن براي اتمام اين طرح هستند.

استاندار آذربايجان شرقي وجود 1700 دهياري در استان را ظرفيت بالايي براي پيشبرد طرح‌هاي بنياد مسکن دانست و گفت: در سال گذشته بيش از 120 ميليارد تومان اعتبار دولتي توسط دهياران در روستاهاي استان هزينه شده است و لازم است بنياد مسکن در اين زمينه در کنار دهياران باشد.

وي همچنين بر جلب مشارکت روحانيت در عمران و آباداني روستاها تاکيد کرد و افزود: اغلب روستاهاي موفق عمدتا از وجود يک روحاني خوش‌فکر و فعال بهره‌مند هستند، اما هنوز اين ظرفيت در بسياري از روستاها مغفول مانده و بنياد مسکن بايد در اين زمينه فعال‌تر عمل کند.

جبارزاده بر استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي و نهادهايي نظير بسيج سازندگي براي توسعه و پيشبرد طرح‌هاي عمراني در روستاهاي استان نيز تاکيد کرد و گفت: آذربايجان شرقي بايد در همه زمينه‌ها جايگاه برتر را داشته باشد که عمران روستايي نيز در اين زمينه جزو اولويت‌هاست.a

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 9

  آخرین اخبار
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
پابه‌رکاب شدن دختر دهه هفتادي با کاميونت‌هاي توليد تراکتورسازي
رئيس هيات بوکس آذربايجان شرقي به قتل رسيد
انفجار گاز شهري در تبريز 6 نفر را روانه بيمارستان کرد
  پربازدیدترین اخبار
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
استاندار جديد آذربايجان شرقي زودتر معرفي شود
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
پروژه تقاطع غيرهمسطح حيدرآباد به پيشرفت 90 درصدي رسيد
مهاجم سابق تراکتور در مسير بازگشت به خانه؛ ستاره مغضوب استقلال در راه اصفهان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.