1401/04/06 - 16 : 42
کد خبر: 26057
واکنش معاون استاندار آذربايجان شرقي به افزايش بليط هواپيما در تبريز
احرار: معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به شايعات اخير در فضاي مجازي در خصوص افزايش بليط هواپيما در تبريز، گفت: قيمت‌ها مثل روال سابق بوده و مديرکل فرودگاه‌هاي استان نيز اطلاع‌رساني لازم را انجام خواهد داد.

محمد کلامي ظهر امروز در جلسه ستاد تنظيم بازار استان آذربايجان شرقي اظهار کرد: نصب دستگاه‌هاي کارت‌خوان هوشمند که از هفته گذشته در نانوايي‌هاي استان آغاز شده تا پايان اين هفته به اتمام مي‌رسد.

محمد کلامي در جلسه ستاد تنظيم بازار استان، گفت: جلوگيري از قاچاق و توزيع خارج از شبکه آرد از اهداف نصب دستگاه کارت‌خوان هوشمند در نانوايي‌ها است و با اجراي اين طرح، ساماندهي بيشتري بر روي نحوه پخت و توزيع نان صورت خواهد گرفت.
 
وي با بيان اينکه تمام نانواها توسط شبکه يکپارچه رصد مي‌شوند و  تمام تراکنش‌ها قابل رهگيري است، افزود: اجراي اين طرح در قالب اتاق عمليات با حضور شرکت پست، بانک سپه، اداره کل امور مالياتي، شرکت غله و اتحاديه نانوايان انجام مي‌شود.
 
کلامي همچنين با اشاره به شايعات اخير در فضاي مجازي در خصوص افزايش بليط هواپيما در تبريز، گفت: قيمت‌ها مثل روال سابق بوده و مديرکل فرودگاه‌هاي استان نيز اطلاع‌رساني لازم را انجام خواهد داد.

گزارش فارس حاکي است برخي شرکت هاي هواپيمايي بليط را در قالب بيزينس  بفروش مي رسانند. اما آيا تنها به خاطر اسم آن قيمت بليط را افزايش مي دهند يا موارد بيزينس را رعايت مي کنند يا اصلا فرودگاه ها اين امکانات را دارند بايد مسئولان امر پاسخ دهند.

هنگام خريد بليط هواپيما با کلاس‌هاي مختلف پروازي و قيمت‌هاي متفاوتي مواجه مي‌شويم که انتخاب کردن آن متناسب با موقعيت و شرايط، مستلزم آگاهي و شناخت اين کلاس‌هاي پروازي است.

در ميان سه کلاس پروازي فرست کلاس، بيزينس کلاس و اکونومي کلاس، کلاس‌هاي بيزينس و اکونومي به طور گسترده‌تري مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

پروازهاي اکونومي کلاس

اکونومي کلاس، آخرين کلاس پروازي که بيشتر مردم عادي و گردشگران آن را انتخاب مي‌کنند و بيشتر صندلي‌هاي يک هواپيما به اين کلاس پروازي تعلق دارد و در ايران نيز بيشتر مردم از آن استفاده مي‌کنند. پروازهاي اکونومي با ارائه کمترين خدمات و امکانات، ارزان‌ترين بليط‌هاي موجود را به خود اختصاص مي‌دهند.

پروازهاي بيزينس کلاس

دومين کلاس پروازي بعد از فرست کلاس و در درجه بالاتر نسبت به کلاس اکونومي قرار دارد و با قيمتي بالاتر از آن، خدمات و امکانات بهتري به مسافران ارائه مي‌دهد. کابين مسافران بيزينس کلاس بعد از فرست کلاس و در وسط قرار دارد که به صورت جداگانه نسبت به ساير کلاس‌هاي پروازي است.

قيمت بليط

بليط‌هاي اکونومي (economy) و بيزينس (business class) تفاوت‌هايي با هم دارند که مهم‌ترين آن تفاوت قيمت اين دو کلاس پروازي است. واژه فرانسوي اکونومي به معناي صرفه‌جويي است و همان‌طور که از نامش مشخص است اين نوع کلاس پروازي نسبت به ساير کلاس‌هاي پروازي به‌صرفه‌تر بوده و قيمت پايين‌تري دارد و در واقع ارزان‌ترين کلاس پروازي را به خود اختصاص مي‌دهد. کلاس بيزينس يا تجاري در رده دوم کلاس‌هاي پروازي قرار مي‌گيرد و معمولا با ارائه امکانات و خدماتي گسترده‌تر نسبت به اکونومي قيمت بليط هواپيما آن بالاتر است.

خدمات فرودگاه تا سوارشدن به هواپيما

سالن‌هاي استراحت فرودگاه براي پرواز بيزينس کلاس متفاوت بوده که البته اين امکانات در هر فرودگاه نيز متغير است. از آنجايي که اين سالن مخصوص افرادي است که در سفر تجاري و کاري هستند، به همين دليل فضايي آرام و ساکت و راحت براي استراحت دارد و امکانات لازم براي ارتباطات کاري مثل واي‌فاي رايگان، ميز کار و صندلي و اسنک و نوشيدني نيز در آن وجود دارد. به علاوه براي ورود به هواپيما بدون ماندن در صف‌هاي طولاني وارد مي‌شوند و مي‌توانند از لانژهاي اختصاصي ايرلاين‌ها در فرودگاه استفاده کنند. اين در حالي است که پروازهاي اکونومي سالن اختصاصي و امکانات خاصي در فرودگاه ندارند و براي سوار شدن به هواپيما نيز بايد منتظر بمانند تا ابتدا مسافران فرست کلاس، بعد از آن بيزينس کلاس وارد شوند.

امکانات و خدمات

هر ايرلاين و شرکت هواپيمايي خدمات و امکانات رفاهي متفاوتي در کلاس‌هاي پروازي خود ارائه مي‌دهد بنابراين تفاوت کلاس بيزينس و اکونومي در هر ايرلاين مي‌تواند متغير باشد.

صندلي‌هاي بيزينس کلاس برخلاف اکونومي در دو رديف جدا هستند و معمولا با کمي فاصله جلوي آن قرار دارند و مبله، اتوماتيک، جادار و راحت‌تر هستند. بسياري از ايرلاين‌ها صندلي‌هاي تخت‌خواب‌شو را در کلاس تجاري نصب کرده‌اند که اين صندلي‌ها قبلا در فرست ‌کلاس‌هاي بين‌المللي ارائه مي‌شدند. همچنين برخي صندلي‌هاي بيزينس کلاس به صورت کابين‌دار هستند و به مسافران حريم خصوصي بيشتري مي‌دهند. اين صندلي‌ها معمولا در هواپيماهاي پهن‌پيکر به شکل دو صندلي در وسط و يک صندلي در هر دو طرف، قرار مي‌گيرند. در هر دو طرف صندلي‌ها يک پنل اختصاصي وجود دارد. غذاهاي اين کلاس پروازي بسيار خوب و با کيفيت‌تر است و در آن انواع نوشيدني سرد و گرم سرو مي‌شود. در بسياري موارد مسافران بيزينس کلاس مي‌توانند از ميان چند نوع غذا، يکي را انتخاب کنند. کابين بيزينس کلاس معمولا از فرست کلاس و اکونومي کلاس جدا است و در در رديف وسط هواپيما بعد از کابين فرست کلاس قرار دارد.

کلاس‌هاي اکونومي صندلي‌هاي هواپيما به صورت رديفي چيده شده‌اند و فضاي محدودي وجود دارد. در طول پرواز براي راحتي مسافران و ايجاد سرگرمي براي گذراندن زمان، مجله يا روزنامه در اختيارشان قرار مي‌دهند و در قسمت جلوي صندلي معمولا سيستم صوتي تصويري وجود دارد که فيلم‌ها و برنامه‌هاي از پيش تعيين شده‌اي دارد. صندلي‌هاي کلاس اکونومي به راحتي کلاس اکونومي نيستند و کوچک‌ترند و فضاي کمتري در قسمت جلو دارند بنابراين اگر صندلي را کمي بيشتر خم کنيد ممکن است فردي که در عقب نشسته، اذيت شود. همچنين مسافران اکونومي براي سرگرم شدن در طول سفر انتخاب‌هاي محدودتري در اختيار دارند.

در اين کلاس پروازي معمولا يک وعده غذاي بسته‌بندي شده با نوشيدني سرو مي‌شود که وعده آن به ساعت پرواز بستگي دارد، که غذاها معمولا يک يا دو مدل است که مسافر مي‌تواند فقط يکي را انتخاب کند. ميزان وزن بار مسافران هر کلاس پروازي متفاوت است و معمولا در بيزينس کلاس ميزان بار از کلاس اکونومي بيشتر است که معمولا با توجه به قوانين ايرلاين‌ها مشخص مي‌شود و مسافر براي بار اضافي مستلزم به پرداخت هزينه بيشتر مي‌شود. مسافران کلاس اقتصادي معمولا اجازه ندارند وارد کابين کلاس تجاري شوند.

هنگام پياده‌شدن از هواپيما، ابتدا مسافران بيزينس و بعد از آن اکونومي کلاس پياده مي‌شوند. به طور کلي در مسيرهاي طولاني تفاوت‌هاي بين کلاس اکونومي و بيزينس بسيار مشهودتر است و تفاوت پرواز بيزنس کلاس و اکونومي کلاس بيشتر در ارائه خدمات، امکانات و قيمت اين دو کلاس پروازي است و هر مسافر بايد با توجه به شرايط خود و در نظر گرفتن امکانات رفاهي و کيفيتي که از پرواز انتظار دارد، نوع کلاس پروازي خود را انتخاب کند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 9

  آخرین اخبار
توسعه هوشمندانه ارس با حفظ منابع طبيعي و تعامل بين بخشي
آلودگي به هواي تبريز بازگشت
زنوزي: مطمئن باشيد حق با بيرانوند است/ براي VAR از ما پول مي‌خواهند
جشنواره ملي چندرسانه‌اي «جاده سبز» در تبريز؛ تلاشي براي بهبود ايمني جاده‌ها و حمل‌ونقل کشور
ضرورت رفع موانع گلخانه‌داران منطقه آزاد ارس/توسعه گلخانه‌هاي ارس با تمرکز بر انرژي‌هاي پايدار
کارگاه‌هاي تخصصي رسانه و ارتباطات « جشنواره ملي جاده سبز» برگزار مي شود
داوران جشنواره «جاده سبز» اعلام شدند؛ از آناهيتا درگاهي تا رضا رشيدپور و علي ضيا
نمايش اصلي و کرم در تبريز به روي صحنه رفت
آماده‌سازي 120 مسجد آذربايجان شرقي براي آيين اعتکاف
حقوق اقليت‌هاي ديني به شکلي شايسته‌تر مورد توجه قرار مي گيرد
  پربازدیدترین اخبار
ضرورت رفع موانع گلخانه‌داران منطقه آزاد ارس/توسعه گلخانه‌هاي ارس با تمرکز بر انرژي‌هاي پايدار
نمايش اصلي و کرم در تبريز به روي صحنه رفت
آماده‌سازي 120 مسجد آذربايجان شرقي براي آيين اعتکاف
حقوق اقليت‌هاي ديني به شکلي شايسته‌تر مورد توجه قرار مي گيرد
داوران جشنواره «جاده سبز» اعلام شدند؛ از آناهيتا درگاهي تا رضا رشيدپور و علي ضيا
کارگاه‌هاي تخصصي رسانه و ارتباطات « جشنواره ملي جاده سبز» برگزار مي شود
جشنواره ملي چندرسانه‌اي «جاده سبز» در تبريز؛ تلاشي براي بهبود ايمني جاده‌ها و حمل‌ونقل کشور
آلودگي به هواي تبريز بازگشت
زنوزي: مطمئن باشيد حق با بيرانوند است/ براي VAR از ما پول مي‌خواهند
توسعه هوشمندانه ارس با حفظ منابع طبيعي و تعامل بين بخشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.