1394/1/29 - 05 : 40
کد خبر: 2598
گزارش
زمزمه افزايش کرايه تاکسي و اتوبوس در تبريز/قيمت منطقي خواسته مردم
احرارنيوز: اين روزها، زمزمه هايي مبني بر افزايش کرايه تاکسي و اتوبوس در شهر تبريز در حالي مطرح مي شود که مردم نيز در مقابل اين نرخ ها انتظاراتي از مجموعه شهرداري دارند.

به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، در حالي اين روزها برخي اظهارات اعضاي شورا شهر و مسئولان شهري از افزايش نرخ وسايل حمل و نقل عمومي در تبريز خبر مي دهند که مردم اين شهر خواستار توجه جدي به موضوع حمل و نقل عمومي هستند.

هرچند با وجود اينکه لايحه افزايش نرخ کرايه هاي اتوبوس و تاکسي هاي تبريز هنوز به صحن شوراي شهر تبريز راه نيافته، برخي از رانندگان تاکسي شهر به شکل خود سرانه اقدام به افزايش کرايه هاي خود کرده اند، اقدامي که مورد نارضايتي مردم قرار گرفته و مديرعامل سازمان تاکسيراني را به واکنش وا داشت به گونه اي که عباس نژاد در جمع نمايندگان خطوط تاکسيراني بر لزوم دريافت کرايه ها بر اساس نرخ مصوب تاکيد کرد.

از سوي ديگر رند نبودن کرايه هاي اتوبوس و تاکسي در شهر تبريز در طول چندين سال گذشته مشکلات زيادي را براي شهروندان به وجود آورده و همواره بر سر اين موضوع اختلافاتي بين مسافران با رانندگان اين وسايل نقليه وجود داشته است.

خدمات حمل و نقل عمومي شهر تبريز بايد افزايش يابد

يکي از شهروندان تبريزي با انتقاد از وضع وسايل حمل و نقل عمومي در تبريز گفت: متاسفانه در بسياري از مسيرها بيش از مقدار مصوب اقدام به گرفتن کرايه مي شود و بسياري از مواقع اعتراض به رانندگان هيچ تاثيري ندارد و بيشتر شهروندان به خاطر جلوگيري از هر گونه بحثي با راننده، کرايه اضافي را پرداخت مي کنند.

وي ادامه داد: از سوي ديگر متاسفانه نرخ کرايه ها چه در اتوبوس ها و چه در تاکسي ها رند نبوده و ما هم اکنون حتي قبل از تصويب قانوني در اين مورد، مجبور به پرداخت اضافي کرايه هستيم که شايد اين مقدار کمي که به شکل اضافه پرداخت مي شود در يک يا دو نوبت هيچ تاثيري نگذارد اما جمع اين پول هاي خرد در چندين وعده مبلغ قابل توجهي مي شود.

اين شهروند تبريزي با بيان اينکه انتظار داريم در قبال افزايش کرايه، خدمات حمل و نقل عمومي افزايش يابد، گفت: شلوغي اتوبوس ها و کم بودن تعداد آن ها سبب رنجش بسياري از شهروندان شده است و در اين ميان اگر مقادير کرايه ها افزايش مي يابد، بايد شاهد افزايش خدمات رساني اين وسايل نقليه نيز باشيم.

 

تاکسيرانان ناراضي از نرخ فعلي کرايه ها 

اين در حالي است که تاکسيرانان نيز از قيمت بالاي هزينه هاي جانبي خودرو همچون وسايل يدکي گله مند بوده و خواستار افزايش هر چه سريع تر کرايه ها هستند.

يکي از تاکسيرانان باسابقه تبريزبا اشاره به افزايش هزينه هاي جانبي خودرو گفت: وسايل يدکي خودرو مانند روغن موتور، لنت ترمز، صفحه کلاج بيمه ماشين، ضد يخ، مزد ميکانيک و صافکار هر روز بدون دليل منطقي و قانوني افزايش مي يابد.

وي ادامه داد: تاکسيراني جزو مشاغل سخت است و يک راننده تاکسي چندين برابر درآمد ماهيانه خود، هزينه نگهداري خودرو را پرداخت مي کند که همه اين مسائل بايد در تصويب نرخ کرايه تاکسي ها تاثيرگذار باشد.

اين تاکسيران با بيان اينکه بايد با شروع سال شاهد تغيير قيمت کرايه ها بوديم، گفت: از مسئولان مربوطه انتظار داشتيم تا با آمدن سال جديد نسبت به افزايش کرايه ها اقدام کنند تا ديگر شاهد عمل غيرقانوني برخي تاکسيرانان نباشيم زيرا کرايه هاي فعلي کفاف هزينه هاي خودرو را نمي کند.

افزايش نرخ کرايه ها در جلسه شوراي شهر مطرح مي شود

فريدون بابايي اقدم، رئيس کميسيون تحقيق و نظارت شوراي شهر تبريز در گفتگو با خبرنگار مهر از مطرح شدن بحث افزايش کرايه هاي تاکسي و اتوبوس در جلسه علني شوراي شهر خبر داد و گفت: از رياست شوراي شهر تبريز خواسته ايم تا در اولين فرصت نسبت به تعيين تکليف کرايه هاي اتوبوس و تاکسي ها اقدام شود.

وي ادامه داد: در بيشتر شهرهاي کشور، کرايه اتوبوس و تاکسي تعيين تکليف شده است اما در شهر تبريز رانندگان تاکسي با بلاتکليفي مواجه هستند.

اين عضو شوراي شهر با اشاره به اينکه هزينه هاي جانبي براي رانندگان تاکسي افزايش يافته است، گفت: به دليل تعيين نشدن نرخ جديد کرايه ها و افزايش آن، بسياري از رانندگان مرتکب تخلفاتي شده و کرايه بيشتري از مسافران مي طلبند که با تعيين تکليف نرخ کرايه ها بايد هر چه سريع تر جلوي اين تخلفات گرفته شود.

سعي بر رند شدن کرايه ها خواهيم داشت

بابايي اقدم ادامه داد: افزايش ?? تا ?? درصدي کرايه ها به شوراي شهر پيشنهاد خواهد شد البته سعي خواهيم کرد کرايه ها به گونه اي افزايش داده شود که به شکل رند درآمده و مردم بر سر پول خرد با رانندگان اختلافي نداشته باشند.

وي ادامه داد: در طول سال هاي گذشته کرايه ها به گونه اي تعيين مي شدند که مبلغ رندي نبوده و همه را دچار مشکل مي کردند که اين امر هم در اتوبوس ها و هم تاکسي ها مشاهده مي شد اما اين بار نرخ ها را به شکل رندي تعيين خواهيم کرد.

عضو شوراي شهر با بيان اينکه هم اکنون حدود ?? هزار نفر در تاکسيراني فعاليت مي کنند، گفت: با در نظر گرفتن اعضاي خانواده اين تاکسيرانان، حدود ?? هزار نفر از طريق اين شغل ارتزاق مي کنند که با توجه به اين امر بايد از ابتداي سال جاري شاهد افزايش کرايه تاکسيرانان بوديم.

 

افزايش بيش از ?? درصدي کرايه ها معقول نيست

اسماعيل چمني نيز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزايش نرخ کرايه ها گفت: تاکنون که اين موضوع در شورا مطرح نشده، هچ راننده اي حق دريافت کرايه اضافه را ندارد و در صورت تخلف از سوي رانندگان، برخورد شديدي با آن ها مي شود.

نائب رئيس شوراي شهر تبريز ادامه داد: افزايش نرخ کرايه ها تنها بعد از تصويب شورا امکان پذير خواهد بود که به احتمال فراوان جلسه بعد شورا شاهد بررسي اين لايحه خواهيم بود.

وي با اشاره به اينکه افزايش نرخ کرايه ها بايد به شکل معقول باشد، گفت: افزايش بين ?? تا ?? درصدي مورد تاکيد اعضا خواهد بود و به طور يقين بالا رفتن کرايه ها به ميزان بيش از ?? درصد در شورا راي نخواهد آورد.

چمني ادامه داد: رانندگان تاکسي و اتوبوس ها جزو زحمت کش ترين اقشار جامعه بوده و بايد نسبت به احقاق حق اين افراد اقدام شود اما تمامي اين موارد بايد در قالب احترام به حقوق شهروندان تبريزي باشد

.

وعده هاي مسئولان شهرداري تبريز از اخبار خوشي در زمينه حمل و نقلي تبريز در سال ?? حکايت مي کند به گونه اي که طبق گفته مسئولان ?? درصد بودجه تبريز به حمل و نقل عمومي و ترافيک اختصاص خواهد يافت که اين امر مي تواند تحولات بالايي در اين حوزه به وجود آورد.

بايد منتظر بود و ديد در جلسه آتي شوراي شهر تبريز لايحه افزايش نرخ تاکسي و اتوبوس ها با چه وضعي مواجه شده و اين افزايش به چه ميزاني خواهد بود.

.....................................................

گزارش: فائزه زنجاني

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 5

  آخرین اخبار
مشاور رسانه اي، آشنايي غريب
برنامه‌ريزي براي افتتاح 2700واحد نهضت ملي مسکن در سهند تا دهه فجر
احياي درياچه اروميه نيازمند سهيم کردن مردم در تصميم گيري هاست
دستگيري سارق منازل با اموال سرقتي به ارزش 300 ميليارد ريال
کشف ??? کيلوگرم آرد خارج از شبکه توزيع در مراغه
هشت مرکز غيرمجاز درمان در تبريز پلمب شد
اولين بانوي داور تبريزي جام باشگاههاي واليبال نشسته آسيا را قضاوت خواهد کرد
مشارکت مردم ايران با پليس در سطح دنيا بي نظير است
پيشرفت بخش خصوصي در گرو امنيت سرمايه‌گذاري است
رفع فيلترينگ در صلاحيت‌هاي شوراي نگهبان نيست
  پربازدیدترین اخبار
مشاور رسانه اي، آشنايي غريب
پيشرفت بخش خصوصي در گرو امنيت سرمايه‌گذاري است
مشارکت مردم ايران با پليس در سطح دنيا بي نظير است
رفع فيلترينگ در صلاحيت‌هاي شوراي نگهبان نيست
اولين بانوي داور تبريزي جام باشگاههاي واليبال نشسته آسيا را قضاوت خواهد کرد
کشف ??? کيلوگرم آرد خارج از شبکه توزيع در مراغه
هشت مرکز غيرمجاز درمان در تبريز پلمب شد
برنامه‌ريزي براي افتتاح 2700واحد نهضت ملي مسکن در سهند تا دهه فجر
دستگيري سارق منازل با اموال سرقتي به ارزش 300 ميليارد ريال
احياي درياچه اروميه نيازمند سهيم کردن مردم در تصميم گيري هاست
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.