1394/1/28 - 14 : 16
کد خبر: 2586
مديرکل آمار ثبت احوال اعلام کرد؛
وضعيت آمار ازدواج در کشور/ ميانگين سن ازدواج مردان و زنان
احرارنيوز:مديرکل اطلاعات آمار و جمعيت و مهاجرت سازمان ثبت احوال ضمن تحليل آمار ازدواج در کشور، از افزايش ميانگين سني ازدواج و همچنين تاخير در ازدواج جوانان خبر داد.

به گزارش احرارنيوز، ، علي اکبر محزون به تحليل آمار وقايع حياتي ازدواج پرداخت و گفت: بر اساس تحليل و بررسي هاي صورت گرفته در سال گذشته ??? هزار و ??? مورد واقعه ازدواج رخ داد که از اين تعداد ??? هزار و ??? مورد در مناطق شهري و ??? هزار و ??? مورد در نقاط روستايي رخ داده است.

وي به تحليل آمار ازدواج هاي انجام شده در ماه و شبانه روز پرداخت و گفت: اطلاعات موجود نشان مي دهد که در هر ماه ?? هزار و ??? واقعه ازدواج  و در هر شبانه روز هزار و ??? مورد و در هر ساعت نيز ?? واقعه ازدواج به ثبت رسيده است.

مديرکل اطلاعات آمار و جمعيت ثبت احوال به مقايسه اين آمارها نسبت به سال قبل اشاره کرد و اظهار داشت: آمارها کاهش منفي ?.? درصدي را نشان مي دهد که البته از سال ?? شاهد رشد منفي ازدواج در کشور بوده ايم. به طوري که در سال ?? منفي ?.? درصد در سال ?? منفي ?.? درصد و در سال ?? نيز با کاهش منفي ?.? درصدي مواجه بوده ايم.

محزون به استان هايي که بيشترين نرخ ثبت ازدواج را داشته اند اشاره کرد و گفت: استان هاي کردستان با ??.? درصد، اردبيل با ??.? درصد و زنجان با ??.? درصد بيشترين ثبت ازدواج را داشته اند و از سوي ديگر استان هاي البرز با ?.?، تهران با ? و کرمان با ?.? درصد کمترين نرخ ثبت ازدواج را به خود اختصاص داده است.

به گفته وي، اين آمارها به ازاي هر ???? ازدواج به ثبت رسيده است.

محزون گفت: نرخ ازدواج به ازاي هر هزار نفر در سال ??، ??.? درصد بوده که در سال گذشته به ?.? درصد کاهش پيدا کرده است.

اين مقام مسئول در سازمان ثبت احوال در مورد گروه سني ازدواج مردان نيز گفت: بيشترين گروه سني مردان ?? تا ?? سال ثبت شده است بطوريکه ??? هزار و ??? مورد ازدواج مردان در اين سن به ثبت رسيده که معادل ??.? درصد کل ازدواج ها مي شود.

وي با اشاره به اينکه بيشترين ازدواج گروه سني زنان ?? تا ?? سال نيز به ثبت رسيده است گفت: ??? هزار و ??? واقعه ازدواج زنان در اين گروه سني نيز ثبت شده که معادل ??.? درصد کل ازدواج ها را شامل مي شود.

محزون اظهار داشت: ترکيب ازدواج مردان ?? تا ?? سال با زنان ?? تا ?? سال بيشترين ترکيب ازدواج هاي انجام شده با ?? هزار و ??? مورد بوده که معادل ??.? درصد کل ازدواج ها را شامل مي شود.

مديرکل اطلاعات آمار و جمعيت ثبت احوال گفت: ميانگين سني ازدواج مردان ??.? و زنان ??.? بوده که مردان ??.? و زنان ??.? نسبت به سال قبل آن افزايش داشته است.

وي به تاخير ازدواج بالاي سن متعارف زنان و مردان نيز اشاره کرد و گفت: ??.? درصد ازدواج هاي مردان بالاي سن متعارف ازدواج انجام شده که نسبت به سال قبل (?.?) افزايش داشته و همچنين سن متعارف ازدواج زنان نيز نسبت به سال قبل آن که ??.? درصد بوده به ??.? درصد افزايش پيدا کرده است.

به گفته محزون، در مجموع تحليل هاي انجام شده نشان مي دهد که هم ميانگين سني و هم تاخير ازدواج بالاي سن متعارف نسبت به سال قبل آن از افزايش برخوردار بوده است.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 9

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.