1394/1/28 - 14 : 13
کد خبر: 2585
پروفسور داوران:
ايران جزو کشورهاي پيشگام در زمينه نانو تکنولوژي است
احرارنيوز:بانوي دانشمند تبريزي که اخيرا موفق به کسب جايزه ويژه علمي سازمان ملل متحد يونسکو با نام «کمک به توسعه نانو فناوري» شده است، گفت: ايران جزو کشورهاي پيشگام در زمينه نانو تکنولوژي است.

به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، پروفسور سودابه داوران در حاشيه مراسم تجليل استاندار آذربايجان شرقي از وي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اينکه چهار کشور جمهوري اسلامي ايران، آمريکا، روسيه و کنيا موفق به کسب اين جايزه مهم در زمينه تکنولوژي سرطاني شدند، افزود: ما روي ترکيبات ضد سرطاني، تکنولوژي سرطاني و نانوذرات هوشمند کار مي کرديم.

وي که اولين بانوي ايراني و تبريزي است که موفق به دريافت جايزه علمي از يونسکو مي شود، ادامه داد: اين چهارمين دوره برگزاري اين برنامه در يونسکو است که همزمان با ايام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن شده بود.

داوران به ظرفيت هاي علمي و پژوهشي کشورمان و به خصوص آذربايجان شرقي اشاره کرد و اظهار داشت: بنده اين جايزه را به مقام معظم رهبري و ملت بزرگ ايران تقديم مي کنم چراکه تحت سياست هاي داهيانه مقام معظم رهبري اين زمينه در کشورمان فراهم شده که خانم ها به راحتي وارد عرصه علم و فناوري شوند و استعدادهاي علمي خود را شکوفا کنند.

وي با تاکيد بر اينکه ايران جزو کشورهاي پيشگام در زمينه نانو تکنولوژي است، گفت: ما در سال اخير در کشورمان موفقيت هاي زيادي نيز در عرصه ترکيبات ضد سرطاني، تکنولوژي سرطاني و نانوذرات هوشمند داشتيم.

لازم به ذکر است که سودابه داوران استاد گروه شيمي دارويي دانشکده داروسازي تبريز موفق به کسب مدال «کمک به علوم و فناوري نانو» از سازمان علمي و فرهنگي ملل متحد (يونسکو) شده است.

اين جايزه در ?? فروردين ماه امسال طي مراسمي در مقر يونسکو در پاريس به سودابه داوران اعطا شد.

گفتني است دكتر سودابه داوران پيش از اين موفق به دريافت عناوين و جوايزي همچون رتبه اول در نهمين جشواره علوم پزشكي رازي در علوم پايه دارويي در سال ????، سه بار انتخاب به عنوان پژوهشگرنمونه مراكز تحقيقاتي دانشگاه علوم پزشكي تبريز، انتخاب به عنوان زن نمونه نخبه سال ???? از طرف نهاد محترم رياست جمهوري، انتخاب به عنوان ??? دانشمند نمونه سال ???? توسط دانشگاه كمبريج، انتخاب به عنوان افراد باهوش قرن ?? توسط مركز بين المللي بيو گرافي، چهارده ثبت اختراع در سيستم هاي دارورساني نوين، مجري طرح برتر دانشگاهي سال ?? و پژوهشگر نمونه استان آذر بايجان شرقي در سال ???? شده است.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 2

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.