استاندار آذربايجان شرقي: سواد رسانه اي دانش آموزان بايد افزايش يابد
، عابدين خرّم در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: موفقيت استان در حضوري شدن آموزشها در ??? درصد مدارس، حاصل زحمات تمام معلمان و مديراني است که دغدغه جبران خسارات آموزشي و تربيتي 25 ماهه کرونا را دارند و از اين پس نيز تعليم و تربيت آيندهسازان کشور را با روحيه جهادي پيش خواهند برد.
وي با قدرداني از تلاشهاي صرفشده براي بازگشايي مدارس و حضوري شدن آموزشها در استان، گفت: بازگشايي مدارس موجب نشاط اجتماعي شده و جلوه جاري و ساري بودن زندگي پس از ايمنسازي شهروندان با واکسيناسيون است.
خرّم با اشاره به آمار ?? درصدي دو مرحله واکسيناسيون معلمان و دانشآموزان بالاي ?? سال، خواستار اقناعسازي براي رسيدن امار واکسيناسيون دانشآموزان ? تا ?? سال به حد قابل قبول شد.
وي با بيان اينکه رويکرد دولت در واکسيناسيون، اقناعسازي است نه اجبار، افزود: رئيس جمهور آغاز واکسيناسيون رده سني زير ?? سال را به بررسيهاي علمي منوط کرده بودند و با اثبات اثربخشي و عدم عوارض واکسنهاي مورد استفاده، اين کار آغاز شده و جاي نگراني براي خانوادهها وجود ندارد.
استاندار آذربايجان شرقي همچنين خواستار پيگيري آموزش پرورش براي تزريق دوز سوم واکسن توسط معلمان و دانشآموزان استان شد و از آمادگي دانشگاه علوم پزشکي و شبکه بهداشت براي تسهيل و تسريع در اين امر خبر داد و اظهار اميدواري کرد با رعايت دستورالعملهاي مربوطه مشکلي در ادامه سال تحصيلي پيش نيايد.
وي در خصوص برخي نواقص مربوط به تامين سرويس حمل و نقل دانش آموزان مدارس، دستور همکاري بيشتر فرمانداران، شهرداران، شرکتهاي اتوبوسراني و تاکسيراني و اتحاديه تعاونيهاي حمل و نقل طي دو ماه آينده را صادر کرد.
خرّم همچنين از شوراي آموزش و پرورش خواست طرحهاي پيشنهادي براي جبران عقبماندگي آموزشي و تربيتي دانشآموزان استان در فرصت تابستان را تدوين و بررسي کند.
وي در ادامه در خصوص برنامههاي هفته بزرگداشت مقام معلم، خواستار ابتکار و نوآوري در طراحي ويژه برنامههاي کيفي هفته بزرگداشت مقام معلم شد و گفت: از نشست صميمي و چهره به چهره با معلمان براي شنيدن مطالبات و پيشنهادهاي ايشان استقبال ميکنيم.
استاندار آذربايجان شرقي اظهار داشت: دولت توقعات و دغدغههاي معلمان براي ارتقاي سطح معيشتي را قبول کرده و اجراي قانون رتبهبندي فرهنگيان را دنبال ميکند؛ در سطح بالاتر نيز برنامه دولت معنابخشي دوباره به دستگاه تعليم و تربيت است.
مديرکل آموزش و پرورش استان و معاونان وي نيز در اين جلسه گزارشهايي را در خصوص روند حضوري شدن آموزشهاي مدارس و برنامههاي هفته گراميداشت مقام معلم ارائه کرده و اعضاي شورا به تبادل نظر در خصوص موضوعات مرتبط پرداختند.