1401/01/09 - 18 : 18
کد خبر: 25492
پايان خوش با شکست لبنان؛
«مُهر» پيروزي بر صعود شيرين ايران/ شمارش معکوس براي بهترين قرعه
احرار: تيم ملي فوتبال ايران با پيروزي در آخرين ديدار مرحله انتخابي جام جهاني نمايش خيره کننده اش را تکميلي کرد و تنها يک شکست در ديداري تدارکاتي به استقبال قرعه کشي جام جهاني رفت.

تيم ملي فوتبال ايران در آخرين ديدار مرحله نهايي انتخابي جام جهاني 2022 قطر از ساعت 16 امروز سه شنبه نهم فروردين در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد و قضاوت «مينگ» از چين به مصاف تيم ملي لبنان رفت که اين ديدار با برتري 2 بر صفر قرمزپوشان ميزبان به پايان رسيد. سردار آزمون (35 ) و عليرضا جهانبخش(72 ) براي ايران گل زدند.

داور چيني در اين ديدار با سعيد عزت اللهي کارت زرد نشان داد.

دراگان اسکوچيچ در اين ديدار که جنبه تشريفاتي داشت از عليرضا بيرانوند، محمدحسين کنعاني زادگان، مجيد حسيني، صادق محرمي(87 دانيال اسماعيلي فر)، اميد نورافکن، سعيد عزت الهي(46 ميلاد سرلک)، احمد نورالهي، عليرضا جهانبخش (کاپيتان)(85 اميرحسين حسين زاده)، الهيار صيادمنش (46 مهدي مهدي پور)، علي قلي زاده(73 مهدي ترابي) و سردار آزمون استفاده کرد.

قابل پيش بيني بود که در حضور تماشاگران ايران ملي پوشان کشورمان شروع تهاجمي داشته باشند و براي رسيدن به گل عطش بالايي از خود نشان دهند که همين اتفاق هم رخ داد و قرمزپوشان ايران در نيمه اول توپ و ميدان را در اختيار داشتند.

با اين حال براي رقم خوردن اولين خطر جدي روي دروازه لبنان تماشاگران 19 دقيقه انتظار کشيدند تا عليرضا جهانبخش که در اين ديدار کاپيتان بود با شوتي محکم دروازه حريف را تهديد کند اما دروازه بان لبنان توپ را دفع کرد.

تيم ملي ايران که برتري کاملي بر زمين داشت در دقيقه 35 بالاخره به گل برتري رسيد. کنعاني زادگان که تا زمين حريف پيش آمده بود پاس عمقي زيبايي را براي سردار آزمون ارسال کرد که اين بازيکن درون محوطه جريمه با ضربه‌اي دقيق و بدون معطلي دروازه حريف را باز کرد.

بعد از اين گل لبناني‌ها تا حدودي از لاک دفاعي خارج شدند و در دقيقه ?? فرصت خوبي براي تهديد دروازه ايران پيدا کردند اما شوت بازيکن اين تيم از بالاي دروازه به بيرون رفت تا نيمه اول اين ديدار با برتري يک بر صفر شاگردان اسکوچيچ به پايان برسد.

شروع نيمه دوم اما براي تيم ايران زنگ خطر را به صدا دراورد چرا که لبناني ها در چند صحنه خطرناک ظاهر شدند و تا آستانه باز کردن دروازه بيرانوند هم پيش رفتند. با اين حال در دقيقه 55 همکاري خوب سردار آزمون و جهانبخش موقعيت مناسبي را درون محوطه جريمه براي کاپيتان ايران فراهم کرد اما ضربه جهانبخش را دروازه بان حريف با پا برگشت داد.

تيم ملي ايران براي نيمه دوم شاهد دو تغيير بود و سعيد عزت الهي که يک کارت زرد گرفته بود جايش را به ميلاد سرلک داد و مهدي مهدي پور هم به جاي الهيار صيادمنش وارد زمين شد.

در شرايطي که دو تيم بازي را در ميانه ميدان پيگيري مي کردند محمدحسين کنعاني زادگان در دقيقه 72 دومين پاس گل خود را داد و اين بار با ارسالي بلند از زمين ايران عليرضا جهانبخش را پشت محوطه حريف صاحب توپ کرد که اين بازيکن بعد از کنترلي عالي با ضربه اي فني و دقيق براي بار دوم دروازه لبنان را باز کرد.

در دقايق باقي مانده ملي پوشان ايران حملات خود براي رسيدن به گل هاي بيشتر را ادامه دادند اما نتوانستند دروازه حريف را باز کنند تا با همان دو گل پرونده بازيهاي تيم ملي در مرحله انتخابي جام جهاني بسته شود.

تيم ملي ايران که از چند هفته پيش صعودش به جام جهاني را قطعي کرده بود با پيروزي برابر لبنان 25 امتيازي شد و به همراه تيم ملي کره جنوبي به طور مستقيم جواز حضور در جام جهاني 2022 که زمستان سالجاري در قطر برگزار مي شود راه پيدا کرد.

ملي پوشان ايران با صعود به جام جهاني حالا منتظر قرعه کشي اين مسابقات هستند که روز 12 فروردين سالجاري در قطر برگزار خواهد شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 1

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.