1394/1/25 - 13 : 38
کد خبر: 2545
پربازديدترين نقاط تاريخي آذربايجان‌شرقي اعلام شد
احرارنيوز:مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي کليساي سنت استپانوس، موزه آذربايجان و رصدخانه مراغه را به ترتيب از پربازديدترين نقاط استان توسط گردشگران طي نوروز 94 اعلام کرد.

فرزين حق‌پرست ظهر امروز در جلسه گزارش عملکرد ستاد هماهنگي سفر استان اظهار داشت: در ايام نوروز بيش از 52 هزار بازديد از کليساي سنت استپانوس، بيش از 28 هزار بازديد از موزه آذربايجان و بيش از 46 هزار بازديد از رصدخانه مراغه صورت گرفته است.
وي افزود: روستاي کندوان با بيش از 60 هزار بازديد در بين روستاهاي هدف گردشگري در استان بالاترين بازديد را به خود اختصاص داده است.
حق‌پرست از بيش از 344 هزار بازديد از موزه‌هاي استان خبر داد و تصريح کرد: اقدامات مربوط به ستاد هماهنگي سفر در آذربايجان‌شرقي يک ماه زودتر از ساير استان‌ها يعني از آبان ماه سال 93 در استان آغاز شد.
وي از برگزاري 33 جلسه توسط ستاد هماهنگي سفر در آذربايجان‌شرقي خبر داد و افزود: آماده‌سازي موزه‌ها براي پذيرايي از مسافران نوروزي، هماهنگي با مراکز اطلاع‌رساني، استقرار 20 مرکز اطلاع‌رساني در استان، برگزاري نمايشگاه‌هاي صنايع دستي در تمام شهرستان‌ها، برپايي نمايشگاه آثار فاخر صنايع دستي در خانه پروين اعتصامي و خانه سفال از جمله اقدامات انجام شده توسط اين ستاد بود.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي از طرح توانمندسازي نيروي انساني و فعالان گردشگري طي اين طرح خبر داد و افزود: بالغ بر يک هزار نفر به طور رايگان در اين دوره‌هاي آموزشي شرکت کرده‌اند.
حق‌پرست ادامه داد: فعاليت 100 راهنماي گردشگري با لباس‌هاي متحدالشکل براي نخستين بار مطابق با هنرهاي استان، توزيع اقلام تبليغاتي يکپارچه براي توزيع در بين گردشگران، انعقاد تفاهم‌نامه همکاري بين سازمان‌ها و دستگاه‌هاي گشت از جمله تعزيرات، فرماندهي انتظامي و...در قالب گشت يکپارچه و متمرکز از ديگر اقدامات انجام شده توسط اين ستاد بود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود از حضور يک هزار و 500 گردشگر خارجي طي نوروز 94 در آذربايجان شرقي خبر داد و تصريح کرد: جابه‌جايي بيش از 425 هزار مسافر از پايانه‌ها، 575 پرواز از فرودگاه تبريز و ورود و تردد 8 ميليون خودرو به استان از جمله آمار حضور گردشگران طي ايام نوروز در استان بود.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي از دو هزار و 583 مورد بازرسي از رستوران‌ها و مراکز بين راهي توسط ستاد هماهنگي سفر در استان خبر داد و گفت: اين تعداد نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.
به گفته‎‌ حق‌پرست، اين بازرسي‌ها طي سه دوره انجام يافته که طي آن 170 مورد تذکر به موسسات گردشگري و 35 مورد اخطار داده شده و کل شکايات واصله توسط شهروندان به ستاد هماهنگي سفر استان هشت مورد بود که نسبت به سال گذشته 43 درصد کاهش يافته است.
وي يادآور شد: امسال نظارت ويژه بر سرويس‌هاي بهداشتي انجام شد که براي نظارت بهتر براي اين موضوع پيمانکار گرفتيم تا اکيپي مجهز در سطح استان فعال باشند و خدمات در اين زمينه قطع نشود ولي باز هم نقص و ايرادات موجود انکارناپذير است.
حق‌پرست افزود: در اين بين شهرداري تبريز نيز با برنامه‌هاي مختلف مثل اتوبوس‌هاي تبريزگردي، ايجاد غرفه‌هاي صنايع دستي و... همکاري خوبي با اين ستاد داشته و براي نخستين بار شهردارها جانشين ستاد بودند.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي در پاسخ به سئوالي مبني بر زمان تکميل پروژه دو کمال اظهار داشت: متاسفانه در مورد بناهاي تاريخي اقدام زيادي انجام نشده ولي ما اماکن تاريخي را ناموس خود مي‌دانيم.
وي با بيان اينکه به اماکن تاريخي به چشم نامحرم نگاه مي‌شود، تصريح کرد: در کشور ما نيز اين موضوع مستثني نيست در حالي که از آنجا که بافت‌هاي تاريخي در نقاط گران شهر واقع شده‌اند، فرصتي براي ايجاد ارزش افزود نيز فراهم آورده است.
حق‌پرست تاکيد کرد: مبلغ 5 ميليارد تومان بودجه براي تکميل پروژه دو کمال نياز است ولي با اين حال سعي داشته‌ايم حداقل از لحاظ بصري محوطه را تميز نگهداري کنيم.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي با اشاره به بسته بودن قالب مغازه‌هاي بازار تبريز در ايام نوروز، اظهار داشت: موضوع بسته بودن مغازه‌هاي بازار تبريز در ايام نوروز همواره از دغدغه‌هاي ما بوده است.
وي با اشاره به اينکه سازمان ميراث فرهنگي در بازار نيروهايي دارد که از بازار مراقبت مي‌کنند تا آسيبي وارد نشود، افزود: بازار بخش خصوصي است و نمي‌توان با اجبار کسبه را مجبور به باز کردن مغازه‌ها کرد.
حق‌پرست تاکيد کرد: با وجود اينکه از سوم فروردين بخشي از مغازه‌ها باز بودند ولي نتوانستيم از روز تحويل سال بازار را باز نگه داريم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 2

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.