احرار: فرمانده انتظامي آذربايجانشرقي گفت: سامانه پيام کوتاه مرکز فوريتهاي پليسي 110 براي افرادي که قادر به ارتباط کلامي نيستند، در اين استان نيز راه اندازي شد.
سردار حسين عبدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بيان اينکه پليس به افرادي که مشکل صحبت، شنيدن و يا گويش دارند با افتتاح سامانه پيام کوتاه 110 خدمت رساني خواهد کرد، افزود: هم استانيها مي توانند به صورت شبانهروزي با اين سامانه در حوزههاي مختلف فوريتي پليسي، بررسي اطلاعاتي، راهنمايي و ارشاد خدمات دريافت کنند.
وي با اشاره به اينکه پليس در راستاي افزايش خدمات رساني به مردم و توسعه و هوشمندسازي برنامههاي خود به تازگي اقدام به راه اندازي سامانه پيام کوتاه 110 کرده است، ادامه داد: با استناد به گزارش انجمن حمايت از افراد با افت شنوايي، قريب به دو درصد از جامعه را افراد ناشنوا يا با افت شنوايي تشکيل ميدهند که به دليل ناتواني و مشکلات کلامي، قادر به برقراري تماس تلفني با مرکز فوريتهاي پليسي نيستند که خوشبختانه با رونمايي از سامانه پيام کوتاه اين امکان فراهم شد تا اين افراد با پليس در ارتباط باشند.
سردار عبدي در رابطه با قابليتهاي سامانه پيام کوتاه 110 خاطرنشان کرد: شهروندان آذربايجان شرقي که تمايل به ارسال پيامک به اين سامانه دارند، ابتدا پيش شماره 110 و سپس کد استان محل سکونت (کد آذربايجان شرقي) را وارد و سپس درخواست خود را به همراه آدرس و نشاني مورد نظر مطرح کنند.
وي با بيان اينکه ماموريتهاي پليس حياتي و مهم هستند، تاکيد کرد: ايجاد مزاحمت از طريق تماس تلفني يا ارسال پيامک به فويتهاي پليسي 110 پيگيرد قانوني و قضايي دارد، بنابراين از شهروندان درخواست ميکنيم با کنترل رفتار فرزندان خود در اين زمينه با پليس همکاري و تعامل داشته باشند