1393/12/24 - 15 : 54
کد خبر: 2422
لزوم برندسازي محصولات نساجي زنجان/ فعاليت واحدها با ?? درصد ظرفيت
احرارنيوز:صنعت نساجي را مي توان به عنوان صنعتي تاثيرگذار در اقتصاد استان زنجان و در عين حال صنعتي متاثر از نوسانات اقتصادي و قاچاق کالا عنوان کرد.

بي شک قاچاق کالا بيشترين ضربه را به صنعت نساجي وارد مي کند و استان زنجان به عنوان قطب نساجي کشور همواره از  قاچاق کالا تاثير منفي بسياري دريافت کرده است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بيان اينکه استان زنجان همواره به عنوان قطب نساجي کشور مطرح بوده است گفت:  استان زنجان بعد از استان اصفهان در زمينه استفاده از تکنولوژي صنعت نساجي رتبه دوم را داراست.

اصر فغفوري  افزود: گروه نساجي و پوشاک در استان زنجان با برخورداري از ??  واحد توليدي فعال زمينه اشتغال ???? هزار نفر را فراهم کرده است.

وي ادامه داد: از تعداد ?? واحد گروه صنايع نساجي و پوشاک استان زنجان، ?? واحد در زمينه چرم و کفش؛ ?? واحد در حوزه پوشاک و ?? واحد در حوزه توليد انواع منسوج داراي دسته بندي هستند.

فغفوري با بيان اينکه استان زنجان به لحاظ  توليد برخي الياف توليدي همانند منسوج بي بافت اسپان لس در منطقه خاورميانه داراي جايگاه منحصربفردي است، افزود: توليد منسوج بي بافت اسپان لس و همچنين آنتي باکتريال موقعيت و مزيت خاصي را براي استان فراهم آورده است.

 

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، انواع نخ يا سيستم ريسندگي الياف کوتاه و بلند فرش، پارچه، پارچه پرده ايي، پارچه استوني، پارچه جين، توليد الياف مصنوع، انواع منسوج نبافته محدوده گسترده کاربردهاي بهداشتي تا ژنونکپستابل از مهمترين توليدات  بخش نساجي استان زنجان عنوان کرد.

فغفوري بر لزوم برندسازي در حوزه صنعت نساجي استان زنجان تاکيد کرد و گفت: برندسازي و استفاده از مزايايي آن بايد مورد توجه توليد کنندگان اين صنعت قرار گيرد.

وي با بيان اينکه در حال حاضر طرحهاي مهم و بزرگ نساجي در استان در حال اجرا است، افزود: با بهره برداري از طرح هاي جديد نساجي  در استان زنجان براي ???? نفر اشتغال ايجاد خواهد شد.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، افزود: تکميل زنجيره توليد در استان  بخصوص در توليد کالاي نساجي ضروري است از جمله مي توان به توليد صنعتي پوشاک جين، کت و شلوار و ساير پوشاک اشاره کرد.

 فغفوري افزود:  توليد محصولات نساجي تحت  امتياز برندهاي معتبر باعث توجه  به کيفيت محصول و يافتن  بازار صادراتي شود که اين روند توليد در چين و  کشورهاي جنوب و جنوب شرقي آسيا ديده مي شود.

استاندار زنجان نيز در اواخر سالجاري در بازيدي که از يکي از واحدهاي نساجي داشت گفته بود که زنجان دومين استان به لحاظ حجم صنايع نساجي در سطح کشور است.

جمشيد انصاري پيشتر تاکيد کرده بود: عدم توجه اقتصاد ملي به ظرفيت‌ نساجي استان زنجان موجب شده تا نساجي استان با ?? درصد ظرفيت خود کار کند.

انصاري با بيان اينکه اگر اقتصاد ملي نياز خود را بر اساس توانمندي‌هاي استان‌هاي مختلف مورد توجه قرار دهد، مي‌تواند به راحتي از سد مشکلات بگذرد، ادامه داد: عدم توجه اقتصاد ملي به اين ظرفيت‌ها در استاني مانند استان زنجان موجب شده تا نساجي استان با ?? درصد ظرفيت خود کار کنند.

استاندار زنجان با بيان اينکه صنعت نساجي بخش عمده اي از صنايع اين استان را شامل مي شود، گفت: زنجان دومين استان به لحاظ حجم صنايع نساجي در سطح کشور است.

جمشيد انصاري، به مشکلات فراوان صنايع نساجي در سطح کشور اشاره کرد و افزود: مشکلات نساجي کشور به قدري است که تکاليفي در قانون بودجه براي حمايت و حل مشکلات آن پيش بيني شده است.

وي بر لزوم تشکيل کارگروه ويژه براي شناسايي و دسته بندي مشکلات صنايع نساجي تاکيد کرد و يادآورشد: اين کارگروه پس از بررسي مشکلات نساجي، نحوه برخورد با اين صنعت در بخش هاي مختلف مالياتي و بانکي را در قالب يک بسته حمايتي ويژه اي تدوين و جهت دريافت حمايتهاي لازم به دولت ارائه خواهد کرد

 

مدير کل اقتصادي و سرمايه گذاري استانداري زنجان، با بيان اينکه توسعه صنعت نساجي در استان زنجان نياز به سرمايه گذاري دارد گفت: بايد زير ساختهاي لازم براي سرمايه گذاري صنعت نساجي در استان فراهم شود.

کريم حسينخاني  استان زنجان را قلب صنعت رسيندگي و بافندگي در کشور عنوان کرد و افزود: اين استان پتانسيل لازم براي توسعه اين صنعت را دارد.

وي اظهار داشت: توسعه صنعت نساجي در استان زنجان نياز به حمايت واحدهاي توليدي دارد که در دولت تدبير و اميد به تقويت واحدهاي توليدي برنامه ريزي هاي لازم انجام شده است.

مدير کل اقتصادي و دارايي استان زنجان گفت: در شهر هيدج استان زنجان کارخانه ريسندگي وجود دارد که در حال حاضر با ظرفيت ?? درصد فعاليت مي کند و مذاکراتي انجام شده که حمايت لازم از صنعت نساجي در استان انجام شود و اين صنعت ديرينه در استان توسعه پيدا کند.

حسينخاني تاکيد کرد: بايد اين صنعت را در استان به روز کنيم و بازار داخلي را تقويت و براي صادرات اين صنعت راهکار لازم را در دستور کار قرار دهيم.

وي افزود: در استان بايد واحدهاي ريسندگي و بافندگي را فعال کنيم و براي رفع مشکلات اين حوزه ها تلاش کنيم.

مدير کل امور اقتصادي و دارايي استانداري زنجان با بيان اينکه استان زنجان بيش از ?? واحد نساجي دارد گفت: از اين تعداد ? واحد راکد است و تعطيل است و تنها ? واحد با ظرفيت بسيار محدود در استان فعاليت مي کنند.

حمايت از صنعت نساجي باعث توسعه اشتغال مي شود

همچنين نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به توسعه صنعت نساجي در کشور و استان زنجان گفت: حمايت از صنعت نساجي باعث ايجاد اشتغال پايدار مي شود

محسن عليمرداني افزود: متاسفانه در استان زنجان آن طور که بايد به صنعت نساجي توجه جدي نشده است و اين امر باعث شده که اين  صنعت به خوبي نتواند توسعه پيدا کندو مفقوده مانده است.

وي اظهار داشت: در راستاي توسعه صنعت نساجي در استان و کشور بايد سياستگذاران از صنعت نساجي حمايت کنند چرا که توجه به اين مهم نه تنها اقتصاد استان را تقويت مي کند بلکه جلوي معضل بيکاري را در جامعه مي گيرد.

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي گفت: اشتغالزايي از اين صنعت بسيار مهم است و نياز مستمر کشور است و بايد حمايت کاربردي و مستمر در دستور کار قرار گيرد.

عليمرداني تاکيد کرد: اکثر واحدهاي توليدي و تجاري درگير کمبود نقدينگي هستند و بايد سيستم بانکي تسهيلات لازم را در اختيار سرمايه گذار قرار بدهد تا بتواند صنعت خود را رونق بدهد.

وي گفت: يکي از راههاي کوتاهي که امروز مي توانيم براي تغيير و بهتر شدن شرايط استفاده کنيم مشارکت با سرمايه گذاران در حوزه صنعت نساجي است و در اين راستا بايد زير ساختها وبسترهاي لازم براي اين صنعت را فراهم کنيم.

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي بر حمايت از توليد داخلي اشاره کردو ياد آورشد: صنعتي که ريشه دارد و پايدار  بوده و نيروي انساني متخصص لازم را دارد بايد پيشرفت کند بنابراين بايد صنعت نساجي توسعه پيدا کند و به جايگاه واقعي خود برسد.

عليمرداني: فرصتهاي شغلي خوب و پايداري مي تواند در صنعت نساجي هم در طراحي، توليد و اشتغال ايجاد شود.

عليمرداني افزود: فرصتهاي شغلي خوب و پايداري مي تواند در صنعت نساجي هم در طراحي، توليد و اشتغال ايجاد شود.

وي تاکيد کرد: واردات بي‌رويه بيشترين آسيب را به صنعت نساجي مي زند و واردات باعث مي شود توليدات داخلي به خوبي در بازار مانور ندهند و مصرف کنندگان به سمت مصرف کالاهاي وارداتي بروند و اين زمينه بيکاري و تعطيلي واحدها ي صنعتي را فراهم مي کند.

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي در خصوص وضعيت صنعت نساجي استان زنجان تصريح کرد: اگر صنعت نساجي در استان و کشور به خوبي حمايت شود مي توان زمينه هاي صادرات را هم فراهم کرد و در راستاي تحقق اين مهم هم سرمايه گذاران هم بايد گام هاي موثر را بردارند.

چرخه حيات هر واحد صنعتي مستلزم تنوع توليدات است

عليمرداني گفت: زنجان در سال هاي گذشته از قطب هاي بزرگ صنايع نساجي کشور بوده و امروز هم واحدهاي جديد دوزندگي زيادي در اين استان ايجاد شده است.

وي تصريح کرد: تمايل سرمايه گذاري بخش خصوصي نسبت به ايجاد واحدهاي نساجي جديد در استان زنجان وجود دارد که بايد حمايت لازم در دستور کار قرار گيرد.

گزارش از زهرا مقدمي

.

.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 8

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.