1393/12/20 - 05 : 35
کد خبر: 2382
انتقال فعاليت‌هاي ايران خودرو به تبريز
احرارنيوز:رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس از پيشنهاد انتقال تمام فعاليت‌هاي ايران خودرو به آذربايجان‌شرقي خبر داد و گفت: پايتخت عوض کردن کار درستي نيست بايد کارخانه‌هاي بزرگ را انتقال دهيم تا ترافيک و آلودگي تهران حل شود.

 رضا رحماني بعدازظهر امروز در مراسم آغاز خط توليد انبوه وانت آريسان در کارخانه ايران‌خودروي تبريز اظهار داشت: دشمن آشکارا گفته که مي‌خواهد جمهوري اسلامي را فلج کند و در مرحله اول توليد و اقتصاد را نشانه گرفته که ‌با تلاش جهادي فعالان حوزه اقتصادي تا‌کنون به اين هدف دست نيافته است.

وي با اشاره به روند احداث شهرک فناوري خودرو در تبريز،‌ افزود: خودرو و قطعه‌سازي جزو مزيت‌هاي آذربايجان‌شرقي بوده که ‌در سال‌هاي گذشته عمده سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده در اين بخش بوده است.

نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه ‌پيشنهاد داديم تا کل فعاليت ايران‌خودرو به آذربايجان‌شرقي منتقل شود، گفت: پايتخت عوض کردن کار درستي نيست لذا بايد کارخانه‌هاي بزرگ را انتقال دهيم تا ترافيک و آلودگي تهران حل شود.

وي با بيان اينکه براي انتقال ايران‌خودرو به تبريز زمين مجاني هم قرار مي‌دهيم، افزود: استراتژي صنعتي ايجاب مي‌کند از مزيت‌هاي هر منطقه کشور نسبت به ظرفيت آن استفاده کنيم.

رحماني با اشاره به اهميت صنعت خودروسازي در بين صنايع ديگر و بيان اينکه نزديک به 60 شاخه صنعتي زيرشاخه‌هاي صنعت خودروسازي هستند، گفت: تقويت و حمايت از صنعت خودروسازي سطح گسترده‌اي از توليد را زير چتر حمايتي خود قرار مي‌دهد.

نماينده تبريز در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر ضرورت توليد خودروهاي باکيفيت و به‌روز دنيا در داخل و بيان اينکه خودروسازان بايد تجهيزات خود را به روز کنند، اظهار کرد: ايران با 80 ميليون نفر جمعيت و با توجه به کشورهاي همسايه، مي‌تواند در اين زمينه به پايگاه خودروسازي مهمي در منطقه تبديل شود.

رحماني با بيان اينکه از ساليان دور تبريز يکي از قطب‌هاي بزرگ صنعت کشور محسوب شده که اين مزيت امکان توسعه صنعت خودروسازي در اين منطقه را دوچندان کرده است، گفت: راه‌اندازي و فعاليت نخستين شهرک فناوري خودرو در تبريز، ايجاد خوشه‌ خودروسازي در اين شهر و صنايع قديمي و تاثيرگذار در عرصه قطعه‌سازي، بسترهاي مناسب خودروسازي در اين منطقه است.

وي نبود تست جاده‌اي در کشور را از عيوب صنعت خودروسازي در کشور اعلام کرد و گفت: آذربايجان‌شرقي و شهر تبريز براي ايجاد پايگاه صادراتي براي خودروسازان کشور با توجه به ظرفيت‌هاي منطقه‌اي آماده است.

رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي بار ديگر به جنگ اقتصادي نابرابر دشمنان با ايران اشاره کرد و تاکيد کرد: با وجود اين‌ که شرايط حاکم بر فضاي کسب و کار کشور در چند سال اخير مناسب نبود، اما گروه صنعتي ايران‌‌خودرو امسال با 70 درصد افزايش توليد نسبت به سال گذشته حتي با کمبود منابع مالي توانست به موفقيت‌هاي بسياري دست يابد.

رحماني موفقيت‌هاي اخير اين شرکت را تحسين کرد و گفت: کشور در شرايط جنگ اقتصادي قرار دارد و توليدکننده­‌هاي کشور مانند رزمندگان بدون سلاح از صنعت و اقتصاد کشور دفاع کرده‌اند.

وي ضمن مهم دانستن صنعت خودرو از نظر سوددهي، فن‌آوري و اشتغال افزود: هدف دشمنان فلج کردن اقتصاد کشور بوده و شرايط توليد در ايران‌خودرو نشان مي‌دهد که دشمن نتوانسته به هدف خود برسد و ما موفق شده‌ايم آنان را در رسيدن به اهداف سلطه‌طلبانه‌شان ناکام بگذاريم.

رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پيگيري هفت ساله آزمون تست جاده‌اي خودرو در کشور گفت: متاسفانه اين امر تا به امروز محقق نشده است و آذربايجان‌شرقي براي اين امر اعلام آمادگي کرده اما متاسفانه مسئولان امر تا به امروز اقدامي در اين زمينه نکرده‌اند.

رحماني توليد داخل به جاي مونتاژ، تنوع خودرو، صادرات و رعايت استاندارد کيفيت را چهار شرط مجلس براي انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجي اعلام کرد.

برپايه اين گزارش توليد اين محصول با روزانه 50 دستگاه آغاز مي‌شود و برنامه ريزي شده تا ارديبهشت سال آينده با شيب ملايمي به 150 دستگاه افزايش يابد.

اين وانت داراي موتور بنزيني و پايه گازسوز او. اچ. وي.جي 2 است و استاندارد يورو 4 را تامين مي‌کند؛ دو مخزن 35 ليتري گاز در اتاق آن نصب شده و از طريق دريچه در دسترس راننده قرار مي‌گيرد.

طراحي و توليد وانت جديد آريسان بر اساس پاسخ به نياز روز مشتريان به خودروهاي کار صورت مي‌گيرد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 1

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.