1400/11/16 - 12 : 43
کد خبر: 23070
يک بازيکن؛ سهم تراکتور از يک هفته مانده به پايان نقل و انتقالات زمستاني
احرار: فصل نقل و انتقالات زمستاني ليگ برتر از 20 روز پيش آغاز شده و يک هفته تا پايان مدت زمان قانوني آن باقي مانده و اين در حالي است که سهم تراکتور در اين مدت جذب تنها يک بازيکن جديد بوده است.

تراکتور به دليل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات در ابتداي فصل و عدم جذب به موقع بازيکنان مورد نظر در بازه زماني تعيين شده، بيش از هر تيم ديگري به جذب بازيکن و تقويت تيم در فصل نقل و انتقالات زمستاني نياز دارد، اما عملکرد مسئولان اين تيم به رغم باز شدن پنجره، همچنان کند است و در 20 روز گذشته تنها يک بازيکن جديد جذب اين تيم شده است.

هرچند اخباري مبني بر مذاکره با چند بازيکن از سوي اين تيم شنيده مي شود اما تاکنون هيچ يک از اخبار و بازيکنان مطرح شده نهايي نشده و زمان به ضرر تراکتور به سرعت در حال گذر است؛ از اين رو مسئولان اين تيم بايد هرچه سريع تر بازيکنان مد نظر را جذب کنند و آنها را به نخستين بازي که 23 بهمن مقابل صنعت نفت آبادان برگزار مي شود، برسانند.

تراکتور تاکنون قرارداد محمد بلبلي، وينگر نفت مسجد سليمان را نهايي کرده و اين بازيکن به طور رسمي يار تراکتور در نيم فصل دوم خواهد بود؛ طبق شنيده ها مهدي کياني نيز در تبريز حضور دارد و 2 جلسه نيز با تيم تمرين کرده و به احتمال زياد، قرارداد وي نيز به زودي امضا و نهايي مي شود.

همچنين اين باشگاه با 2 بازيکن مد نظر سولدو وارد مذاکره کرده و توافقات اوليه نيز در اين خصوص حاصل شده است، اما زمان دقيق امضاي قرارداد اين بازيکنان و همچنين اسامي و مليت آنان، از سوي باشگاه اعلام نشده است.

قوانين نقل و انتقالات ليگ برتر

? پنجره نقل‌ و انتقالاتي براي يک فصل ليگ برتر پيش بيني شده و زماني که يک بازيکن مي‌خواهد آزاد باشد، پيش از پايان پنجره نقل‌ و انتقالاتي بايد با باشگاه خود تعيين تکليف کند؛ پس اگر بازيکني مي‌خواهد در نيم فصل جاري از تيمش جدا شود، بايد تکليفش را تا قبل از ساعت ?? روز 23 بهمن با باشگاه خود روشن مي کرد.

بر اساس قوانين، هر تيم مي‌تواند جدا از سهميه‌هاي آزاد فيفا، در نيم‌فصل ? جابه‌جايي داشته باشد؛ يعني هر تيم مي‌تواند به‌ صورت توافقي ? بازيکن خود را از ليست خارج و 6 بازيکن نيز جذب کند؛ سقف جذب بازيکن هر تيم ? نفر است.
 
سهميه ليگ‌ برتري که در پنجره تابستاني ملاک است، ديگر در نيم‌فصل ملاک نيست، اين 6 بازيکني که قرار است در زمستان جذب تيم‌ها شوند، اهميتي ندارد که در کدام رده از ليگ ايران بازي کرده‌اند و يک تيم مي‌تواند هر ? بازيکن خود را از تيم‌هاي ليگ‌ برتري جذب کند. به‌ طور خلاصه، سهميه ليگ‌ برتري در نقل‌ و انتقالات زمستاني معنا ندارد.

اگر وضعيت بازيکني با باشگاهش مشخص شود و اين بازيکن در مهلت نقل‌ و انتقالات با باشگاهي قرارداد نبندد، پس از شروع نيم‌فصل دوم مي‌تواند به‌ عنوان سهميه آزاد، به تيمي برود که جاي خالي دارد.

اگر بازيکن و باشگاه در نيم‌فصل شرط ضمن عقد گذاشته و بند فسخ را صراحتاً نوشته باشند، تشخيص آن با کميته وضعيت بازيکنان است و کميته نقل‌ و انتقالات، مؤظف به ثبت فسخ است و اين کميته چيزي را تأييد نمي‌کند و اگر باشگاه مبدأ شکايتي دارد، پرونده در کميته وضعيت بررسي مي‌شود.

يک بازيکن در طول فصل مي‌تواند با سه باشگاه قرارداد ببندد، اما در دو تيم بازي کند، مربيان هم شبيه بازيکنان با سه باشگاه قرارداد ببندند، اما فقط در دو تيم کارت مربي‌گري دريافت کنند.

مربي مي‌تواند در طول فصل سه باشگاه داشته باشد؛ در صورتي که با ميل خودش جدا نشود. با اين حال اگر مربي با ميل خودش جدا شود، نمي‌تواند در بيش‌ از دو باشگاه فعاليت کند.

اين قانون در ليگ‌هاي برتر، دسته‌هاي اول، دوم و سوم هم تفاوتي ندارد و مربي در طول فصل مي‌تواند 1+2 قرارداد داشته باشد و قوانين در مورد بازيکنان سختگيرانه‌تر است.

با اين حساب، تراکتور تاکنون به طور رسمي 2 بازيکن خود را مازاد اعلام کرده و طبق اعلام مسئولان و سرمربي باشگاه، اين تيم به دنبال حفظ بازيکنان خوب و تقويت تيم در نيم فصل است.

گمانه زني در مورد بازيکنان مازاد تيم ها بسيار است و اسامي فردين رابط، روزبه چشمي، محمد رشيد مظاهري، آرش رضاوند، عارف آقاسي، بابک مرادي و محمدرضا آزادي از استقلال، مهرداد بايرامي از پديده، بوژيدار رادوشويچ از پرسپوليس، عليرضا کوشکي، حسين پوراميني، حسن پورحميدي و محمد امين درويشي از پيکان، سعيد واسعي، خرم الحسيني و حبيبي نژاد از تراکتور، بابامحمدي، گردان، خراساني و خلعتبري از سپاهان، گوهري و ريکاني از نفت آبادان، حرداني از فولاد، کياني از مس رفسنجان و بلبلي از نفت مسجد سليمان در ليست اين گمانه زني ها ديده مي شود، اما تا زمانيکه بازيکنان فسخ و يا قرارداد رسمي امضا نکرده اند تمامي اين اسامي در حد گمانه زني باقي خواهد ماند.

گذشته از اين مسائل، تراکتور يک هفته فرصت دارد تا بازيکنان مورد نظر سرمربي تيم را که ليست آن از مدت ها قبل در اختيار باشگاه قرار گرفته جذب و آنها را براي بازي هفته هفدهم آماده کند چرا که تراکتور ديگر فرصتي براي از دست دادن ندارد و 14 بازي باقيمانده حکم بازي فينال را براي اين تيم دارند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 3

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.