1393/12/3 - 13 : 54
کد خبر: 2244
برف زندگي روزمره مردم آذربايجان غربي را دچار اختلال کرد
احرارنيوز:مردم استان زنجان بعد ازمدتها انتظار برف شاهد بارش برف بودند که باعث خوشحالي مردم اين استان بخصوص کشاورزان و البته بوجود آمدن شرايط ويژه ترافيکي در محورهاي مواصلاتي استان شد.

به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، بارش برف اين نعمت الهي که از ساعت ?? شامگاه گذشته در آذربايجان غربي با بارش باران آغاز شد، هم اکنون منجر به تعطيلي مدارس، مسدود شدن راههاي مواصلاتي روستايي، کندي تردد در محورهاي دورن و برون شهري شده است.

در اين راستا هم اکنون شاهد تعطيلي مدارس نوبت صبح و عصر شش شهرو ?? منطقه آموزش و پرورش آذربايجان غربي هستيم بطوريکه مسدود شدن محورهاي روستايي در اين منطقه نيز گزارش شده است، که هم اکنون راهداران در حال بازگشايي محورها هستند.

هر چند طي دي و بهمن ماه امسال مردم مناطق مختلف استان شاهد بارش برف و باران نبودند ولي از روز گذشته در پي ورود يک سامانه بارش زاي قوي، دماي هواي استان به صورت محسوس در حال کاهش است و زمينه خوشحالي کشاورزان را فراهم کرده است.

افت محسوس دما در مرکز و شمال آذربايجان غربي

بر اساس اعلام هواشناسي آذربايجان غربي اين سامانه زمينه بارش برف در نقاط مختلف آذربايجان غربي را فراهم کرده که با توجه به دامنه دار بودن بارشها طي روزهاي آينده مردم آذربايجان غربي افت محسوس دما به ميزان هفت تا ? درجه سانتي گراد در مناطق مرکزي و شمالي را تجربه مي کنند.

ولي در حال حاضر بازگشايي محورهاي مسددود شده روستايي در شمال و مناطق مرکزي آذربايجان غربي در اولويت مديريت راهداري آذربايجان غربي قرار گرفته و شهرداري ها بخصوص در اروميه نيز هم اکنون در حال نمک پاشي خيابانها براي جلوگيري از يخ زدگي محورها است.

از اوايل صبح امروز رانندگان نيز که در سطح شهر و محورهاي ارتباطي استان تردد مي کنند مجبور به استفاده از تجهيزات زمستاني بخصوص در گردنه هاي برف گير آذربايجان غربي از جمله گردنه قوشچي شده اند ولي بر اساس اعلام مرکز مديريت راههاي آذربايجان غربي تردد در همه محورهاي مواصلاتي امکان پذير است.

احتمال کولاک شديد در برخي گردنه هاي آذربايجان غربي

بر اساس اعلام اين مرکز هم اکنون در جاده هاي کوهستاني از جمله قوشچي در محور اروميه- سلماس بارش برف شديد گزارش شده ولي تردد در اين محور به کندي در جريان بوده که احتمال کولاکي بودن گردنه در ادامه ساعات روز داده مي شود.

در اين راستا مرکز مديريت راههاي آذربايجان غربي با توجه به وضوعيت بارشها و ادامه بارشها در مناطق کوهستاني استان از مردم در خواست کرده در صورت ضروري نبودن از سفر در محورهاي برون شهري خوددداري و در صورت نياز حتما خودروها را به زنجير چرخ تجهيز و وسايل گرمايشي به همراه داشه باشند.

همچنين بر اساس اعلام جمعيت هلال احمر آذربايجان غربي اين نهاد در حال آماده باش کامل براي کمک به مسافران در راه مانده و اسکان آنها در مراکز جاده اي بوده و وسايل گرمايشي و پذيرايي از آنها در اين مراکز فراهم بوده که در صورت نياز مورد استفاده قرار گيرد.

 

ارتفاع ?? سانتي متري برف در آذربايجان غربي

ارتفاع ريزشهاي جوي که از شب گذشته در اغلب نقاط آذربايجان غربي آغاز شده، هم اکنون بالغ بر ?? سانتي متر گزارش شده که ضمن خوشحالي کشاورزان، اميدواري مردم را براي بهبود وضعيت درياچه اروميه بيشتر کرده است، بطوريکه همه مردم آرزوي بارش برف براي نجات درياچه از خشکي کامل داشتند.

بر اساس اعلام پليس راه آذربايجان غربي هم اکنون در گردنه هاي قوشچي، زمزيران و مائين بلاغ،  کولاک شديدي وجود داشته که رانندگان بايد براي تردد در اين محورهاي همه اصول ايمني تردد را راعايت کنند تا شاهد تصافات رانندگي در اين شرايط آب و هوايي نباشيم.

هم اکنون در همه محورهاي مواصلاتي آذربايجان غربي اکيپهاي راهداري در حال برفروبي و نمک پاشي محورهاي براي جلوگيري از لغزنده شدن محورهاي برون شهري بوده و محورهاي روستايي نيز با تلاش رهداران در حال بازگشايي هستند.

به گزارش خبرگزاري مهر، فرماندار سلماس اعلام کرده بارش سنگين برف که از اوايل شب گذشته در تمام مناطق سلماس آغاز شده و هم اکنون نيز با شدت تمام ادامه دارد، راه ارتباطي ?? روستاي بخش کوهسار و ?? روستاي بخش مرکزي با مرکز شهرستان را قطع کرده است.

مدارس ?? منطقه آموزشي آذربايجان غربي تعطيلي هستند

بر اساس اعلام اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي به علت بارش سنگين برف و يخبندان در معابر عمومي، مدارس ?? منطقه آموزش و پرورش استان تعطيل اعلام شد.

در اطلاعيه اداره کل آموزش و پرورش استان آمده است: به علت شدت بارش برف و کولاک مدارس تمامي مقاطع تحصيلي در اروميه، خوي، سلماس، سيلوانا، صوماي برادوست، نازلو و انزل در نوبت صبح و بعد ازظهر، امروز شنبه ? اسفند ماه تعطيل است.

بر اساس اين اطلاعيه، مدارس ابتدايي شهري و روستايي شهرستان بوکان در سري صبح، مدارس ابتدايي و راهنمايي شهري و روستايي شهرستان چالدران در سري صبح و بعد از ظهر و مدارس ابتدايي و راهنمايي شهرستان ماکو در نوبت صبح، امروز شنبه ? اسفند ماه تعطيل است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 6

  آخرین اخبار
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
  پربازدیدترین اخبار
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.