1393/12/3 - 13 : 49
کد خبر: 2243
شرايط ويژه ترافيکي در محورهاي مواصلاتي زنجان/استفاده از زنجيرچرخ
احرارنيوز:مردم استان زنجان بعد ازمدتها انتظار برف شاهد بارش برف بودند که باعث خوشحالي مردم اين استان بخصوص کشاورزان و البته بوجود آمدن شرايط ويژه ترافيکي در محورهاي مواصلاتي استان شد.

مسئول مرکز مديريت راههاي استان زنجان گفت: با توجه به بارش شديد برف از ديشب تاکنون راههاي محورهاي زنجان به تبريز، تهم به چورزق، زنجان به قزوين و زنجان به بيجار مسدود است.

مسعود خوشکام افزود: در حال حاضر بارش شديد برف در کليه محورهاي مواصلاتي استان زنجان حاکم است و تردد در محورها تنها با زنجير چرخ امکان پذير است.

وي اظهار داشت: در حال حاضر کولاک شديد در محورهاي زنجان به طارم، زنجان به دندي، زنجان به تبريز و زنجان به قزوين حاکم است و با توجه به مسدود بودن محور زنجان به تبريز جاده قديم براي تردد جايگزين شده است و همچنين از ابتداي محور زنجان به بيجار تا زرين آباد مسدود است.

خوشکام گفت: با توجه به بارش برف سطح جاده ها لغزنده است و رانندگان بايد خودرو خود را به زنجير چرخ مجهز کنند و از سرعت غير مجاز بکاهند و در رانندگي دقت کنند.

مسئول مرکز مديريت راههاي استان زنجان گفت: به هنگام لغزنده بودن سطح جاده ها کنترل وسيله نقليه بسيار سخت مي شود.

خوشکام تاکيد کرد: با توجه به حاکم بودن مه در برخي از مواصلاتي استان ديد بسيار ضعيف است و رانندگان بايد آستانه ديد خود را وسيع کنند.

وي افزود: مردم عزيز به محض اينکه قصد مسافرت داشته باشند با ارسال پيامک به سامانه ?????????? از باز بودن راهها باخبر شوند.

مسئول مرکز مديريت راههاي استان زنجان يادآورشد: همچنين مسافران مي توانند از طريق تلفن گوياي ??? از وضعيت جاده ها باخبر شوند.

خوشکام گفت: تاکنون با توجه به برودت هوا مشکلي در محورهاي مواصلاتي استان رخ نداده و لي کولاک و مه شديد در محورها حاکم است.

وي به وضعيت راههاي ارتباطي روستايي اشاره کردو گفت: راه ارتباطي اغلب روستاها مسدود است و اولويت راهداري باز کردن محورهاي اصلي و بعد روستا ها است.

مسئول مرکز مديريت راههاي استان زنجان گفت: در حال حاضر راهداران در تلاش هستند مسدودي راههاي ارتباطي را باز کنند.

شهروندان زنجاني از انجام سفرهاي غيرضرور خوداراي کنند

مديرکل مديريت بحران استان زنجان از شهروندان زنجاني خواست با توجه به شرايط جوي موجود در استان از انجام سفرهاي غيرضرور خوداري کنند.

صفي‌الله کرامتي افزود: اکيپ‌هاي راهداري با همه توان در حال پاک‌سازي جاده‌ها و مسيرهاي روستايي هستند و با تلاش اين نيروها به جز محور تهم به چورزق و زنجان- تخت سليمان بقيه مسيرها باز است.

وي با بيان اينکه شرايط تحت کنترل است و مشکلي وجود ندارد ادامه داد: بارش‌ها از روز گذشته آغاز شده و با توجه به اطلاعاتي که در رابطه با اين سامانه بارشي داشتيم همه تيم‌ها در آماده‌باش بوده تا در صورت نياز وارد عمل شوند.

رئيس پليس راه استان زنجان به رانندگاني که قصد تردد در  گردنه ها و محورهاي برف گير اين استان را دارند توصيه کرد زنجير چرخ و ساير تجهيزات سفر زمستاني را به همراه داشته باشند.

سرهنگ علي اصغر شير محمدي ، افزود: با توجه به اينکه بارش برف در استان شروع شده سطح جاده ها بسيار لغزنده است  و تردد در گردنه ها خيلي سخت شده و پليس راه به رانندگاني که از زنجير چرخ استفاده نکنند اجازه تردد نخواهد داد و خودرو آنها را توقيف خواهد کرد.

وي  در ادامه از رانندگاني که در فصل سرما اقدام به مسافرت مي کنند خواست خودرو خود را به سيستم گرمايشي مجهز و قبل از حرکت خودرو را از لحاظ فني و ايمني چک کنند و ادامه داد: در حال حاضر کليه راه هاي مواصلاتي استان زنجان باز است ولي تردد در کليه محورهاي مواصلاتي استان با زنجير چرخ امکان پذير است.

پليس راه مانع تردد خودروهاي فاقد زنجبر چرخ مي شود

رئيس پليس راه استان زنجان گفت: پليس راه در راستاي برقراري امنيت جاده ها در فصل زمستان کنترل محسوس و نامحسوس خود از جاده ها را در دستور کاري خود دارد.

سرهنگ شير محمدي يادآور شد: متاسفانه در فصل زمستان چون جاده ها لغزنده است رانندگان نمي توانند وسيله نقليه خود را کنترل کنند بنابراين رانندگان از سرعت غير مجاز خودداري و خودرو خود را به زنجير چرخ مجهز کنند.

سرهنگ شير محمدي ياد آورشد: رانندگان به برف پاک کن خودرو خود بسيار توجه کنند چرا که عدم وجود برف پاک کن مانع ديد راننده مي شود.

رئيس پليس راه استان زنجان به عامل تصادفات در زمان بارش در محورهاي مواصلاتي استان اشاره کرد و افزود: در زمان بارش ?? درصد از عامل تصادفات سبقت غير مجاز، انحراف به چپ و سرعت غير مجاز است که در اين راستا رانندگان مد نظر قرار دهند در اين فصل حساس اين سه عامل خطر ساز را در رانندگي خود لحاظ کنند.

سرهنگ شير محمدي گفت: رانندگان حتما مد نظر قرار دهند که کولاک و مه غليظ در محورهاي مواصلاتي و گردنه ها وجود دارد حتما آستانه ديد خود را بالا ببرنند و با دقت رانندگي کنند.

مدير کل هواشناسي استان زنجان گفت: با توجه به اينکه بارش برف از عصر ديروز در استان شروع شده تا اواخر هفته در زنجان مهمان است.

احد ياغموري افزود: با بارش برف دماي زنجان هم کاهش مي يابد.

گزارش خبري از زهرا مقدمي

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 9

  آخرین اخبار
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
  پربازدیدترین اخبار
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.