احرار: روابط عمومي شرکت توزيع نيروي برق تبريز طي اطلاعيهاي در خصوص نحوهي دريافت خسارت به لوازم برقي در اثر قطعي برق را اعلام کرد: مشترکان ميتوانند موارد آسيبديدگي دستگاهها در نتيجهي قطع و وصل برق را در سامانهي bimeh.tavanir.org.ir ثبت کرده و پس از تعمير کردن وسايل، مستندات آن را در همين سامانه بارگذاري و خسارت را دريافت کنند.
بيمه براي جبران خسارت قطع برق مردم و مشترکان محترم برق تبريز، تا سقف 25 ميليون تومان خسارت داده و مردم براي ثبت شکايات بايد به سامانهي بيمهي توانير و اپليکيشن برق من مراجعه کنند.
در حال حاضر مشترکان ميتوانند با مراجعه به پايگاه اطلاعرساني شرکت توانير در بخش بيمهي مشترکان و يا اپليکيشن برق من نسبت به بارگذاري مدارک خود اقدام کنند تا پس از طي مراحل، پرداخت خسارت عملياتي شود.
در قبضهاي مشترکان شهري و روستايي، بندي لحاظ شده که مربوط به همين موضوع پرداخت خسارت است که بر اين اساس مبلغ 100 تومان آن مربوط به مشترکان خانگي شهري و 50 تومان مربوط به مشترکان خانگي روستايي بوده و همچنين مبلغ يک هزار تومان براي ساير مصارف شهري و 500 تومان نيز براي ساير مصارف روستايي است که اين مبالغ محلي براي جبران خسارت وارده به مشترکان ناشي از نوسانهاي برق است.
طي اين اطلاعيه، شرکت توانير براي پرداخت خسارت چهار مورد مشخص کرده است که با احراز اين شرايط به مشترک غرامت پرداخت خواهد کرد.
عدم پرداخت خسارت به مشترکان غيرمجاز، مقصر نبودن مشترک در حادثهي برقي که شامل سيمکشي معيوب و دستکاري کنتور است.
مورد سوم پرداخت خسارت تنها به تجهيزات خانگي تعلق گرفته که موبايل، تبلت و شارژر در اين دسته نخواهد بود و پرداخت خسارت به مشترکان در زمان قطع برق به صورت از پيش اعلام شده، نيز انجام خواهد شد.
در صورت احراز شرايط ذکر شده، مشترکان ميتوانند با مراجعه به آدرس bimeh.tavanir.org.ir گزارش دريافت خسارت را ثبت کنند.
به نقل از روابط عمومي شرکت توزيع نيروي برق تبريز،تصوير آخرين قبض پرداختي، تصوير کارت ملي مشترک، تصوير اجاره نامه يا سند مالکيت محل خسارت و ارائهي فاکتور از تعميرگاه مجهز به همراه مهر و امضاء به منظور مشخص شدن ميزان خسارت به تجهيزات از جمله مدارک مورد نياز براي دريافت خسارت است.