احرار: مديرکل راه و شهرسازي آذربايجانشرقي گفت: 14پروژه ملي به طول بيش از يکهزار کيلومتر در حوزه راه و شهرسازي در اين استان در حال اجراست.
ابوالقاسم سلطاني، روز سه شنبه در گفت و گويي افزود: اين طرح ها شامل احداث بزرگراه هاي اهر - تبريز، خواجه - ورزقان - سه راهي آقابابا، صوفيان - شبستر - سلماس و تبريز - اسپيران - آقابابا - خاوانا - مرز نوردوز، ? خطه کردن مرند - جلفا و احداث باند دوم سراب - بستان آباد و اتصال آن به آزادراه تبريز - زنجان است.
وي اظهار داشت: احداث باند دوم سرچم - ميانه، راه اصلي بناب - محمديار - نقده، راه اصلي کنارگذر پل ميانه، باند دوم مرند - ايواوغلي، باند دوم تبريز - بستان آباد، راه اصلي کنارگذر ايلخچي و پل معلم بناب و بهسازي راه اصلي جلفا - اصلاندوز- پارس آباد - بيله سوار از ديگر طرح هاي ملي اين استان در حوزه راه و شهرسازي است.
مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان شرقي گفت: امسال پروژه هاي احداث باند دوم بزرگراه اهر – تبريز به طول 10 کيلومتر، باند دوم بزرگراه شبستر – تسوج به طول 10 کيلومتر، بزرگراه خواجه - ورزقان به طول 15 کيلومتر، بزرگراه تبريز – اسپيران به طول 12 کيلومتر و باند دوم بزرگراه مرند – جلفا به طول 4 کيلومتر به بهره برداري مي رسد.
سلطاني، ادامه داد: باند دوم مرند – ايواوغلي به طول ? کيلومتر، آزادراه سهند – تبريز به طول 24 کيلومتر و قطعه دوم آزادراه تبريز – مرند به طول 33 کيلومتر (شوردرق) از ديگر طرح هاي ساخت و توسعه راه هاي استان است که تلاش مي شود در سال جاري به بهره برداري برسند.
وي يادآوري کرد: در حوزه ريلي نيز طرح اتصال راهآهن بستانآباد به تبريز (ايستگاه خاوران) به طول 44 کيلومتر به بهره برداري مي رسد و بهره برداري از اين پروژه باعث انتقال بخش عمدهاي از حمل و نقل مسير به بخش ريلي مي شود.
مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان شرقي با اشاره به اقدامات انجام شده براي افزايش ايمني ترافيک در راه هاي استان در سال 1398 ، گفت: در سال گذشته طرح هاي بازگشايي باند دوم آزادراه تبريز – اروميه به طول 31 کيلومتر و احداث باند دوم محور اهر – تبريز به طول 90 کيلومتر اجرا شد که 80 کيلومتر از اين طرح به صورت 4 خطه و بخشي نيز راه اصلي است.
سلطاني، احداث باند دوم محور خواجه – ورزقان را از ديگر طرح هاي سال گذشته اعلام کرد و افزود: 35 کيلومتر از اين مسير زير ترافيک رفته که بخشي به صورت 4 خطه و بخشي نيز راه اصلي است.
وي يادآوري کرد: در سال گذشته در راستاي افزايش ايمني ترافيک جاده هاي استان، باند دوم مسير شبستر – سلماس نيز اجرا شد که ? کيلومتر از سمت شبستر به تسوج 4 خطه است.
سلطاني، طرح هاي بازگشايي 4 کيلومتر از باند دوم سراب – بستانآباد، بهسازي و روکش 30 کيلومتر از راههاي فرعي استان و بهسازي و آسفالت 120 کيلومتر از راههاي روستايي را از ديگر اقدامات اين اداره کل در سال گذشته اعلام کرد.