1393/10/22 - 05 : 12
کد خبر: 2047
طي 9 ماه گذشته
426 نفر در آذربايجان شرقي در سوانح رانندگي جان باختند
احرارنيوز:فرمانده پليس راه آذربايجان شرقي گفت: طي 9 ماه امسال، 426 نفر به علت سوانح رانندگي در راه هاي برون شهري استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش احرارنيوز، سرهنگ حسن فرجي در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 79 درصد از جان باختگان سوانح رانندگي را مردان و 21 درصد را زنان تشکيل مي دهند  که در اين بين برخورد خودرو با خودرو عامل 48 درصد از مرگ و مير بوده است.

وي دليل اصلي بروز حوادث رانندگي را عامل انساني عنوان کرد و گفت: بي توجهي، عدم آشنايي کافي به مقررات راهنمايي و رانندگي، نواقصات جسماني از جمله شب کوري  و خيرگي، عدم آشنايي به جاده، ماجراجويي، خستگي و خواب آلودگي از جمله مواردي است که باعث اختلال در عملکرد رانندگان مي شود.

سرهنگ فرجي ادامه داد: استاندارد نبودن راه ها نيز يکي از ديگر عوامل حوادث رانندگي است چرا که همراه با افزايش جمعيت و افزايش وسايل نقليه راه هاي کشور توسعه نيافته است.

وي گفت: در دنيا به ازاي هر 10 هزار وسيله نقليه 7.5 نفر فوت مي کند در حالي که اين آمار در کشور هاي اروپايي 2.5 نفر و در کشور ما 6.7 نفر است که تلاش ما نزديک شدن به متوسط آمار اروپا است.

فرمانده پليس راه استان،  آموزش را يکي از اولويت هاي پليس راه استان عنوان کرد و افزود: تلاش ما ايجاد فرهنگ و بستر مناسب آموزشي براي کودکان است تا موضوعات راهنمايي و رانندگي در بين کودکان به شکل نهادينه شده اي شکل بگيرد.

سرهنگ فرجي تصادفت رودرو را از جمله مشکلات اساسي راه هاي استان دانست و گفت: حجم بزرگي از تصادفات در استان ما در محور هايي است که نياز به اصلاح و تبديل شدن به بزرگ راه را دارند و با اصلاح اين مسير ها شاهد کاهش قابل توجه تصادفات جاده اي خواهيم بود.

وي با اشاره به اجراي طرح زمستاني توسط پليس راه استان اظهار کرد: در حال حاضر عوامل پليس راه در هفت گردنه برف گير استان مستقر هستند و خوشبختانه عملکرد پليس در اين خصوص رضايت بخش است.

وي از آغاز برنامه ريزي پليس راه براي نوروز94 خبر داد و افزود: تلاش خواهيم کرد تا با افزايش پليس نا محسوس در نوروز 94 امنيت راه هاي استان به نحو مطلوب تامين شود.

سرهنگ فرجي گسترش راه هاي ريلي را يکي از راه کارهاي کاهش سوانح جاده اي دانست و گفت: جلسات متعددي با مسئولان مربوطه  در اين خصوص برگزار شده است و اميدواريم طرح هاي راه آهن در استان در سال هاي آتي از پيشرفت مطلوبي برخوردار شود.

وي گفت: مردم مي توانند با تماس با شماره 34477800 -041به صورت 24 ساعته از وضعيت راه هاي استان اطلاع حاصل کنند.


 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 7

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.