احرار: کار توزيع سيمکارت در خلخال به علت ازدحام مردم در مقابل دفاتر پيشخوان و عدم رعايت فاصلهگذاري اجتماعي براي مدتي متوقف شد.
با آغاز فعاليت دفاتر پيشخوان براي توزيع سيمکارتهاي رايگان به سرپرستان خانوار جهت استفاده از تسهيلات مربوط به کرونا از سوي دولت ، بسياري از متقاضيان فاقد خط تلفن همراه به نام خود براي دريافت سيمکارت در مقابل اين دفاتر ازدحام کردند.
ستاد مقابله با کروناي خلخال با مشاهده صفهاي طولاني و بهم فشرده مردم با استفاده از عوامل انتظامي نسبت به رفع ازدحام جمعيت اقدام کرده و پس از ارائه روشهاي مناسبي براي رعايت فاصله اجتماعي از سوي متقاضيان ، توزيع سيمکارت از سوي دفاتر پيشخوان در خلخال مجددا از سر گرفته شد.
جمعي از متقاضيان دريافت سيمکارت در گفت و گو با ايرنا علت ازدحام جمعيت را نامشخص بودن زمان ارسال پيامک از طريق سيمکارتهاي به نام خود از سوي مسوولان ذيربط اعلام کرده و خواستار اتخاذ تدابير مناسب براي استفاده عموم مردم بويژه اشخاص فاقد سيمکارت تلفن همراه از تسهيلات اعلام شده از سوي دولت شدند.
رييس شرکت مخابرات خلخال نيز گفت: پس از مشاهده ازدحام جمعيت در مقابل دفاتر پيشخوان با هدف پيشگيري از هرگونه بيتوجهي به رعايت فاصلهگذاري اجتماعي تمهيدات لازم براي خلوت شدن اين دفاتر و دسترسي آسان مردم به دريافت سيمکارت از جمله ارائه شماره نوبت و خبر تلفني از طريق متصديان دفاتر پيششخوان انديشيده شد.
صادق حيدري با بيان اينکه بيشتر مردم اين شهرستان داراي تلفن همراه بوده ولي بسياري از آنها از سيمکارت اشخاص نزديک همچون فرزندان و نزديکان استفاده ميکنند و الزام به ارسال پيامک دريافت تسهيلات از سيمکارت با مشخصات شماره ملي افراد منجر به ازدحام جمعيت در مقابل دفاتر شد.
او اظهارداشت: اشخاصي که متقاضي دريافت سيمکارت تلفن همراه به نام خود هستند با مراجعه به اين دفاتر نسبت به دريافت شماره نوبت اقدام و سپس به خانه و يا محل کار خود مراجعه و متصديان دفتر ملزم به دعوت تلفني از متقاضي در زمان تعيين شده و انجام کارهاي اداري و ارائه سيمکارت بطور کاملا خلوت به مردم شدهاند.