1399/01/03 - 17 : 31
کد خبر: 19965
استاندار آذربايجان شرقي:
همه دستگاه‌هاي اجرايي آذربايجان شرقي براي کنترل کرونا تلاش ميکنند
احرار: استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينکه همه دستگاه‌ها براي مديريت بحران کرونا، پاي کار هستند و تلاش مي‌کنند، افزود: در اين شرايط همه بايد احساس مسئوليت کنند.

محمدرضا پورمحمدي در حاشيه جلسه امروز ستاد استاني مديريت و مقابله با کرونا در گفت و گو با خبرنگاران با تبريک سال نو و عيد مبعث و قدرداني از زحمات تمام دست‌اندرکاران مقابله با بيماري کرونا در استان، گفت: امروز در يک شرايط بحراني قرار داريم که کل دنيا را تحت تأثير قرار داده و حتي در کشورهاي پيشرفته و مدعي نيز مشکلات زيادي را به وجود آورده است.

وي خاطرنشان کرد: در شرايطي که برخي از کشورها حتي در تأمين اقلام ساده مورد نياز مردم نيز مشکل دارند، اما در کشور ما با تجربياتي که از سال‌هاي گذشته در بحران‌هاي مختلف به دست آمده، مديريت بيماري کرونا به شکل هماهنگ و منسجم انجام مي‌شود.

رئيس ستاد استاني مديريت و مقابله با کرونا با اشاره به اينکه آمادگي‌هاي لازم متناسب با پيش‌بيني‌ها، ايجاد شده است، افزود: همه دستگاه‌ها براي مديريت اين شرايط پاي کار هستند و کادرهاي پزشکي و درماني نيز به عنوان مدافعان سلامت، در خط مقدم مقابله با اين بيماري قرار دارند.

وي اظهار داشت: ملت ما روزهاي بسيار سخت‌تري را با موفقيت پشت سر گذاشته است و مديريت بحران فعلي نيز کار سختي نيست و قطعاً با صميميت و همدلي همگاني اين شرايط را هم سپري خواهيم کرد.

دغدغه همه مسئولان و دست‌اندرکاران سلامت مردم است

پورمحمدي با بيان اينکه دغدغه همه مسئولان و دست‌اندرکاران، سلامت مردم است، افزود: در شرايط بحراني، همه بايد در کنار هم باشند و اگر اشکال و ايرادي هم در روند مديريت کار است بايد با هم‌فکري و همکاري حل شود.

استاندار آذربايجان شرقي با تأکيد بر هماهنگي تصميمات استاني با ستاد ملي مقابله با کرونا، گفت: اقدامات ناهماهنگ و جزيره‌اي مي‌تواند در روند مديريت و مقابله با اين پديده مشکل ايجاد کند؛ بر اين اساس موظفيم که هماهنگ با ستاد ملي اقدام کنيم.

وي با اشاره به مصوبه ديروز ستاد ملي مبني بر تعطيلي بازارها و مراکز تجاري در 11 استان کشور و برخي از شهرستان‌ها، گفت: براي استان آذربايجان شرقي، فقط تعطيلي بازارها در دو شهرستان تصويب شده بود؛ اما با تفويض اختيار از سوي وزير کشور، تصميم گرفته شد که همه شهرهاي استان مشمول اين مصوبه باشند.

پورمحمدي افزود: بر اين اساس، کليه بازارها، مراکز تجاري، باشگاه‌هاي ورزشي و استخرها، قهوه‌خانه‌ها و چايخانه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفريحي استان به منظور جلوگيري از ازدحام و تراکم جمعيت، تا روز ?? فروردين و پايان تعطيلات نوروزي تعطيل خواهند بود.

دورکاري و شيفت‌کاري در ادارات آذربايجان شرقي

وي خاطرنشان کرد: داروخانه‌ها، فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، واحدها و مراکز توليد و توزيع مواد غذايي و پروتئيني، فروشگاه‌هاي تجهيزات پزشکي و مراکز ارائه خدمات عمومي با رعايت اصول بهداشتي و جلوگيري از تراکم جمعيت، از اين مصوبه مستثني هستند و بدون وقفه به فعاليت خود ادامه خواهند داد.

استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينکه درخصوص تعطيلي ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي، تصميمي در ستاد ملي گرفته نشده است، افزود: مديران ادارات اجازه دارند تا پايان تعطيلات نوروزي، با استفاده از دورکاري و شيفت‌کاري، جمعيت کارکنان شاغل خود را به يک سوم کاهش دهند؛ به شرطي که در روند ارائه خدمات به مردم خللي پيش نيايد.

وي همچنين نسبت به شکل‌گيري هرگونه تجمع هشدار داد و گفت: تشکيل هرگونه تجمعي خلاف قانون بوده و نيروي انتظامي موظف به برخورد با متخلفان است.

پورمحمدي درخصوص کنترل تردد در مبادي ورودي و خروجي استان نيز گفت: با اينکه آذربايجان شرقي جزو 13 استان سطح اول کشور از نظر مبتلايان به کرونا نيست و کنترل تردد در مبادي آن از سوي ستاد ملي تصويب نشده، اما از اواخر اسفند، کنترل‌هاي بهداشتي و مراقبتي در مبادي ورودي و خروجي استان انجام مي‌شود و قبل از عيد نيز اعلام کرديم که پذيراي ميهمانان نورزي نخواهيم بود.

وي خاطرنشان کرد: اين کنترل‌ها همچنان در همه شهرستان‌هاي استان انجام مي‌شود و به افراد مشکوک به بيماري اجازه تردد داده نمي‌شود.

پورمحمدي افزود: به دستگاه‌هاي مسئول بويژه نيروي انتظامي و جمعيت هلال احمر تأکيد کرده‌ايم که اين کنترل‌ها بايد جدي بوده و به صورت نمادين انجام نشود.

استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينکه اجراي طرح غربال‌گري يکي از عوامل موفقيت در مديريت بيماري کرونا و کمک بزرگي به نظام بهداشتي و درماني است، گفت: پوشش اين طرح در استان نزديک به 40 درصد است که بايد با جديت بيشتري ادامه يابد.

مشارکت مردم عامل موفقيت در مديريت بيماري کرونا

وي، مشارکت مردم را ديگر عامل موفقيت در مديريت بيماري کرونا دانست و گفت: صداوسيما، رسانه‌ها، گروه‌هاي مرجع و سازمان‌هاي مردم‌نهاد با استفاده از تمام ظرفيت‌هاي خود، مردم را نسبت به ماندن در خانه و رعايت توصيه‌هاي بهداشتي تشويق کنند.

پورمحمدي با بيان اينکه اگر مردم همراهي نکنند موفق به کنترل اين بيماري نخواهيم شد، افزود: هرچه مردم آگاه‌تر باشند و توصيه‌ها را بيشتر رعايت کنند، اقدامات دستگاه‌هاي مسئول مؤثرتر بوده و با کمترين آسيب از اين بحران عبور خواهيم کرد.

وي با تأکيد بر تقويت جريان اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي عمومي در فضاي رسانه‌اي استان، گفت: صداوسيما و رسانه‌هاي رسمي استان در راستاي فرهنگ‌سازي و آگاه‌سازي مردم در کنار مسئولان بوده‌اند و کمک کرده‌اند؛ البته در اين ميان برخي اخبار و مطالب غيرواقعي هم منتشر مي‌شود که علت اصلي آن، نقص اطلاع‌رساني از طريق مجاري رسمي است و اين موضوع بايد تقويت شود.

آخرين وضعيت بيماري کرونا در استان

رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز هم آخرين آمار مبتلايان قطعي به کرونا را در استان 813 نفر اعلام کرد و گفت: متأسفانه تاکنون 77 نفر بر اثر اين بيماري در استان فوت کرده‌اند.

محمدحسين صومي با بيان اينکه آذربايجان شرقي از نظر آمار مبتلايان به اين بيماري، جزو استان‌هاي سطح دو کشور است، افزود: در يک ماه گذشته 9020نفر با علائم حاد تنفسي به مراکز درماني استان مراجعه و 3 هزار نفر از آنها بستري شده‌اند.

وي افزود: در حال حاضر 654نفر با علائم حاد تنفسي در استان بستري هستند که 280نفر از آنها جزو مبتلايان قطعي به کرونا محسوب مي‌شوند.

صومي، تعداد بهبوديافتگان قطعي را در استان 443نفر اعلام کرد و گفت: تنها 7 نفر از فوت‌شدگان کرونا در استان، زير 50سال سن داشتند که ? نفر از آنها نيز درگير بيماري‌هاي زمينه‌اي بودند.

در اين جلسه همچنين گزارش عملکرد کميته‌هاي تخصصي ستاد استاني مديريت و مقابله با کرونا ارائه و درخصوص برنامه‌ها و اقدامات آتي اين ستاد بحث و تبادل نظر شد.

فرمانده سپاه عاشورا درخصوص طرح غربال‌گري سلامت، فرمانده نيروي انتظامي و رئيس جمعيت هلال احمر استان درخصوص کنترل مبادي خروجي استان، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي درخصوص روند فعاليت رسانه‌هاي استان و مديريت فضاي مجازي، شهردار تبريز درخصوص اقدامات مقابله‌اي و پيشگيرانه در شهر تبريز، مديرکل صداوسيما درخصوص فعاليت‌هاي تبليغاتي و آموزشي و تعدادي از مديران دستگاه‌هاي اجرايي نيز درخصوص اقدامات انجام يافته براي مديريت و مقابله با بيماري کرونا به ارائه گزارش پرداختند.

محمدزاده، مديرکل سياسي استانداري آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه گزارشي از روند پيگيري و اجراي مصوبات ستاد استاني مديريت و مقابله با کرونا در چهار محور توليد و توزيع مواد ضدعفوني‌کننده، آماده‌سازي فضا و امکانات درماني، نحوه فعاليت صنوف، بازار و ترددهاي بين‌شهري و سازمان‌دهي فضاي اطلاع‌رساني ارائه کرد.

 

مهر

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 4

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.