1393/10/12 - 09 : 22
کد خبر: 1833
امام جمعه ميانه:
توجه به اخلاق ورزشي و منش پهلواني موجب ارتقاي سطح ورزش قهرماني مي‌شود
احرارنيوز:امام جمعه ميانه گفت: توجه به اخلاق ورزشي و منش پهلواني موجب ارتقاي سطح ورزش قهرماني مي‌شود.

 به گزارش احرارنيوز، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدرضا حامدي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه 12 دي‌ماه 93، فرا رسيدن ميلاد نبي اکرم(ص) و هفته وحدت را خدمت تمام مسلمانان جهان تبريک گفت.

خطيب جمعه ميانه با اشاره به 13 دي با بيان اينکه امام پيش‌بيني‌هاي خود را در خصوص فروپاشي ابرقدرت‌ها کرده بود و اين نشان دهنده پيش‌بيني بزرگ رهبر کبير انقلاب در خصوص آينده سياسي دنيا است، به پيام صادر شده براي گورباچف در 13 دي‌ماه اشاره کرد و افزود: اگر آن‌ها به اين پيام عمل مي‌کردند آن قدرت بزرگ هيچ‌گاه سرنوشتي اين‌چنين پيدا نمي‌کرد.

وي بر لزوم توجه هرچه بيشتر مسلمانان در شرايط کنوني به مسئله وحدت تأکيد کرد و عنوان داشت: تمام هم و غم دشمنان ايجاد نفاق و تفرقه‌افکني در ميان مسلمان است.

خطيب جمعه ميانه با اشاره به مشترکات فراوان در بين مسلمانان جهان، از وجود پروردگار يکتا، قبله واحد، پيامبر اکرم(ص) و همچنين قرآن کريم از جمله اين موارد برشمرد که هريک از آنها براي وحدت ميان مسلمين کافي است.

وي تصريح کرد: فريضه حج و اجتماع ميليوني مسلمانان در عزاداري‌هاي ائمه اطهار (ع) از جمله وقايع مهم نمايش وحدت مسلمان است که دشمنان اسلام درصدد هستند با ايجاد مناسبت‌هاي دروغين، ساختگي و بهره‌گيري از حرکت نسنجيده برخي از افراد جامعه اسلامي، به پايه‌هاي مستحکم وحدت ميان مسلمانان ضربه بزنند.

امام جمعه شهرستان ميانه با اشاره به اينکه مسلمان‌کشي‌هاي صورت گرفته در جهان بي‌سابقه و در تاريخ ثبت و ضبط خواهد شد، از بي‌توجهي مسئولان و مردم برخي از ممالک اسلامي به دشمنان اصلي ولايت و مسلمان انتقاد کرد.

حامدي بر لزوم بصيرت و آگاهي هرچه بيشتر مسلمانان در برابر فتنه‌هاي دشمن تأکيد کرد و عنوان داشت: جمهوري اسلامي ايران درحال حاضر در بالاترين سطح امنيت در جهان قرار دارد، اما نبايد فراموش کرد که اگر مردم در مقابل توطئه‌هاي دشمن هوشيار نباشند، مطمئناً گريبانگير مشکلات خواهند شد که هدف و خواست اصلي دشمنان نظام و انقلاب است.

خطيب نماز جمعه ميانه به 17 دي‌ماه مصادف با روز کشف حجاب توسط رضاخان اشاره و تشريح کرد: تاکنون به اندازه کافي در کشور راجع به  معضل بدحجابي و علل و عوامل آن سخن گفته شده است و بايد اين برنامه‌ريزي‌ها و تصميمات، به صورت عملي در سطح جامعه پياده شود.

وي همچين بخش اعظمي از بي‌بندوباري‌ها در جامعه را الگو گرفتن از فرهنگ غربي و خوراک حاصل از استفاده از ماهواره در خانواد‌ه‌ها عنوان کرد.

نماينده ولي فقيه در شهرستان ميانه با اشاره به  چهل‌ و سومين سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختي در اين روز، بيان داشت: توجه به اخلاق ورزشي و منش پهلواني موجب ارتقاي سطح ورزش قهرماني در جامعه مي‌شود.

حامدي با بيان اينکه برخي از رفتارهاي اشتباه از ورزشکاران مسلمان بعيد است، اظهار داشت: ميدان ورزش، ميدان روحيه پهلواني است و بايد از اين روحيه و فرهنگ به درستي مراقبت شود.

حامدي با اشاره به برگزاري رزمايش بزرگ محمد رسول الله(ص)، نيروهاي ارتش را نشانه قدرت و اقتدار نيروهاي نظامي کشور عنوان کرد و از آن به عنوان محور وحدت و نمايش ياشکوه قدرت جمهوري اسلامي ايران در تأمين امنيت منطقه ياد کرد.

خطيب جمعه ميانه با بيان اين موضوع که بعد از مرگ افراد در جامعه مراسم متعددي از سوي خانواده عزادار گرفته مي‌شود، از برگزاري مراسم شام غريبان در مساجد سطح شهر براي اموات به عنوان فرهنگ جا افتاده  اشتباه در سطح جامعه، ياد کرد و اظهار داشت: اجراي چنين مراسمي هيچ لزومي براي صاحبان عزا نداشته و تکليف‌آور است، به طوري که در چندين مورد به علت طول کشيدن مراسم شام غريبان و مراجعت بستگان از راه‌هاي دور، موجب ايجاد حادثه در راه بازگشت به منزل شده است.
 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 8

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.