1393/10/10 - 08 : 40
کد خبر: 1813
انجام روش نوين زايمان آسان با حضور خانواده براي نخستين بار در تبريز
احرارنيوز:روش نوين زايمان آسان به صورت کاملا فيزيولوژيک و با حضور اعضاي خانواده زن باردار در اتاق زايمان، براي نخستين بار در تبريز اجرا شد.

به گزارش احرارنيوز، دکتر ليدا حيدري، جراح و متخصص بيماري‌هاي زنان و زايمان که مسئوليت اين عمل را برعهده داشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه آذربايجان شرقي اظهار کرد: در اين روش زايمان از هيچ دارو، سرم يا مداخله پزشکي استفاده نمي شود و زايمان کاملا طبيعي با درد کاملا کاهش يافته با مشارکت فعالانه بيمار انجام مي شود.

وي گفت: در روش زايمان آسان، اجازه مي دهيم خود بيمار تمام حرکاتي را که درد را کاهش مي دهد انجام دهد، ورزش ها و نرمش هاي خاص و همچنين روش صحيح تنفس در موقعيت هاي مختلف که قبل و حين زايمان بايد توسط مادر انجام شود، به وي آموزش داده مي شود .

وي اظهار کرد: اين نرمش ها و تنفس ها براي کاهش درد و چرخش و قرار گرفتن جنين در موقعيت مناسب انجام مي شود.

حيدري ادامه داد: در روش زايمان آسان همچنين ماساژ مادر و استفاده از دوش آب گرم يا وان آب ولرم،  براي کاهش درد انجام مي شود و  فضاي اتاق زايمان به شکلي است که از تنش هاي رواني بيمار کاسته مي شود.

وي حضور اعضاي خانواده مانند همسر و فرزند در کنار مادر را يکي ديگر از ويژگي خاص اين روش عنوان کرد و گفت: حضور خانواده به وِيژه همسر در اين فضا به بيمار اجازه مي دهد کاملا احساس راحتي کرده و فضاي منزل براي وي تداعي شود که اين امر موجب آرامش بيمار و کاهش تنش وي مي شود.

وي ادامه داد: علاوه بر آن خانواده و همسر بيمار به وي کمک مي کنند تا نرمش ها، ورزش ها و حرکات تنفسي را انجام دهد.

اين متخصص زنان و زايمان گفت: اين پروسه تا مرحله زايمان ادامه مي يابد و در اين مرحله نيز زايمان بدون استفاده از هيچ گونه دارو، سرم يا فشار و در شرايطي که بيمار  کاملا در حالت ريلکس قرار دارد، انجام مي شود، در اين روش الزامي به استفاده از تخت هاي خاص نيز نيست و خود بيمار حالتي را که راحت است انتخاب مي کند.

وي يادآور شد: اين روش براي اولين به همراه همسر در بيمارستان شمس تبريز انجام شد، هر چند زايمان آسان بدون حضور خانواده در ساير بيمارستان هاي تبريز انجام شده است.

وي تاکيد کرد: با توجه به اينکه همسر، نزديک فرد به زن باردار است بنابراين توصيه مي کنيم در صورت فراهم بودن فضاي فيزيکي بيمارستان، زايمان با حضور همسر انجام شود.

حيدري با بيان اينکه هزينه اين روش زايمان هيچ تفاوتي با ساير زايمان ها ندارد، يادآور شد: افرادي که مايل به استفاده از اين روش زايمان هستند بايد در دوران بارداري آموزش هاي لازم در خصوص ورزش و نرمش هاي مورد نياز را ببينند و با شروع درد زايمان به بيمارستان مراجعه کنند تا بقيه مراحل در بيمارستان طي شود.

بر اساس اين گزارش، مادري که براي نخستين بار اين روش بر روي وي انجام شد نيز در گفت و گو  با ايسنا اظهار کرد: اين زايمان، دومين زايمان من به روش طبيعي بود ولي در اين روش زايمان آسان، برخلاف زايمان قبليم در شرايط روحي و جسمي بسيار خوبي قرار  داشتم و زايمان با کمترين درد انجام شد.

وي رفتار محبت آميز ماماها و لبخند دائمي کادر بيمارستان، ماساژهاي مرتب از سوي کادر بيمارستان،  استفاده از نرمش هاي خاص و تنفس در زمان هاي مشخص و همچنين حضور همسر، را  از عوامل کاهش دهنده درد زايمان در اين روش عنوان کرد و گفت: در اين روش در  اتاق زايمان فضاي آرامش بخشي به لحاظ روحي حاکم است و حتي ادکلن و موسيقي مورد علاقه مادر را نيز در فضا پخش مي کنند.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 2

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.